yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

اطلاعلاتی در مورد بلبرینگ

بررسی بلبرینگ

یاتاقان های چرخ قطعات تعمیر و نگهداری کمی هستند، اما این بدان معنی نیست که برای همیشه دوام دارند. بنابراین، یاتاقان چرخ در واقع چه کاری انجام می دهد؟ چه مدت طول می کشد؟ و چگونه می توانید به افزایش طول عمر آن کمک کنید؟

بلبرینگ چرخ چیست؟ و در اتومبیل چه می کند؟

یاتاقان چرخ قسمت مهمی از مجموعه چرخ است که چرخ و محور را به هم متصل می کند. این مجموعه ای از توپ های استیل (بلبرینگ) یا مخروطی (بلبرینگ مخروطی) است که توسط یک حلقه فلزی در کنار هم نگه داشته می شوند. چرخ را قادر می سازد تا با حداقل اصطکاک به آرامی بچرخد. یاتاقان های چرخ از اجزای حیاتی ایمنی هستند که برای حفظ بارهای شعاعی و محوری ناشی از نیروی جاذبه، شتاب، شکستن و پیچیدن به زمین طراحی شده اند، بنابراین در صورت توقف عملکرد مناسب، باید تعویض شوند.

تحمل چرخ چه مدت طول می کشد؟

طول عمر بلبرینگ چرخ ها به طور متوسط ​​136000 تا 160،000 کیلومتر (تقریباً 85،000 تا 100،000 مایل) است. البته این فقط یک قاعده کلی است، طول عمر واقعی یاتاقان چرخ به کیفیت بلبرینگ چرخ و شرایط کار بستگی دارد.

چرا بلبرینگ های چرخ خراب می شوند؟

دلایل اصلی خرابی یاتاقان چرخ:

نصب معیوب - ابزارهای نامناسب مانند چکش یا آچار ضربه می تواند باعث آسیب به نمای بیرونی و یا داخلی یاتاقان انتهای چرخ شود تا باعث خرابی زودرس یاتاقان چرخ شود. همچنین، استفاده مجدد از لوازم جانبی قدیمی مانند پیچ ​​، مهره، دایره های اتصال، پین های تقسیم شده، مهر و موم، ... به جای جایگزینی آنها با موارد جدید، می تواند باعث عملکرد بلبرینگ انتهای چرخ در شرایط غیر عادی یا ناامن شود، باعث افزایش سایش و خطر تحمل پایان چرخ می شود یک تصادف رانندگی

آسیب ناشی از ضربه یا کیفیت پایین جاده - تمام تأثیرات ناشی از رانندگی از طریق چاله، رانندگی با سرعت زیاد یا برخورد با سنگ فرش می تواند به یاتاقان چرخ آسیب برساند و طول عمر آن را کاهش دهد.

یاتاقان چرخ با کیفیت پایین - یاتاقان چرخ به طور مداوم تحت فشار زیادی قرار دارد. یاتاقان های چرخ ساخته شده از مواد با کیفیت پایین می توانند عملیات حرارتی ضعیفی داشته باشند، در نتیجه سایش زودرس و خرابی ایجاد می شود.

شرایط رانندگی - رانندگی از طریق آب های عمیق یا گل می تواند باعث خراب شدن بلبرینگ چرخ های شما شود. آب، گل یا سایر آلودگی ها مانند گرد و غبار یا نمک جاده می تواند از کنار مهر و موم عبور کرده و وارد یاتاقان شود، گریس را آلوده کرده و یاطاقان را فرسوده کند.

اصلاحات اتومبیل - نصب رینگ های بزرگتر یا عریض تر، لاستیک هایی با دیواره های ریسمان پایین تر، کمک فنرهای سفت و سخت و فنرهای تعلیق باعث بارهای بیشتری بر روی بلبرینگ چرخ می شوند و می توانند فرسودگی را تسریع کنند. به رینگ ها، لاستیک ها، کمک فنرها و فنرهایی بچسبید که توسط سازنده خودرو مشخص شده اند تا تأثیر بر طول عمر یاتاقان های چرخ را به حداقل برسانند.

