yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

اطلاعتی در مورد برند ها و قیمت دیسک و صفحه پراید

برند های دیسک و صفحه کلاچ پراید

برای بدست آوردن اطلاعتی در مورد "قیمت دیسک و صفحه پراید" به سایت یدک یار سر بزنید. دیسک و صفحه کلاچ اتومبیل پراید یکی از پر مخاطب ترین محصولات خودرو است که در بین انواع قطعات یدکی با مارک های مختلف بازار، هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و برای جلب رضایت مصرف کننده با یکدیگر به رقابت می پردازیند و سعی می کنند با بالا بردن کیفیت کارها، اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند. در ادامه به معرفی سرشناس ترین برند های تولید کننده "دیسک و صفحه پراید" می پردازیم تا اطلاعات کافی را با شما در میان بگذاریم.

دیسک و صفحه والئو  پراید

دیسک و صفحه کلاچ پراید والئو طراحی شده توسط یک شرکت فرانسوی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و دارای ویژگی های منحصر به فرد بسیاری است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.


ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد "برند های دیسک و صفحه پراید" قرار داده ایم. به دلیل طراحی مجدد فنرهای خورشیدی، پاروهای نرم تری نسبت به مارک های دیگر دارند، مواد پد به کار رفته در آن ضریب اصطکاک بالایی دارد، یک دوره عملکرد پدال کوچک دارند،  مقاومت حرارتی خوبی از خود نشان می دهد و  عدم آسیب رساندن به چرخ لنگر و سایر قطعات خودرو این دیسک و صفحه کلاچ از کیفیت خوبی برخوردار است. ما در سایت یدک یار راهنمای خرید دیسک و صفحه پراید را قرار داده ایم و شما می توانید مطالعه کنید. شما به سادگی می توانید از سایت یدک یار به صورت آنلاین "خرید دیسک و صفحه پراید" خود را انجام دهید. در محصولات والئو از فلزات سنگین و مواد سرطان زا یا مواد شیمیایی معطر استفاده نمی شود که هنگام گرم شدن بوی نامطبوعی ایجاد می کنند و همچنین مواد اولیه را به گونه ای انتخاب می کنند که هنگام فرسایش کمترین گرد و غبار سیاه را بوجود می آورند. قیمت حدودی دیسک و صفحه کلاچ والئو پراید در حال حاضر بین 800 تا 900 هزار تومان است.

دیسک و صفحه کلاچ پراید سیکو

این دیسک و صفحه کلاچ در کره طراحی شده است و کاملاً متناسب با فیزیک، موتور و گیربکس پراید است و عملکرد مناسبی را نیز انجام می دهد، مغایرتی با پراید ندارد و از سایر قطعات خودرو استفاده جزئی می کند.خسارت ثانویه رخ نمی دهد. کلیه قطعات آن متناسب با عملکرد آن طراحی شده اند و در مواردی که ماشین به گونه ای کار کند که از آسیب رسیدن به خودرو جلوگیری کند، با ایجاد یک لغزش مناسب از انتقال تنش های مخرب جلوگیری می کند. در این مارک، دیسک، صفحه و یاطاقان کلاچ به طور جداگانه بسته بندی می شوند تا حمل و نقل آسان برای ذخیره سازی و واردات فراهم شود.

برای اصالت دیسک و صفحه ای مناسب است که تا به امروز، از ژوئن 2016، در تمام بسته های کیت های کلاچ سیکو محصولات سیکو استفاده شده است و فقط بسته بندی شرکتی را در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است. قیمت حدودی دیسک و صفحه کلاچ پراید سیکو بین 700 تا 750 هزار تومان تخمین زده می شود.

دیسک و صفحه کلاچ پراید دایکن

این دیسک و صفحه کلاچ توسط شرکت ژاپنی طراحی و تولید  شده و از کیفیت محصولات ژاپنی پیروی می کند. همانطور که می دانید استاندارد ها و کیفیت کارهای این کشور بسیار بالا می باشد. این قطعه عمر طولانی دارد و بسیار سریع کار می کند. تفاوت این مارک با سایر محصولات موجود در فنرهای صفحه کلاچ قابل توجه است. این فنرها در طی عملیات مختلف حرارتی تولید می شوند و در معرض شرایط سخت خواص خود را از دست نمی دهند. مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارند و در شرایط سخت از ضعف و لرزش رنج نمی برند. دایکن تجربه کار در زمینه تولید دیسک و صفحه کلاچ برای اتومبیل های مسابقه ای را در کارنامه خود دارد و همچنین رکورد بسیار چشمگیری از خود به جای گذاشته است. قیمت دیسک و صفحه کلاچ پراید دایکن در حال حاضر بین 850 تا 900 هزار تومان می باشد.

