yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

تفاوت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی

 

تفاوت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی

 ممکن است زمانی که می خواهید تهیه کنید از خود بپرسید نوع آبی آن بهتر است یا سبز؟ والئو یک برند فرانسوی است که با کارتون سبز و لیبل هرینگتون در بازار ارائه می شود. همچنین باید در نظر داشته باشید "دیسک و صفحه والئو" که در یک کارتون آبی ارائه می شود ساخت کشور کره جنوبی می باشد. 

دیسک و صفحه کلاچ والئو

والئو از سال 1923 تولید کننده دیسک و صفحه با کیفیت بای انواع ماشین ها می باشد. والئو در فرانسه، کره، اسپانیا، ایتالیا و ترکیه دارای کارخانه است و همه قطعات کلاچ را تولید می کنند. در این مقاله به مقایسه کیفیت و تفاوت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی می پردازیم .

ویژگی های محصولات والئو

تمام محصولات  با بالاترین استانداردهای کیفیت تولید می شوند و محصولات را کارآمد و قابل اعتماد می سازند و رضایت کامل مشتری را تضمین می کنند. تخصص Valeo در تحقیق و توسعه امکان کاهش صدای کلاچ و ارتعاشات همراه با راحتی بیشتر راننده را از طریق تغییرات بهتر دنده فراهم می کند ، سواری نرم و راحت تری را به رانندگان ارائه می دهد.

 

کیفیت دیسک و صفحه والئو آبی بهتراست یا سبز ؟

 مهمترین شاخصه یک دیسک و صفحه کلاچ کیفیت مناسب و بالای آن است است و این یکی از بارزترین تفاوت ها بین این دو دیسک می باشد . "دیسک وصفحه والئو آبی" که ساخت کشور کره جنوبی است کیفیت پایین تری نسبت به نوع سبز آن که توسط فرانسه تولید می شود دارد.البته این به معنای کیفیت نامرغوب آن نیز و جنس آن در بسیاری از خودروها بسیار عالی به نظر می‌رسد و جنس آن به مراتب است نمونه ثبت که توسط کشور ترکیه ساخته می شود بهتر است. در ماشین های پراید که دیسک سبز ساخت ترکیه استفاده می‌شود کیفیت نمونه سبز و نمونه آبی تقریباً در یک ردیف قرار می گیرند اما در ماشین های دیگر بهتر است از دیسک و صفحه کلاچ والئو های سبز استفاده کنید.

 

مقایسه طول عمر دیسک و صفحه والئو سبز و آبی

طول عمرنیز یکی از مهم ترین مبحث ها درباره انتخاب دیسک و صفحه می باشد. در واقع اینکه صفحه والئو آبی به صورت تقریبی با توجه به میزان مصرف هر فرد و ماشین بین ۲۰ هزار تا۴۰ هزار کیلومتر می شود.

و این در صورتی به طول عمر"دیسک و صفحه والئو سبز" می تواند بین ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار باشد.

قیمت دیسک و صفحه کلاچ والئو سبز و آبی

"قیمت دیسک و صفحه والئو سبز" (valeo clutch) به دلیل کشوری که در آن ساخته شده است و کیفیت بالاتر گرفت البته در مواردی مانند دیسک و صفحه پراید و ال ۹۰ قیمت ها بسیار نزدیک و هم دیده می شوند اما بازهم قیمت بالای سخت تا حدودی بیشتر از نمونه آبی می باشد.

چرا باید دیسک و صفحه والئو را استفاده کنیم؟

 

مشخصات فنی دیسک و صفحه والئو 

بازگشت به اصول اولیه: محصولی که برای وسیله نقلیه طراحی شده باید حداکثر اثربخشی را تضمین کند. برای بهینه سازی اتصالات و اثربخشی ترمز

بسته بندی دیسک و صفحه والئو 

به لطف بسته بندی کاملاً جدید، از یکپارچگی پدها تا زمان نصب محافظت می شود. مدرن، کاربردی و جمع و جور زندگی را برای حرفه ای راحت تر می کند و به لطف برچسب بزرگتر، شناسایی بهینه قطعه را تضمین می کند.