یاطاقان چرخ بد چه علائمی دارد

علائم یاطاقان غلطکی چرخ:

سر و صدا:

صدایی زمزمه ای، زوزه ای یا غرغشی که با شتاب یا چرخش خودرو افزایش می یابد.

صدای بلند ناله یا سنگ زنی ثابت هنگام حرکت وسیله نقلیه.

هنگام رانندگی بر روی سطح ناهموار جاده، صداهای جمع شده ایجاد می شود.

شل بودن، بازی بیش از حد در فرمان (فرمان مبهم) ؛

لرزش فرمان که با سرعت خودرو یا چرخش خودرو تغییر می کند.

سو عملکرد ABS. مسائل مربوط به سیستم ABS می تواند مربوط به خرابی سنسور ABS باشد که در یاتاقان انتهای چرخ تعبیه شده است.

خطرات رانندگی با یاتاقان های چرخ نامناسب چیست؟

بسیار نادر است که پس از مشاهده اولین علامت یاطاقان، بلبرینگ چرخ بلافاصله و کاملاً خراب شود.

با گفتن این موارد، بهتر است از رانندگی با یاتاقان چرخ فرسوده به مدت طولانی خودداری کنید. همانطور که قبلاً نیز دیده ایم، یاتاقان چرخ برای اتصال چرخ شما به اتومبیل ضروری است و هرگونه ضعف در این اتصال می تواند عواقب شدیدی برای محور محرک و فرمان شما - و همچنین برای ایمنی شما داشته باشد.

هنگام تعویض بلبرینگ چرخ، جستجوی قطعات با کیفیت بالا ضروری است. طیف کاملی از آسان برای نصب، یاطاقان های با دوام پایان چرخ را ارائه می دهد که برای حداکثر عملکرد و دوام ساخته شده، ساخته شده، آزمایش شده و با استاندارد تأیید شده است.

اطلاعاتی در مورد منیفولد

منیفولد چیست؟  

"منیفولد" ورودی یک سری لوله است که هوای وارد شده به موتور را توزیع می کند و منیفولد (manifold) ورودی یک سری لوله است که هوای وارد شده به موتور را توزیع می کند.  ماشین شما نفس می کشد. بله، درست شنیدید: ماشین شما مثل شما نفس می کشد. هوا می گیرد و نفس می کشد، خوب، اگزوز می کند. اما همانطور که هوا، به ویژه اکسیژن موجود در آن، یکی از مهمترین مواد پایدار کننده زندگی در بدن شما است، همچنین یکی از مهمترین مواد پایدار کننده زندگی (یا حداقل حرکت) در اتومبیل شماست. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "منیفولد دود" و "منیفولد هوا" با ما همراه باشید.

منیفولد چیست؟ یک سوال متداول درمورد این قطعه است که ما در این مقاله به این سوال پاسخ داده ایم. در اتومبیل های دارای موتور احتراق داخلی (و علی رغم ورود خودروهای الکتریکی به بازار، اکثر خودروها (از جمله هیبریدی ها) هنوز دارای موتورهای احتراق داخلی هستند)، آنچه حرکت را ممکن می کند مجموعه ای از انفجارهای کوچک است که در داخل محفظه های احتراق رخ می دهد . سوخت این انفجارها معمولاً بنزین است، اما بدون اکسیژن که امکان احتراق را فراهم می کند، انفجار ممکن نیست. به عبارت دیگر، در سیلندرهای اتومبیل شما باید مخلوط مناسب هوا و سوخت وجود داشته باشد تا اتفاقات کلی رخ دهد. بدون وجود هوا در سیلندرها، ماشین شما فقط در آنجا جا می گیرد و فضای بیشتری را اشغال می کند. برای پاسخ دادن به سوال "منیفولد چیست؟" با ما همراه باشید.