دیسک و صفحه کلاچ پراید گلد

شرکت گلد سابقه طولانی در تولید لنت ترمز برای انواع اتومبیل ها دارد و شروع به استفاده از دانش و تجربه قبلی خود برای تولید دیسک و صفحه کلاچ و عرضه محصولات آنها به بازار کرده است. در طراحی صفحه پشتی بر روی صفحه کلاچ، از مس به عنوان واسطه انتقال گرما استفاده می شود تا روند خنک سازی صفحه کلاچ پس از کلاچ طولانی مدت بهبود یابد. در مقایسه با مارک های دیگر، سابقه کیت کلاچ نسبتاً کوتاه است، بنابراین، عمر مفید و کیفیت رانندگی صفحه کلاچ هنوز سابقه تأیید شده ای ندارد. قیمت آن نیز حدودا 850 تا 900 هزار تومان اعلام شده است.

لیست قیمت روز دیسک و صفحه پراید

قیمت دیسک و صفحه پراید هر روز متفاوت است و این تغییر قیمت به دلیل بازار است. حال شما برای آگاه شدن از قیمت روز دیسک و صفحه پراید برای هر برند می توانید به سایت یدک یار سر بزنید و از قیمت روز مطلع شوید.

اطلاعاتی در مورد کاسه نمد

درباره کاسه نمد

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "کاسه نمد چیست؟" با ما همراه باشید. برخی از افراد فکر می کنند باید قطعات گران قیمت بخرند تا کارکرد خوبی دریافت کنند. البته قیمت مولفه ی بسیار مهمی است اما به این معنا  نیست که هروقت پول بپردازید قطعا جنس خوبی دریافت می کنید. عوامل بسیاری در خرید و نگهداری یک کاسه نمد (oil seal) موثر هستند. در این مقاله به تمامی نکاتی که لازم است در این باره بدانید می پردازیم.

کاسه نمد چیست؟

ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد "کاسه نمد چکار میکند؟" قرار داده ایم. در وسیله های نقلیه، برای انتقال نیرو در موتور و خودرو ها، از قطعه ای استفاده می شود که به آن شفت گفته می شود. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد کاسه نمد چیست؟ با ما همراه باشید. این قطعه نیاز به روغن کاری دارد تا بتواند عملکردی سریع و بدون مشکل داشته باشد. برای جلوگیری از پخش شدن روغن از این این بخش به سایر قطعات و نقاط خودرو، از نمد استفاده می کنند. نمد می تواند روغن را جذب کند  و از نشت روغن در بخش های دیگر جلوگیری می کند. به طور کل ی تمامی قطعات یکه در خودرو ها حالتی چرخشی و دروانی دارند، یک "کاسه نمد" در انواع مختلف نیز، کنار آن ها قرار می گیرد. در کنار اجزائی مانند بیلبرینگ ها، کمک فنر، شیر فرمان خودرو و سوپاپ نیز از این قطعه استفاده می شود.

افزایش طول عمر کاسه نمد

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتری در مورد "انواع کاسه نمد" با ما همراه باشید. کاسه نمد وسیله ای است که بسیاری از افراد از کیفیت و ماندگاری آن راضی نیستند و گاهی حتی با صرف هزینه های بالا، طول عمر و کارکرد مناسبی را دریافت نمی کنند. حقیقت ایت است که علاوه بر خریدن جنس مرغوب، نگهداری آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کاسه نمد های مختلفی در بازار وجود دارند که در مارک ها و مدل های مختلف تولید و عرضه شده اند. شما باید به مدل و مارک مورد نظر توجه کنید.

طول عمر کاسه نمد همچنین به طرز نگهداری و میزان کاری که می کند نیز دارد. فردی که از خودرو بیشتر استفاده می کند، قائدتا زودتر نیاز به تعویض قطعات نیاز پیدا می کند. از طزفی علاوه بر این ها، باید دقت داشته باشید آن را درست نصب کنید و از مدل مناسبی برای موتور و خودرویتان استفاده نمایید. هر کاسه نمد متناسب با قطعات خاص خود ساخته می شود و برخی تحمل گرمای بالایی که برخی موتور ها تولید می کنند را ندارد. بنابراین بهتر است از نوع متناسب با خودرو و موتور خود و یا قطعه ی مورد نظر، استفاده کنید.