لوازم جانبی سطح بالا دیسک و صفحه والئو

همه در یک جعبه، لنت های ترمز Valeo به راحتی قابل نصب هستند و از نیاز به سفارش قطعات اضافی خاص اجتناب می کنند

بهترین فناوری های دیسک و صفحه والئو

پد های توسعه یافته والئو بازار خاص یک وسیله نقلیه است. در بازار پس از فروش، یک ماده اصطکاک کاربردهای مختلف اتومبیل را پوشش می دهد.

 به عنوان یک متخصص پس از فروش برتر، از طریق محدوده ترمز نوآورانه خود، فن آوری های بسیار کیفی را برای بهبود ایمنی و راحتی هر برنامه فراهم می کند.

 

کیت های کلاچ بازاریابی برتر از نظر کیفیت و کارایی برای نیازهای بیشمار خودرو راه حل بهینه ای را در اختیار بازار قرار می دهند. محدوده ما شامل انتخاب عظیمی از کلاچ اتومبیل سواری و وسایل نقلیه تجاری سبک متناسب با برنامه های کاربردی از سراسر جهان است. Valeo متعهد است محصولات با بالاترین سطح کیفیت را که همچنین فن آوری نوآورانه را در آن ادغام می کند، به مشتریان ما عرضه کند.

 

نتیجه

با توجه به ماشین و مدل آن می توانید از یکی از دیسک و صفحه سبز یا آبی والئو استفاده نمایید. با توجه به قیمت، کیفیت و کارایی بهتر است برای ماشین هایی مانند پراید و پژو از نوع آبی و ماشین هایی مانند هیوندا، مزدا و غیره از والئوی سبز استفاده کنید.

 

اطلاعاتی برای تشخیص دیسک و صفحه والئو اصلی

با توجه به کیفیت و گستردگی فروش "دیسک و صفحه والئو اصلی" و تمامی محصولات این شرکت فروش محصولات این شرکت در بازار کشورمان، نمونه های تقلبی این محصولات نیز بسیار شایع و زیاد شده است. دیسک و صفحه والئو اصل در کشور فرانسه تولید شده و در بازار های خاورمیانه پخش و ارائه شد. نمایدگی این شرکت برای جلوگییری از فروش "دیسک و صفحه" تقلبی بر روی جعبه دیسک و صفحه اقدام به چسباندن لیبل مخصوص به نام هرینگتون نمود. این لیبل امکان تقلبی بودن را کم تر می کند زیرا این لیبل با دستگاه لیزر به خصوص تولید می شود. بر روی این جعبه یک برچسب دیگر با اطلاعاتی محصول برای خودروی مورد نظر دارد که کد و بار کدی روی آن وجود دارد. همچنین بر روی این جعبه برند "والئو" با فونت بزرگ و در تمام اضلاع این جعبه نام و برند والئو با دو خط توپر و تو خالی نوشته شده است. دقت داشته باشید کیفیت چاپ نشان دهنده کیفیت و اصالت محصول است. یکی دیگر از روش های تشخیص دیسک و صفحه والئو اصلی حک شدن کلمه والئو به زبان انگلیسی بر روی خود دیسک و صفحه می باشد. کلمه والئو بر روی صفحه به صورت چاپی و بر روی پوسته یا بدنه دیسک به صورت حک و در پشت پوسته به صورت چاپ می باشد. البته باید گفته شود که چاپ کلمه والئو بسیار راحت است ولی حک این کلمه مشکل است. یکی دیگر از روش های تشخیص دیسک و صفحه والئو اصلی این است که جنس صفحه رویی بسیار مرغوب باشد.

البته تشخیص از این روش فقط توسط مکانیک ها و افراد مجرب قابل تشخیص است و هر کسی نمی تواند از این روش دیسک و صفحه کلاچ را تشخیص دهد. یکی دیگر از این روش ها بررسی بسته بندی این محصول است که اگر دقت فرمایید جنس جعبه محکم است و بسته بندی محصول توسط پلاستیک صورت گرفته است. شرکت والئو به سفارش ایران خودرو "دیسک و صفحه کلاچ" در جعبه ایساکو را به بازار عرضه کرده که روی قطعات داخل جعبه برند والئو حک شده است ولی همان شرکت والئو دیسک و صفحه را با بسته بندی سبز رنگ کیت کلاچ والئو که روی قطعات کیت کلاچ والئو حک شده به سفارش شرکت هرینگتون وارد ایران می کند. خوب در این مثال خاص با توجه به اختلاف قیمت دیسک و صفحه والئو (valeo kit clutch) در بسته بندی ایساکو و سبزرنگ هرینگتون ابهامات برای مشتریان رقم خواهد خورد ولی نکته این است سطح کیفی استانداردها برای این دو محصول یکسان نخواهد بود. این شرکت یکی از بهترین تولید کنندگان محصولات لوازم یدکی است زیرا همراه تولید تحقیقاتی برای تولید محصولات خود انجام می دهد.