منیفولد ورودی (یا ورودی) را وارد کنید. اگر اتومبیلی مانند بدن شما باشد، منیفولد ورودی ریه های آن است. (حدس می زنم که این باعث قلب موتور شود، اما بهتر است که به این استعاره استراحت داده شود.) منیفولد ورودی یک سری لوله است که هوای وارد شده به موتور را به طور مساوی بر روی هر یک از سیلندرها توزیع می کند، به طوری که مقدار مناسب هوا می تواند با مقدار مناسب گاز مخلوط شود. اکثر موتورهای احتراق داخلی با یک فرایند چهار زمانه کار می کنند و در طی اولین ضربه (که اصطلاحاً به آن ضربه ورودی می گویند) هوا از منیفولد ورودی از طریق یک دریچه یا دریچه به هر سیلندر مکیده می شود. این شیرهای ورودی سپس برای سه حرکت دیگر (فشرده سازی، احتراق و اگزوز) بسته می شوند و با شروع دوباره چرخه دوباره باز می شوند. این منیفولد ورودی است که وظیفه اطمینان از وجود هوای کافی در هنگام باز شدن سوپاپ برای هر بار مکش را دارد و هر سیلندر به اندازه هوای دیگر هوا را بدست می آورد.

اما اگر منیفولد ورودی نشتی ایجاد کند، چه باید کرد؟

علائم نشت چند برابر مصرف

نشتی منیفولد ورودی بسیار رایج نیست، اما اتفاق می افتد. فکر می کنید نتیجه نشت در منیفولد ورودی، خروج هوا و ورود هوای کمتری به سیلندرهای اتومبیل شما است. در واقع، این دقیقاً برعکس است که اتفاق می افتد. از آنجا که فشار هوا در داخل منیفولد کمتر از هوای محیط اطراف موتور است، در واقع منیفولد هوای اضافی را از طریق نشت مکش می کند. این باعث وارد شدن بیش از حد هوا به داخل سیلندرها و کاهش میزان بنزین قابل فشردن در کنار آن می شود، که این باعث می شود که احتراق کمتری انجام شود. به یاد داشته باشید که هر بار که یکی از آن انفجارهای کوچک در داخل یکی از سیلندرهای اتومبیل شما روی می دهد، میل لنگ را می چرخاند. بنابراین اگر هوا زیاد باشد و بنزین کافی برای فرآیند احتراق نداشته باشد، انفجارها ضعیف می شوند و موتور شما باید بیشتر کار کند تا میل لنگ را بچرخاند. بنابراین اگر هر بار که فشار می دهید پدال گاز را کندتر پاسخ می دهید، نشت در منیفولد ورودی می تواند مقصر باشد.

اما دلایل احتمالی دیگری نیز برای شتاب کساد کننده در اتومبیل وجود دارد. بنابراین چگونه می توان فهمید که عدم تمایل خودروی شما برای سرعت گرفتن هنگام گفتن آن ناشی از نشتی منیفولد ورودی است؟ یک راه این است که به راحتی به موتور خود گوش دهید. ممکن است اتومبیل شما بخواهد به شما بگوید که با مشکلی روبرو شده است، پس برای مدتی مکث کنید و سعی کنید بفهمید چه چیزی به شما می گوید. در واقع، شما به معنای واقعی کلمه باید مکث کنید، زیرا معمولاً فقط در دور موتور می توانید مشکل را بشنوید. آنچه که خواهید شنید به طور متفاوتی به عنوان صدای هیس، سوت، مکیدن، قوز کردن و یا حتی لوس شدن توصیف شده است. همچنین ممکن است ماشین در حالت بیکاری احساس ناهمواری کند و حتی موتور در سرعت های پایین کاملاً متوقف شود. یا وقتی جرقه زنی ماشین را خاموش می کنید، ممکن است مدتی بیش از آنچه که باید ادامه داشته باشد. همه اینها می تواند نشانه نشتی منیفولد ورودی باشد. برخی از کارشناسان حتی پیشنهاد می کنند مقدار کمی مایع استارت را روی مهر و موم های منیفولد ورودی بپاشید در حالی که موتور در دور کار است. اگر موتور به هر طریقی به این مسئله واکنش نشان دهد - به عنوان مثال، با سرعت زیاد سریع - در این صورت مایعات از طریق نشتی در حال سر خوردن است. همه این علائم هشدار دهنده این است که شما باید برای بررسی قطعی نشت از مکانیک اتومبیل محلی خود بازدید کنید.