هنگام نصب قطعه باید دقت کنید تا لبه های آن کاملا چفت شود. این قطعه به گونه ای طراحی می شود که روغن را به قطعه برگرداند تا بتواند روانکاری را انجام دهد اما در صورت نصب غیر اصولی، ابن بخش نشتی پیدا می کند.

چگونه یفهمیم کاسه نمد خراب شده است؟

معمولا اولین و رایج ترین علامت خرابی کاسه نمد، نشتی روغن است. از عوامل خرابی می توان به عدم وجود روغن کافی در دیفرانسیل خودرو، پوسیده و میتهلک شدن قطعه، خرابی چرخ دنده ها، نصب غیر اصولی، مواد ائلیه ی نامناسب و سایر موارد اشاره کرد.

کاسه نمد از چه قطعاتی تشکیل می شود؟

این قطعه از جزئیات دیگری مانند فنر، واشر و نمد ساخته می شود که هرکدام عملکرد آن را پیش می برند. کاسه نمد وظیفه ی آب بندی دیگر قطعات را برعهدا دارد. قطعاتی که تشکیل دهنده ی این سیستم هستند در مواقع دیگر نیز به منظور آب بندی به کار گرفته می شوند. وجود فنر نیز باعث خاصیت و قابلیت انعطاف پذیری شده و کارکرد آن را بهبود می بخشد. واشر هایی که در کاسه نمد به کار می روند معمولا فولادی و از جنسی مرغوب هستند که مقاومت قطعه را بالاتر می برند. نمد نیز به دلیل توان بالایی که در تحمل فشار و گرما دارد، جزء مواد اصلی این قطعه محسوب می شود.

چنانچه یک کاسه نمد با کیفیت و مرغوب تهیه نمایید، درست نصبش کنید و در استفاده از آن دقت کافی را به خرج دهید، می توانید طول عمر بالایی را نیز از آن انتظار داشته باشید.

اطلاعاتی در مورد کمپرسور کولر

درباره کمپرسور کولر

یک "کمپرسور" کاملاً کارا برای سیستم کمپرسور کولر برای ارائه حداکثر عملکرد لازم است. در اکثر اتومبیل ها، کمپرسورهای AC توسط کمربند لوازم جانبی موتور کار می کنند. اگر کمربند فرسوده شده و بلغزد، کمپرسور (compressor) با تمام قدرت کار نمی کند. کمپرسورها همچنین می توانند مبرد نشت کنند، در نتیجه هوای سرد کمتری به داخل کشور می رود. قطعات داخلی نیز می توانند از کار بیفتند و منجر به عدم هوای سرد شود. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "کمپرسور چیست؟" با ما همراه باشید.

اهمیت کمپرسور کولر چیست؟

ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد "انواع کمپرسور" قرار داده ایم پس تا انتها با ما همراه باشید. همه مشکلات کمپرسور کولر به این دلیل نیست که سیستم مبرد کم است. برخی از آنها به دلیل مشکلات مربوط به قطعات سیستم مانند کمپرسور ایجاد می شوند. کمپرسور کولر خودرو به طور معمول یکی از با دوام ترین سیستم های خودرو است. اگرچه این سیستم معمولاً هر روز استفاده می شود، اما یک سیستم کمپرسور کولر مدرن در هنگام نیاز به هوای خنک ادامه می دهد. و قلب سیستم کمپرسور کولر، کمپرسور کولر، طولانی مدت و قابل قبول است. شما با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در مورد کمپرسور کولر چیست؟ بدست می آورید.

اما وقتی کمپرسور کولر شما خراب شود، می تواند یک تجربه دردناک باشد. بیایید این واقعیت را بپذیریم، ما هر وقت بخواهیم به هوای سرد مکانیکی عادت کرده ایم. احتمال از دست دادن آن، شروع به تعریق، و مجبور شدن به پایین پایین پنجره ها تقریباً وخیم است که نمی توان فکر کرد. به همین دلیل، همیشه باید مراقب علائم بد بودن کمپرسور کمپرسور کولر خودرو باشید.