دیسک و صفحه والئو در عین حال در جامعه مصرف زیادی داشته است و به واسطه فروش بالا در داخل کشور دچار حواشی زیادی نیز است. از جمله موارد پیرامون این قطعه شباهت ها و نمونه های تقلبی آن در سطح بازار است که عموما هم چینی هستند. البته شرکت والئو دارای سایت های مختلف تولیدی در سطح دنیا است که عمدتا در اتحادیه اروپا هستند و نباید این تنوع کشورهای ارسال کننده دیسک و صفحه های والئو به ایران با تقلبی بودن آن اشتباه گرفته شود. کیت کلاچ های والئو با لیبل امنیتی هرینگتون در ایران عرضه می شود و از کشورهایی نظیر فرانسه، ترکیه، کره و... وارد کشور می شوند. محصولات والئو نامدار و با کیفیت در بین دیسک و صفحه های خودرویی است ولی سایر کیت کلاچ های خودرو در کیفیت شانه به شانه این برند نامدار جلو آمده اند و چه بسا جلو زده اند ولی کماکان مشتریان به نرمی این دیسک و صفحه می بالند.

منبع:
yadakyar.com
hidikala.com
rasekhoon.net

راهنمای خرید دیسک و صفحه رانا

بطور کلی مفهوم دیسک و صفحه کلاچ عبارت اند از یک وسیله برای قطع یا وصل، که درسیستم های انتقال نیرو بکار برده می شود. به معنای دیگر در سیستم ها انتقال نیرو، توان و نیرویی که در موتور تولید می شود برای استفاده به شکلی دیگر و یا استفاده در جایی دیگر نیاز به استفاده از دیسک و صفحه کلاچ دارد. دلیل استفاده از این قطعه این است که بتوان بر روی این انتقال نیرو، کنترلی را اعمال کرد که این ساده ترین راه بهره گیری از یک کلاچ است. این عمل تا هر زمان که نیاز به توقف انتقال نیرو باشد انجام می پذیرد و در برخی موارد انجام نمی شود. خرید دیسک و صفحه رانا یک انتخاب خوب برای خودروی شماست. البته این در هنگامی است که دیسک و صفحه شما خراب باشد.قطعات اصلی موجود در دیسک و صفحه کلاچ: 1-صفحه، 2- دیسک، 3-بلبرینگ، 4-دو شاخه. برای "خرید دیسک و صفحه رانا" باید دقت داشته باشید که محصول تقلبی به شما نفروشند. "قیمت دیسک و صفحه رانا" مانند دیسک و صفحه های دیگر بسته به برند و جنس آن متفاوت است. در واقع دیسک و صفحه کلاچ (clutch) یک اتصال اصطکاکی بین موتور اتومبیل به عنوان منبع تولید نیرو و جعبه دنده اتومبیل بر قرار می کند. زمانی که کلاچ اتومبیل درگیر است در واقع نیرو از موتور به حعبه دنده و از آنجا به چرخ ها منتقل می شود. اما گاهی لازم است که دنده مورد استفاده در جعبه دنده خودرو بر اساس شرایط جاده و سرعت حرکت خودرو تغییر یابد. برای اینکه بتوان این تغییر را به راحتی ترتیب داد، لازم است که نیرو را از چرخ دنده ها که در جعبه دنده وجود دارند، قطع کرد. "فروش دیسک و صفحه رانا" در بازار موجود است و شما فقط باید به این توجه داشته باشید که جنس تقلبی به جای اصل به شما نفروشند. "دیسک و صفحه رانا" بسته به برند و نوع آن قیمت متفاوت دارد.