اطلاعاتی درمورد بوستر ترمز

درباره بوستر ترمز

موارد بسیاری وجود دارد که رانندگان جدید باید بدانند که داشتن یک ماشین را طاقت فرسا می کند. از علائم راه گرفته تا چک های نقطه ای، ممکن است باعث شود گیج کننده ترین چیزهایی باشد که باید بدانید و آنچه را که باید به دنبال آن باشید. به طور گسترده ای برای اکثر دارندگان قابل درک است، هر چیزی که شامل سیستم ترمز یک وسیله نقلیه باشد یک ویژگی اساسی ایمنی است و باید در بهترین شرایط ممکن نگهداری شود. در این مقاله ما در مورد "بوستر ترمز" کاوش خواهیم کرد، آنها را کشف خواهیم کرد و اهمیت آنها را در وسیله نقلیه شما یاد خواهیم گرفت.

بوستر کننده ترمز چیست؟

برای پاسخ دادن به سوال بوستر ترمز چیست؟ با ما همراه باشید. تقویت کننده ترمز که به سیستم ترمز وسایل نقلیه مدرن افزوده می شود، یک کپسول سیاه و سفید گرد است که جاروبرقی ها و دریچه های مورد نیاز برای فرآیند ترمز را در خود جای داده است. از نظر تجسم آنچه بوستر ترمز برای اتومبیل شما انجام می دهد، تصور کنید که همان کاری که برای فرمان ترمز برای فرمان پذیری اتومبیل شما انجام می دهد، برای ترمزها نیز همان کار را انجام دهد. به زبان ساده، فشاری که می تواند درون بوستر ترمز (Brake Booster) قرار گیرد، شکستن موثر را امکان پذیر می کند، فشار بسیار کمتری باید توسط راننده به پدال ترمز وارد شود.برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد "بوستر ترمز چیست؟" و "انواع بوستر ترمز" با ما همراه باشید.

چگونه کار می کند؟

"بوستر ترمز چکار میکند؟" یکی از سوال هایی است که در مورد این قطعه پرسیده میشود با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم. بسته به اندازه وسیله نقلیه انتخابی خود، ممکن استبوستر ترمز با یک یا دو دیافراگم داشته باشید. هدف اصلی اینبوستر ها افزایش نیرویی است که به پدال ترمز وارد می شود.

سیستم های ترمز سنتی معمولاً فقط به مایعی متکی می شوند که به روغن ترمز معروف است و باعث ایجاد فشار بر روی وقفه ها می شود تا ماشین متوقف شود. با این حال، در بعضی موارد برای متوقف کردن کامل وسیله نقلیه کافی نیست. با وجودبوستر های ترمز، می توان فشار را چند برابر و بزرگتر کرد تا اندازه آن بین 2 تا 4 برابر دیافراگمبوستر باشد، توقف سریع و م،ثر، با کمی فشار از راننده، امکان پذیر می شود.

هنگامی که پدال ترمز توسط راننده تحت فشار قرار می گیرد، شافت متصل به آن متراکم شده و به جلو حرکت می کند، که در نتیجه پیستونی را به داخل سیلندر اصلی ترمز می اندازد. این اجازه می دهد تا روغن ترمز از سیستم عبور کرده و فشار لازم را برای ترمز ایجاد کند. با استفاده از خلا موتورها،بوستر های ترمز می توانند قدرت بیشتری به پدال بدهند، که به نوبه خود فشار زیاد سیستم ترمز را متعادل می کند.

چرابوستر ترمز مهم است؟

یکی از عوامل کلیدی که اهمیتبوستر های ترمز را بسیار مهم می کند کاهش نیروی مورد نیاز از طرف راننده برای توقف وسیله نقلیه آنها است. این می تواند به کاهش شدید تصادفات کمک کند، زیرا راننده با تلاش کمتری قادر به واکنش سریعتر است. این تفاوت ممکن است فقط کسری از ثانیه باشد، اما در رابطه با برخورد یا از دست رفتن یک رویداد، میکرو ثانیه می تواند تمام تفاوت این دو باشد.