خبر خوب در مورد این خبر بد این است که شما تقریباً همیشه سرنخ هایی از خراب شدن کمپرسور کولر دریافت می کنید. در حالی که بعضی اوقات AC به سادگی از کار می افتد، اما غالباً این خرابی کم کم ایجاد می شود و با نشانه هایی از رفتن به سمت جنوب همراه است.

کمپرسور کولر اتوماتیک چگونه کار می کند؟

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "کمپرسور کولر چکار میکند؟" با ما همراه باشید. شما ممکن است به کمپرسور کمپرسور کولر به عنوان قلب سیستم کمپرسور کولر اتومبیل خود نگاه کنید. در واقع، کمپرسور AC برای سیستم همان عملکردی را که قلب شما در بدن شما انجام می دهد انجام می دهد - گردش مایعات گرانبها، مبرد را از طریق سیستم تهویه هوا فراهم می کند.

کمپرسور همچنین مبرد را از حالت گازی به حالت سیال فشرده می کند و آن را به کندانسور ارسال می کند که به عنوان مبدل حرارتی عمل می کند و گرمای مبرد را از بین می برد. مبرد از آنجا به یک دریچه انبساط یا لوله روزنه می رود، در آنجا به حالت گازی خود برمی گردد.

یک باتری رطوبت را از مبرد پاک می کند، و سپس آن را به اواپراتور داخل کابین وسیله نقلیه خود، معمولاً در زیر داش، منتقل می کنید. در آنجا مبرد سرد هوای عبوری و از اواپراتور را که شبیه رادیاتور کوچکی است، خنک می کند. سپس هوای خنک و خشک تر دریچه ها را از طریق فن به داخل فضای داخلی اتومبیل شما منتقل می کند.

کمپرسورها فشار زیادی را تحمل می کنند. از آنجا که سیستم های کمپرسور کولر اتومبیل به طور مداوم روشن و خاموش می شوند، این نوسان برق فشار زیادی را به کمپرسور وارد می کند.

طی چند سال مشخص، این فشار باعث خراب شدن کمپرسور و درنهایت عملکرد آن می شود. به همین دلیل افرادی که به طور منظم از کولرهای گازی خود استفاده می کنند زودتر از دیرتر با مشکلاتی روبرو می شوند.

صداهای عجیب

اگر کولر خود را روشن کنید و صداهای عجیب و غریب زیادی تولید شود، کمپرسور AC شما احتمالاً خراب می شود. کمپرسور برای چرخش به یاتاقان مهر و موم شده و تعداد زیادی از اجزای دیگر متکی است. اگر بلبرینگ ها یا قطعات داخلی خراب یا فرسوده شوند، عملکرد صحیح کمپرسور را دشوارتر می کند صداهای عجیب و غریب فقط شروع مشکل خواهد بود. به همین دلیل است که شما باید این علامت را به عنوان یک شاخص اولیه برای جایگزینی کمپرسور AC خود در نظر بگیرید.

هوای گرم از دریچه ها

اگر کولر گازی خود را روشن کنید و حتی پس از چند دقیقه هوای گرم شما از منافذ خارج می شود، این یک نشانه واضح است که کمپرسور AC شما خراب است. اگر مبرد به دلیل کمپرسور نامناسب نتواند از طریق سیستم کمپرسور کولر گردش کند، بنابراین نمی تواند هوای خنک مورد نظر شما را ایجاد کند. در نتیجه به جای آن هوای گرم خواهید داشت. این ممکن است یک روند تدریجی باشد که در آن ابتدا احساس می کنید هوای خنک کمی گرم می شود. بعد از مدتی هوا به جایی می رسد که کاملاً گرم است و هیچ خنکی ندارد.

نشت مایعات

کمپرسور AC دارای یاتاقان های داخلی مخصوص خود است که از نشت مایعات در هنگام فشار دادن مبرد جلوگیری می کند. اما اگر این بلبرینگ ها فرسوده یا آسیب دیده باشند، به راحتی مایعات از طریق آنها نشت می کند. شما باید بلبرینگ ها را تعویض کنید تا آنها را تعمیر کنید.