اطلاعاتی در مورد رانا

رانا در کلاس سدان کوچک شهریجای دارد. به اعتقاد صاحب نظران رانا هر گز حصور موفقی را در بازار ایران نداشته چرا که در این بازه قیمتی انتخاب های بهتر و منطقی تری وجود دارد. پژو 206 SD و تندر 90 به اعتقاد خیلی ها انتخاب بهتری در این بازه قیمتی به حساب می آید. رانا بر روی پلتفرم ایکس 12 ساخته شده است، که همان پلتفرم خودرو 206 SD است. معنی واژه رانا در لغت نامه به معنی رونده معنی شده است. جالب است بدانید که رانا پس از تیبا و سمند عنوانسومین خودروی ملی را به دوش می کشد. ایران خودرو وعده داده بود که در سال 1389 حدود 20 تا 30 هزار عدد راما را با مبلغ 10 میلیون تومان روانه بازار کند. اما متاسفانه ایران خودرو هرگز این امر را عملی نکرد. رانا در کنار شباهت زیاد به 206 SD دارد. شباهت فرمی قابل تاملی به فیات سی نای مدل 2008 و فیات پالیو دارد. در کل شباهت های زیادی بین 206 SD و رانا وجود دارد، برای همین طراحی ظاهری رانا، از شاسی و بدنه 206 SD بهره برداری شده است، تنها با این تفاوت که رانا نسبت به 206 SDکمی مدرن تر شده است. در بخش جلو هم جلو پنجره رانا شباهت زیادی به محصولات جگوار دارد، به همراه حجم ساده و هماهنگ سپر و درپوش موتور، طرح قابل قبولی را پدید آورده اما نسبت به 206 کمی کسل کننده است.

قیمت دیسک و صفحه برای رانا

قیمت دیسک و صفحه رانا والئو: 2.700.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه رانا عظام: 1.725.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه رانا والئو ترک ایساکو: 1.974.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه رانا پژو: 2.650.000 تومان

تمامی محصولات بالا کیت کلاچ است.

منبع:
yadakyar.com
blog.nilaka.com
avalkhodro.com

تاریخ:15/06/1399

دنا چگونه تولید شد؟

تاریخ دنا

پروژه ساخت "دنا" در مارس 2010 تشریح شد و در فوریه 2011 شروع به کار کرد که طبق گزارش ایران خودرو یک رکورد در فرآیند تولید خودرو محصوب می شود. دنا برای اولین بار در آوریل 2011 رونمایی شد. قرار بود ابتدا این خودرو در بازار ایران در تاریخ آوریل 2012 رونمایی شود. تا سال 2015، تولید انبوه دنا از 8000 دستگاه گذشت و تا هفت ماه اول سال 2015 اغاز شده بود. تولید این خودرو در حالی است که 30000 دستگاه از سمند قدیمی و 7000 واحد از رانا کوچک تر نیز در آن زمان تولید شده بود. دنا که قرار بود در سال 1391 به بازار ارائه شود ،پس از مدتی در سال 1393 آغاز فروش را شروع کند. ایران خودرو در سال 1388، پروژه ای را به نام NX7 اغاز کرد تا یک خودروی سدان را برای رده قیمتی بالا عرضه کند. دنا قرار بود در سال 1391 وارد بازار شود ولی این اتفاق نیفتاد و پس از زمان های طولانی این خودرو سرانجام در سال 1393 تولید و وارد بازار شد.