رانندگی با وسیله نقلیه بابوستر ترمز نیز کمک بزرگی برای رانندگان مسن یا افراد دارای نقص جسمی است، زیرا برای کاهش سرعت ماشین خود نیازی به اعمال نیروی زیاد نیستند، در نتیجه درد و فشار از تکرار فشار یا حرکت کاهش می یابد. همین مشکل بالقوه را می توان توسط رانندگان مسافت های طولانی، یا برای افرادی که رانندگی قسمت زیادی از شغل آنها را تشکیل می دهد، جلوگیری کرد و خستگی عضلات را کاهش می دهد.

آیا می توانم یک بوستر ترمز به وسیله نقلیه خود اضافه کنم؟

پاسخ این سوال بله است، شما قطعاً می توانید! اگر ماشین شما از قبل دارایبوستر ترمز نیست، یک مکانیک با کیفیت می تواند آنها را برای شما نصب کند و اگر قبلاً آنها را داشته باشید، یک مکانیک قادر به بازرسی و نگهداری آنها نیز خواهد بود. تعمیر و نگهداریبوستر ترمز اتومبیل با داشتنبوستر های ترمز به شما آرامش می دهد که از نظر سرعت، ماشین شما به اندازه امن است. از نظر سهولت ارائه دهندهبوستر های ترمز، نیازی به ذکر نیست، مطمئناً دفعه دیگر که به جاده وارد می شوید، متوجه کاهش فشار و راحتی رانندگی خواهید شد.

مطالبی در مورد پژو 2008

درباره 2008

ما در این مقاله به "بررسی پژو 2008" می پردازیم. پیش از امضای برجام اخباری در رابطه با همکاری ایران خودرو و برند پژو بود و پس از امضای این قراداد و برداشته شدن برخی تحریم ها، این همکاری بین این دو شرکت انجام شد و باگذشت زمان یکسال و نیم پس از قرارداد، پژو 2008 (Peugoet 2008) به بازار آمد. معمولا شرکت ها هنگامی که می خواهند طرح های خود را به شرکت های خارجی بدهند، ممکن است پلتفرم های قدیمی را انتخاب کنند، با این حال طرح "پژو 2008"، از نمونه های مدرن، کاربردی و بسیار به روز است که توسط شرکت ایران خودرو و همکاری شرکت پژو ساخته شد. این خودرو پس از مونتاژ و فیس لیفت اولیه و همچنین نهایی شدن طراحی ها و قطعات، روانه ی بازار شد و توسط بسیاری از افراد مورد استقبال قرار گرفت. برای بدست آوردن اطلاعاتی درباره "پژو 2008" و "مشخصات پژو 2008" می توانید با ما همراه باشید.

مشخصات 2008

قالب یکسان 2008 با 206

این خودروی روی پلتفرم مشابهی با پژو 206 و 207 ساخته شده استو نام این پلتفرم به PSA PF1 مشهور است که بسیار جکع و جور و زیباست و می تواند ظاهر خودرو را بسیار جذاب کند. هم بدنه و هم جلوه ی بصری این خودرو به 206 شباهت بسیاری دارد و حتی می توان گفت یک نمونه ی به روز و زیبا از همین خودرو است. در این مقاله ما به بررسی پژو 2008 می پردازیم تا به شما اطلاعاتی در مورد این خودرو داده باشیم. فیس لیفتی که روی بدنه ی 2008 انجام شده است، باعث می شود بدنه ی آن بسیار محکم تر از نمونه های اولیه باشد و استحکام و ضربه پذیری بسیار بهتری نسبت به خودرو های پیش از خود در این رده داشته باشد. بخش های بسیاری مانند ظاهر، پلتفرم، زیربندی و تجهیزات فنی آن شبیه به پژو 206 طراحی شده است و در طراحی شان برای لاستیک های جلو از فنربندی مک فرسون استفاده شده است. لاستیک های عقب نیز اکسل های عرضی دارند. به طور کلی بدنه ی آن نیز در تصادفات صدمه ی کمتری می بیند و سیستم آن جزئیات بیشتری دارد.