کلاچ کمپرسور AC گیر کرده

کمپرسور AC کلاچ مخصوص خود را دارد که توسط یک قرقره به موتور متصل می شود. این به کمپرسور اجازه می دهد تا فقط در صورت نیاز از قدرت موتور استفاده کند.اگر کلاچ گیر کند یا کاملاً گیر بیاورد، دیگر نمی تواند نیرو را از موتور به کمپرسور منتقل کند. در بیشتر موارد، اگر کلاچ اینگونه گیر کرده باشد، دیگر قادر به تعمیر نخواهید بود. تنها گزینه شما جایگزینی کل چیز خواهد بود.

اطلاعاتی درمورد اگزوز

درباره ی اگزوز

وظیفه سیستم "اگزوز" انتقال مخلوط سوخت و سوخت هوا از موتور است. اما این تنها کاربرد این قطعه نیست. یک سیستم اگزوز همچنین وظیفه کاهش سر و صدای غیرضروری تولید شده را دارد. این سیستم بر عملکرد کلی اتومبیل های شما نیز تأثیر می گذارد بنابراین در واقع از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه بیشتر به توضیح این قطعه و اهمیت آن در خودرو می پردازیم. ما در این مقاله به پرسش اگزوز چیست؟ پاسخ داده ایم.

قطعات سیستم اگزوز

برای بدست آوردن اطلاعاتی درمورد "انواع اگزوز" با ما همراه باشید. بهتر است قبل از بررسی عملکرد آنها، باید ببینیم چه قطعاتی در سیستم اگزوز (Exhaust system) استفاده می شود.

منیفولد اگزوز

ما در این مقاله اطلاعاتی درمورد "اگزوز چیست؟" برای شما قرار داده ایم. کار منیفولد اگزوز جمع آوری گازهای خروجی و بادبادک کردن آنها در یک لوله منفرد است. این قسمت اول سیستم اگزوز است و مستقیماً به موتور متصل می شود.

سنسورهای اکسیژن

شما با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در مورد "اگزوز چکار میکند؟" بدست می آورید. دو حسگر یکی پس از منیفولد و دیگری بعد از مبدل کاتالیزوری استفاده می شوند. وظیفه آنها درک سطح اکسیژن در گازهای خروجی است.

لوله های اگزوز

اینها به عنوان اتصال به قسمتهای مختلف سیستم اگزوز عمل می کنند و غالباً با در نظر گرفتن فشار زیاد طراحی می شوند.

مبدل کاتالیزوری

قسمت بعد از منیفولد اگزوز، کار آن حذف گازهای مضر از اگزوز مانند NOx و CO است.

اهمیت وجود اگزوز در خودرو چیست؟

مردم اغلب فکر می کنند هر مشکلی که مانع از کارکردن ماشین آنها شود یک مشکل جزئی است. با این حال، سیستم اگزوز شما در واقع عملکرد بسیار مهمی در وسیله نقلیه شما دارد. نه تنها باعث بهبود عملکرد موتور و مسافت پیموده شده گاز اتومبیل می شود بلکه بخارهای خطرناک را از مسافران دور می کند.

مراحل کار اگزوز

پس از چرخه 4 موتور احتراق، گازهای خروجی تولید می شوند. منیفولد اگزوز به موتور متصل است و به گونه ای ساخته می شود که دارای لوله هایی در تمام سیلندر باشد. فقط یک خروجی دارد. منیفولد همه گازهای خروجی را به طور همزمان از اتاق های مختلف جمع می کند و آنها را از طریق یک لوله فشار می دهد. باز و بسته شدن منیفولد اگزوز توسط شیر سوپاپ کنترل می شود.

پس از جمع شدن گازهای خروجی از طریق مبدل کاتالیزوری از طریق لوله ها عبور می کنند. لوله کشی سهام به گونه ای ساخته شده است که می تواند هزینه اتومبیل را کاهش دهد بنابراین دارای مخزن های غیر ضروری است که بر فشار گاز خروجی تأثیر می گذارد و می تواند باعث فشار برگشتی شود که منجر به کاهش عملکرد می شود.

از سنسورهای اکسیژن برای بررسی میزان اکسیژن گاز خروجی استفاده می شود. اکسیژن زیاد به این معنی است که خودرو از سوخت کافی استفاده نمی کند و اکسیژن کم به معنای مصرف زیاد سوخت است. این داده ها به TCU منتقل می شوند و بر این اساس میزان سوخت رسانی را تغییر می دهند.