اطلاعاتی در مورد دنا

دنا یکی دیگر از خودرو های ساته شده توسط ایران است. "دنا خودرو ی خانوادگی" است. قیمت این خودرو بسته به مدل و لوازم جانبی خاص آن بین 12 تا 13 هزار دلار قیمت دارد. دنا پس از تولید انبوه ،سمند را در بازار های خارجی جایگزین کرد.   نام این خودرو را به این دلیل دنا نهادنند که نشان گر پیشرفت تکنولوژی و قدرت است. این خودرو در سه مدل با سه موتور بر اساس طراحی پژو ساخته شده است که این سه موتور عبارت اند از EF7 NA، دنا (DENA) ELX EF7 و EF7 TC که همه این مدل ها با گیربکس دستی تولید شده است. این خودرو نیز از بالاترین استاندارد های ایران برخوردار است. علی رغم آنکه  ایران خودرو، دنا را یک خودرویی کامل میداند به نظر می رسد دنا بر روی پلتفرم سمند ساخته شده است زیرا فرم ستون ها و ویژگی های بدنه بر تایید این موضوع تاکید دارد.بر سر طراحی بدنه دنا نظر های متفاوتی وجود دارد اما نکته ای که مشخص است، طراحی به روز تر این خودرو نسبت به سمند و تیبا، که اولین جزو اولین محصولات ملی محصوب می شوند، است. هر چند همین طراحی نیز قابل مقایسه با خودرو های کمپانی هیوندای که قدمتی کمتر از ایران خودرو دارد نیست.

"دنا با موتور EF7" عرضه می شود، قرار بود به عنوان جایگزینی برای سمند در سبد محصولات ایران خودرو قرار بگیرد که این اتفاق نیفتاد و دنا در کنار خانواده سمند و پژو برای فروش عرضه شد. همچنین دنا پلاس نیز به عنوان نسخه ی به روز شده ی دنا به سبد محصولات اضافه شد و عرضه ی دنا ی معمولی همچنان به قوت خود باقیست. طراحی بیرونی این خودرو زیبایی خاصی دارد. این خودرو ماشینی قدرتمند و محکم است و تقربا از اندازه ای بزرگ بر خوردار است.این خودرو در زمان ساخت و عرضه ی خود جزو بهترین خودرو ها بوده و همچنان فروش خوبی نیز دارد. این خودرو به دلیل طراحی زیبا بسیاری از افراد جامعه را به سمت خود جذب نموده است. خودرو دنا یکی از زیبا ترین طراحی های تولید شده برای خودرو های ایرانی نیز است که توسط دانشمندان ایرانی صورت گرفته. دنا در بازار ایران رقبایی همچون تندر 90، سمند، پژو پارس، برلیانس H330، جک j4، پژو 206 صندوق دار و جک j5 را در مقابل خود می بیند ولی در بخش طراحی در مقابل رقبا، برتری دارد. می توان گفت دنا طراحی جذابی دارد و حتی با نشستن در داخل خودرو حس خوب یک خودرو داخلی را رائه میدهد. اما باید بگوییم که هر چند ایران خودرو اصرار بر این دارد که دنا یک خودرو کاملا جدید است، ولی به نظر می رسد که طراحی آن بسیار شبیح به سمند است و احتمال می رود که از فیس لیفت سمند در این خودرو به کار رفته است. با این حال در طراحی داخلی دنا ابتکاری به کار رفته است و طراحی به روز به چشم می خورد. اما با این حال به نظر میرسد که طراحان شرکت ایران خودرو از طراحی کابین هیوندا سوناتا برای دنا الگو برداری کرده اند. دنا یکی از طراحی های جذاب و زیبای طراحان ایران خودرو بوده است.

منبع:
en.wikipedia.org
car.ir
mashin3.com

خرید دیسک و صفحه والئو

یک "دیسک و صفحه کلاچ والئو" مرطوب در یک مایع روان کننده خنک کننده غوطه ور است که باعث تمیز نگه داشتن سطح می شود و عملکرد نرم تر و ماندگاری بیشتری را فراهم می آورد. از آنجایی که سطوح یک دیسک و صفحه مرطوب می تواند لغزنده باشد، انباشت دیسک و صفحه کلاچ های چندگانه می تواند ضریب اصطکاک پایین تر را جبران کند و به همین دلیل هنگام درگیر بودن کامل، لغزش را در زیر قدرت از بین می برد ولی خرید دیسک و صفحه والئو خشک در هیچ مایعی غوطه ور نمی شود و از اصطکاک برای درگیری استفاده میکند.شرکت والئو تمام وقت خود را برای تولید محصول قرار نداده است و بودجه ای برای تحقیقات خود قرار داده است تا بتواند بهترین محصولات خود را به بازار معرفی کند و اعتماد مشتریان را جلب کند. والئو نه تنها برای خودرو های معمولی بلکه برای کامیون ها نیز محصولات ویژه تولید میکند. محصولات والئو با بالاترین و بهترین کیفیت و استاندارد های جهان تولید می شود و تقریبا تمامی خودرو ها را پوش میدهد.