ابعاد پژو 2008

این خودرو شاسی بلند است اما نمی توان آن را مانند تمامی خودرو های شاسی بلند خارجی و داخلی فرض کنیم همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، این خودرو روی قالب 206 طراحی شده است و کمی جمع و جور و کوچک تر از پلتفرم های رایج برای چنین خودروهایی است. کافیست نگاهی به خودرو های مشاه بیندازید تا متوجه این تفاوت ها شوید. ابعاد این خودرو کمی کوچک است اما به طور کلی یک نمونه ی بسیار زیبا و مدرن است که نظر بسیاری از افراد را جلب می کند و می شود حتی آن را در دسته ی یک هاچ بک کراس و یا کراس اوور قرار داد. ارتفاع آن نیز بسیار نزدیک به خودروی رنو ساندرو است.

موتور به روز پژو2008

در واقع زمانی که خبر ساخت این خودرو منتشر شد، همه فکر می کردند از موتور 1.6 لیتری در ساخت آن استفده می شود که تنفس طبیعی دارد و معمولا در ساخت چنین خودروهایی استفاده می شد. به دلایل مختلف در نهایت تصمیم گرفته شد موتور 163 اسب بخار در آن تعبیه شود تا کارایی بهتری داشته باشد. این موتور خاص محصول مشترک پژو سیتروئن  مینی است که بسیار باکیفیت و ماندگار است. سوخت نسبتا خوب و عملکرد مناسب آن و همچنین سازگاریش با این خودرو و وضعیت بهتری که نسبت به سایر موتور های توربو داشت، طراحان را مجاب کرد تا از آن در این خودروی باکیفیت و مدرن استفاده کنند. این خودرو نیاز به بررسی و مراقبت دارد و تنها کافیست در نگهداری از آن دقت کافی داشته باشید. در مقابل، این موتور ماندگاری بالایی دارد و کیفیت و کارایی خوب خود را به شما نشان خواهد داد.

ویژگی های فنی پژو 2008

موتور: توربو 1.6 لیتری

گیربکس: شش سرعته

جلوه بصری  پژو 2008

خطوط صاف و منحنی شیک این خودرو ظاهری بسیار زیبا به آن داده اند و در نگاه اول چشم ها را مجذوب خود می کنند. در واقع ظاهر آن کاملا مانند یک خودروی لوکس و کاملا مدرن طراحی و پرداخته شده است و نتیجه مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. هرچند برخی می گویند فضای اتاقک پشتی آن کمی کوچک است، اما این ایراد به تمامی خودروهایی که با این پلتفرم ساخته شده اند وارد می شود و در کنار ظاهر زیبایی که به آن ها داده است این اشکال را نیز ایجاد کرده است. خطوطی که روی کاپوت و سپر ماشین، اطراف و چراغ ها طراحی شده اند، فرو رفتگی ها و برجستگی ها همه و همگی سبب زیباتر شدن این خودروی دوست داشتنی می شوند.

طراحی داخلی خوردو  پژو 2008

صندلی های پشتی این خودرو تا می شوند و فضای پشتی را به صندوق عقب تبدیل می کنند که این نکته می تواند بسیار کارآمد و جذاب باشد. این خودرو می تواند یکی از برگ ترین هاچ بک ها باشد.

این خودرو نمونه ی موفقی بوده است و مورد استقبال کسانی که به دنبال یک خودروی امروزی با امکانات خوب هستند، قرار گرفته است.

اطلاعاتی در مورد رادیاتور آب

رادیاتور آب چکار می کند؟

"رادیاتور خودرو" یک مبدل حرارتی بزرگ است و اکثر رادیاتورهای مدرن از یک هسته آلیاژی با مخازن انتهایی پلاستیکی متصل شده اند. هسته آلیاژ با مجاری باریکی پر شده است که به آن لوله نیز گفته می شود و مایع خنک کننده پس از ورود از طریق یکی از مخازن انتهایی از طریق این لوله ها پمپ می شود. رادیاتور آب چیست؟ یک سوال کلی در مورد این قطعه است که ما در این مقاله به بررسی آن می پردازیم. با عبور مایع خنک کننده از این لوله ها، جریان هوای ورودی از حرکت خودرو گرما را از خنک کننده خارج می کند قبل از اینکه به موتور بازگردد.برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد "رادیاتور آب چیست؟" و "رادیاتور آب چکار میکند؟" با ما همراه باشید.