مبدل کاتالیستی یک سیستم پیچیده است که از شیمی برای کاهش گاز کربن دی اکسید مضر به گازهای ساده و بی خطر استفاده می کند. این گازها را با استفاده از دو روش تقلیل و اکسیداسیون تجزیه می کند. کاهش هنگامی رخ می دهد که یک ذره NOx از طریق کاتالیزور وارد شود. مبدل ذرات NOx را به N و O کاهش می دهد که هر دو بی ضرر هستند. بنابراین کاهش نامیده می شود. اکسیداسیون با ورود ذرات CO رخ می دهد. کاتالیزور یک اکسید دیگر در CO اضافه می کند بنابراین CO2 می کند که در مقایسه با CO بی ضرر است. به این ترتیب مبدل کاتالیزوری گازهای خروجی را تمیز می کند.

حسگر اکسیژن دیگری نیز پس از مبدل کاتالیزوری به همین منظور وجود دارد. این اطمینان حاصل می کند که گازهای خارج شده از مبدل کاتالیزوری در واقع CO2 و O هستند. در غیر این صورت، ECU را مطلع می کند که ممکن است خطایی در مبدل کاتالیزوری وجود داشته باشد.

کاربرد اگزوز

سیستم اگزوز شما مانند ریه های ماشین شماست - به هوا اجازه می دهد تا وارد موتور شود و سپس بخارات یا اگزوز را به بیرون هل می دهد. هوای پاک در قسمت جلوی اتومبیل شما وارد موتور می شود و در موتور شما جریان می یابد. منیفولد اگزوز سپس گازهای خروجی را از سیلندر موتور شما جمع می کند و آنها را به سمت مبدل کاتالیزوری هدایت می کند، که گازهای مضر مانند مونوکسیدکربن را از بین می برد. سرانجام، گازها از طریق این بخش از ماشین شما خارج می شوند.

اطلاعاتی درمورد دیسک و صفحه کلاچ

درباره دیسک و صفحه کلاچ

ما در این مقاله پرسش دیسک و صفحه کلاچ چیست؟ را مورد بررسی قرار داده ایم. اگر با اتومبیل دنده دستی رانندگی می کنید، ممکن است تعجب کنید که بیش از یک "کلاچ" دارد و معلوم می شود افرادی که دارای اتومبیل های دنده اتوماتیک هستند نیز دارای کلاچ هستند. در واقع، در بسیاری از مواردی که احتمالاً هر روز می بینید یا از آنها استفاده می کنید، کلاچ وجود دارد: بسیاری از دریل های بی سیم دارای کلاچ هستند، اره های زنجیری دارای کلاچ گریز از مرکز هستند و حتی برخی از یوها دارای کلاچ (clutch) هستند. در این مقاله خواهید آموخت که چرا به کلاچ احتیاج دارید، نحوه کار "صفحه کلاچ" در ماشین چیست و عملکرد آن ها چگونه است. پس با ما همراه باشید.

اهمیت دیسک و صفحه کلاچ در خودرو چیست؟

کلاچ در دستگاههایی که دارای دو شافت چرخشی هستند مفید است. در این دستگاه ها یکی از شافت ها به طور معمول توسط موتور یا قرقره رانده می شود و شافت دیگر دستگاه دیگری را هدایت می کند. به عنوان مثال، در یک مته، یک شافت توسط یک موتور رانده می شود و دیگری یک چاه مته را به حرکت در می آورد. کلاچ دو شافت را به هم متصل می کند تا بتوانند در هم قفل شوند و با همان سرعت بچرخند و یا جدا شوند و با سرعت های مختلف بچرخند. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "دیسک و صفحه کلاچ" با ما همراه باشید.

برای بدست آوردن اطلاعاتی درمورد "کیت کلاچ" تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. در اتومبیل به کلاچ احتیاج دارید زیرا موتور دائماً می چرخد ​​اما چرخ های ماشین چنین نیستند. برای اینکه یک ماشین بدون از بین بردن موتور متوقف شود، باید چرخ ها به نوعی از موتور جدا شوند. کلاچ به ما این امکان را می دهد تا با کنترل لغزش بین آنها، یک موتور چرخان را به آرامی به یک گیربکس غیر چرخان وارد کنیم.