اطلاعاتی در مورد شرکت والئو

این شرکت علاوه بر طیف بسیار گسترده ای از محرک های ارائه شده توسط FTE، رهبر غیر قابل انکار" دیسک و صفحه کلاچ والئو" در اروپا است. والئو اکنون هشتاد درصد پوشش پارکینگ اتومبیل را در اروپا ارائه می دهد که در حال رشد بازار نیز است.والئو به طور گسترده پیشنهاد های خود را برای مجموعه های کاملی ار کلاچ و یاتاقان های هیدرولیک گسترش می دهد. این راه حل های جعبه واقعا با کارگاه هی عملی هر روز در ذهن ایجاد می شود. "خرید دیسک و صفحه والئو" یکی از معیار های خوب برای لوازم یدکی خودروی شماست. زیرا این شرکت محصولاتی با کیفیت بالا تولید می کند. باید در خرید محصولات والئو دقت داشته باشید که خدایی نکرده جنس تقلبی به شما نفروشند. دقت داشته باشید که بر روی جعبه های محصولات والئو باید آرم شرکت درج شده باشد و بر روی کل جعبه دو فونت تو پر و توخالی نوشته شده باشد. بر رو یا بقل جعبه برجسب بارکد چسبیده باشد.توجه داشته باشید که هر چه رنگ جعبه بهتر باشد جنس سالم تر و اصل است.جعبه قطر تقریبا کلفت دارد و رنگ سبز دارد. "خرید دیسک و صفحه والئو اصل" می تواند به خودروی شما کمک بسیاری کند و شما نیز در خودرویتان رانندگی بهتر را تجربه نماید.

محصولات والئو

والئو دامنه کاملی را برای وسایل نقلیه تجاری ارائه می دهد، کامیون های سنگین  تا چهل و چهار تن و خودرو های دیگر.برای این که محصولات والئو مطابق انتظار ناوگان کامیون بری باشد، والئو فقط کالاهای ویژه را برای بازار خودرو های تجاری ارائه می دهد.موتور های قدرتمندتر، نسبت های طولانی تر و مشخصات جدید باعث شده است تا به طراحی و معرفی طرح های پیچیده تر دیسک و صفحه مانند:valeo S.A.T بپردازد. S.A.T یک فناوری انقلابی از شرکت والئو است که با استفاده از دستگاه جبران کننده سایش در صفحه فشار، باعث افزایش عمر و بهبود راحتی پدال می شود. S.A.T فناوری است که والئو در اختیار تولید کنندگان کامیون قرار می دهد.برای کامیون های اختصاص داده شده به کار های عمومی، والئو مجموعه کاملی از کیت های دیسک دوقلو نیز ارائه می دهد. با افزایش ظرفیت سایش تا هفتاد درصد در مقابل فناوری تک دیسک، کیت های دیسک دوقلو والئو دوام بالایی را ارائه می دهد.به لطف وجود دو دیسک و صفحه والئو (valeo clutch) انتقال گرمای بیشتری نیز ارائه می شود. والئو کیت کلاچ CV، به قطر بزرگ بیش از 330 میلی متر را بازسازی می کند. فرآیند تولید مجدد در تاسیسات والئو که کیت های کلاچ OE را مونتاژ می کند یکپارچه شده است. با اجرای فرآیند جمع آوری کارآمد در سر تا سر اروپا، والئو قادر است هسته ها را از کلیه مشتریان خود بدست آورد و در صرفه جویی 50 کیلو مواد اولیه در کیت کمک کند. با فرآیند تولید مجدد، والئو مشارکت خود را توسعه پایدار نشان می دهد. پس از جمع آوری، تمام هسته ها، مرتب سازی، برچیده و تمیز میشود و قبل از مونتاژ مجدد در خط تولید، قطعات در نیمکت های تست آزمایش می شود. نیمکت های تست و تولید همان مواردی هستند که والئو برای اعتبارسنجی تولید کیت های کلاچ عرضه شده به عنوان OE استفاده می شود.

منبع:
yadakyar.com
valeoservice.com

en.wikipedia.org