روند کار رادیاتور

موتورها گرمای زیادی در عملکرد خود ایجاد می کنند - انرژی آنها از مواد منفجره مینیاتوری تامین می شود! برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور، ماشین شما خنک کننده را از طریق موتور پمپ می کند - مایعی که گرما را دریافت می کند و آن را از بلوک موتور دور می کند. مایع خنک کننده گرمای تولید شده توسط موتور شما را گرفته و آن را به "رادیاتور آب" منتقل می کند، که هوا را از طریق مایع عبور می دهد - آن را خنک می کند و با هوای خارج از ماشین شما تبادل حرارت می کند.

رادیاتور آب (Radiator) با عبور مایع خنک کننده شما از میان پره های نازک فلزی، که باعث می شود گرما به راحتی به هوای خارج از ماشین شما جریان یابد، کار می کند. گاهی اوقات، یک فن وجود دارد که هوا را از طریق رادیاتور عبور می دهد تا هوای گرم را از ماشین شما خارج کند. رادیاتورها دارای اشکال، اندازه ها و طرح های مختلفی هستند، اما عملکرد اصلی آنها همان است. در واقع - یک رادیاتور مایع خنک کننده به کار می اندازد، سپس موتور شما را خنک می کند.

قطعات رادیاتور

هسته:

هسته بزرگترین قسمت رادیاتور است و عملکرد اصلی آن را فراهم می کند. این شامل یک بلوک بزرگ فلزی با باله های کوچک فلزی است که به خنک کننده اجازه می دهد تا گرما را به هوای اطراف رادیاتور منتقل کند (این هوا در کوره شما در جلوی ماشین شما خارج می شود.) انواع مختلفی از هسته وجود دارد، رادیاتورهای یک هسته ای، دو هسته ای یا حتی سه هسته ای.

درپوش فشار:

 سیستم خنک کننده اتومبیل شما به طور مداوم تحت فشار است. این به این دلیل است که اجازه می دهد تا خنک کننده بدون جوشیدن بسیار گرمتر از حالت عادی شود، که به سیستم اجازه می دهد تا بسیار کارآمدتر باشد. درپوش فشار با استفاده از فنر فشارهای ایجاد شده تا PSI 20 می رساند. مهم نیست که در حالیکه مایع خنک کننده داغ است، درپوش فشار را جدا نکنید، اینگونه می توانید باعث سوختگی جدی شوید.

مخازن ورودی :

مخازن ورودی و خروجی به رادیاتور کمک می کند تا مایع خنک کننده را از قسمتهای گرم موتور شما به رادیاتور منتقل کند.

کولر انتقال قدرت:

اتومبیل شما احتمالاً از همان خنک کننده موتور شما برای خنک کردن سیستم انتقال قدرت استفاده می کند. مایع انتقال دهنده از طریق لوله های فولادی که توسط مایع خنک کننده احاطه شده و گرما را از آنها دور می کند، از طریق موتور شما حرکت می کند. این خنک کننده در رادیاتور نیز خنک می شود. همانطور که از طریق انتقال اتوماتیک گرمای جدی تولید می شود. در صورت ایجاد فشار شدید توسط سیستم انتقال دهنده، گاهی اوقات یک رادیاتور جداگانه برای خنک کردن مایع انتقال دهنده شما وجود دارد، اما دیدن یک رادیاتور برای هر دو عملکرد بسیار معمول تر است.

اهمیت رادیاتور آب چیست؟

رادیاتور از آن جهت مهم است که اصلی ترین راه تخلیه گرما در هنگام کار با موتور است. عملکرد رادیاتور ممکن است باعث آسیب قابل توجهی در موتور شود که ناشی از گرم شدن بیش از حد است - بیشتر اتومبیل هایی که در کنار جاده دود خروجی می بینید در واقع به دلیل عملکرد نامناسب رادیاتور است! شایع ترین علت سوء عملکرد رادیاتور آسیب فیزیکی است که ضمانت تعویض یک یا تمام اجزای آن را دارد. عملکرد رادیاتور می تواند توسط خنک کننده منقضی شده یا فاقد سطح مایع خنک کننده، که می تواند از طریق شستشوی خنک کننده رفع شود، اختلال ایجاد کند.