عملکرد دیسک و صفحه کلاچ

برای درک چگونگی عملکرد کلاچ، کمک می کند تا کمی در مورد اصطکاک بدانید، که معیار سنجش میزان سخت بودن کشیدن یک شی بر روی چیز دیگر است. اصطکاک توسط قله ها و دره هایی که بخشی از هر سطح هستند ایجاد می شود - حتی سطوح بسیار صاف هنوز هم دارای شیار های میکروسکوپی هستند. هرچه این فراز و فرود ها بزرگتر باشند، کشیدن شی دشوارتر است. کلاچ به دلیل اصطکاک بین صفحه کلاچ و چرخ دنده کار می کند. ما در بخش بعدی به نحوه کار این قطعات با هم خواهیم پرداخت.

دیسک و صفحه کلاچ چگونه کار می کنند؟

با فشار دادن پدال کلاچ، یک کابل یا پیستون هیدرولیکی بر روی چنگال رها می شود، که یاتاقان پرتاب را به وسط فنر دیافراگم فشار می دهد. با فشار دادن وسط فنر دیافراگم، یک سری پین در نزدیکی قسمت خارجی فنر باعث می شود که فنر صفحه فشار را از دیسک کلاچ دور کند (به زیر نگاه کنید). این کلاچ را از موتور چرخان خارج می کند. به فنرهای صفحه کلاچ توجه کنید. این فنرها به جداسازی سیستم انتقال قدرت از ضربه کلاچ کمک می کنند.

کاربرد دیسک و صفحه کلاچ چیست؟

نقش صفحه کلاچ و صفحه انتقال قدرت موتور به جعبه دنده هنگام تترکیب است. صفحه اصطکاکی، که به آن صفحه کلاچ نیز می گویند، زیرا در کلاچ، توسط کلاچ اصطکاکی و کلاچ یا کلاچ، قسمت مهمی از کلاچ است. صفحه کلاچ سه اثر مهم دارد: انتقال نیرو؛ قطع دیسک کلاچ؛ برای جلوگیری از اضافه بار

صفحه کلاچ بر روی چرخ چرخ موتور نصب شده و با موتور می چرخد. صفحه رانده شده (یعنی صفحه اصطکاک) با شاخک شافت ورودی جعبه دنده از طریق شیار اسپلین پیچ خورده است. هنگامی که صفحه اصطکاک می چرخد ​​، شافت ورودی گیربکس می چرخد ​​هنگامی که صفحه فشار در نقش فنر، فشار بر صفحه درایو، قدرت درایو ؛ هنگامی که صفحه فشار در فشار در زیر پدال کلاچ، صفحه فشار را کلاچ دیسک فشار عقب، صفحه محرک را ندارد، یعنی، حالت جدا شده. مرحله سبک روی کلاچ، فنر صفحه فشار تمام نقش را ندارد، که نیمه کلاچ است، که به آن نیمه پیوند نیز گفته می شود. دیسک کلاچ مهمترین چیز است که از سه چیز تشکیل شده است، یعنی پوشش، دیسک، میله جداسازی و فنر.

پوشش به طور کلی دو است: یکی مهر زنی قطعات، یکی ریخته گری.

کاربرد دیسک البته این است که صفحه کلاچ را با آن فشار دهید و برای اصطکاک سطح کلاچ به آن نیاز داشته باشید. میله جدایی و فنر به دو شکل تقسیم می شود، یکی فنر سیم پیچ سنتی، یکی فنر دیافراگم. فنر سیم پیچ باید با اهرم جدا کننده کار کند و فنر دیافراگم خود هم فنر است و هم اهرم.

دیسک های کلاچ ساختار مهمی بر روی کلاچ است و نقش آن نقش مهمی در ایمنی خودرو دارد. صفحه کلاچ یکی از مهمترین اجزای مجموعه کلاچ، کلاچ دیسک است و انتقال قدرت موتور از طریق مکانیزم اتصال را مطابق میل راننده منتقل و قطع می کند. و با تراشه کلاچ با شروع روان خودرو، دنده نرم داشته و از اضافه بار موتور جلوگیری کنید.،

ترمز دیسکی کلاچ به طور گسترده ای با کلاچ اصطکاکی فنری استفاده می شود (که به آن اصطکاک می گویند). گشتاور تولید شده توسط موتور، از طریق چرخ دنده و صفحه فشار و صفحه رانده شده از سطح اصطکاک، به صفحه رانده شده منتقل می شود. هنگامی که راننده پدال کلاچ را فشار می دهد، انتهای بزرگ فنر دیافراگم توسط انتقال دستگاه هدایت می شود، کلاچ دیسک و قسمت رانده شده از قسمت فعال جدا می شود.