yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

اطلاعاتی در مورد منیفولد

منیفولد چیست؟  

"منیفولد" ورودی یک سری لوله است که هوای وارد شده به موتور را توزیع می کند و منیفولد (manifold) ورودی یک سری لوله است که هوای وارد شده به موتور را توزیع می کند.  ماشین شما نفس می کشد. بله، درست شنیدید: ماشین شما مثل شما نفس می کشد. هوا می گیرد و نفس می کشد، خوب، اگزوز می کند. اما همانطور که هوا، به ویژه اکسیژن موجود در آن، یکی از مهمترین مواد پایدار کننده زندگی در بدن شما است، همچنین یکی از مهمترین مواد پایدار کننده زندگی (یا حداقل حرکت) در اتومبیل شماست. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "منیفولد دود" و "منیفولد هوا" با ما همراه باشید.

منیفولد چیست؟ یک سوال متداول درمورد این قطعه است که ما در این مقاله به این سوال پاسخ داده ایم. در اتومبیل های دارای موتور احتراق داخلی (و علی رغم ورود خودروهای الکتریکی به بازار، اکثر خودروها (از جمله هیبریدی ها) هنوز دارای موتورهای احتراق داخلی هستند)، آنچه حرکت را ممکن می کند مجموعه ای از انفجارهای کوچک است که در داخل محفظه های احتراق رخ می دهد . سوخت این انفجارها معمولاً بنزین است، اما بدون اکسیژن که امکان احتراق را فراهم می کند، انفجار ممکن نیست. به عبارت دیگر، در سیلندرهای اتومبیل شما باید مخلوط مناسب هوا و سوخت وجود داشته باشد تا اتفاقات کلی رخ دهد. بدون وجود هوا در سیلندرها، ماشین شما فقط در آنجا جا می گیرد و فضای بیشتری را اشغال می کند. برای پاسخ دادن به سوال "منیفولد چیست؟" با ما همراه باشید.

منیفولد ورودی (یا ورودی) را وارد کنید. اگر اتومبیلی مانند بدن شما باشد، منیفولد ورودی ریه های آن است. (حدس می زنم که این باعث قلب موتور شود، اما بهتر است که به این استعاره استراحت داده شود.) منیفولد ورودی یک سری لوله است که هوای وارد شده به موتور را به طور مساوی بر روی هر یک از سیلندرها توزیع می کند، به طوری که مقدار مناسب هوا می تواند با مقدار مناسب گاز مخلوط شود. اکثر موتورهای احتراق داخلی با یک فرایند چهار زمانه کار می کنند و در طی اولین ضربه (که اصطلاحاً به آن ضربه ورودی می گویند) هوا از منیفولد ورودی از طریق یک دریچه یا دریچه به هر سیلندر مکیده می شود. این شیرهای ورودی سپس برای سه حرکت دیگر (فشرده سازی، احتراق و اگزوز) بسته می شوند و با شروع دوباره چرخه دوباره باز می شوند. این منیفولد ورودی است که وظیفه اطمینان از وجود هوای کافی در هنگام باز شدن سوپاپ برای هر بار مکش را دارد و هر سیلندر به اندازه هوای دیگر هوا را بدست می آورد.

اما اگر منیفولد ورودی نشتی ایجاد کند، چه باید کرد؟

علائم نشت چند برابر مصرف

نشتی منیفولد ورودی بسیار رایج نیست، اما اتفاق می افتد. فکر می کنید نتیجه نشت در منیفولد ورودی، خروج هوا و ورود هوای کمتری به سیلندرهای اتومبیل شما است. در واقع، این دقیقاً برعکس است که اتفاق می افتد. از آنجا که فشار هوا در داخل منیفولد کمتر از هوای محیط اطراف موتور است، در واقع منیفولد هوای اضافی را از طریق نشت مکش می کند. این باعث وارد شدن بیش از حد هوا به داخل سیلندرها و کاهش میزان بنزین قابل فشردن در کنار آن می شود، که این باعث می شود که احتراق کمتری انجام شود. به یاد داشته باشید که هر بار که یکی از آن انفجارهای کوچک در داخل یکی از سیلندرهای اتومبیل شما روی می دهد، میل لنگ را می چرخاند. بنابراین اگر هوا زیاد باشد و بنزین کافی برای فرآیند احتراق نداشته باشد، انفجارها ضعیف می شوند و موتور شما باید بیشتر کار کند تا میل لنگ را بچرخاند. بنابراین اگر هر بار که فشار می دهید پدال گاز را کندتر پاسخ می دهید، نشت در منیفولد ورودی می تواند مقصر باشد.

اما دلایل احتمالی دیگری نیز برای شتاب کساد کننده در اتومبیل وجود دارد. بنابراین چگونه می توان فهمید که عدم تمایل خودروی شما برای سرعت گرفتن هنگام گفتن آن ناشی از نشتی منیفولد ورودی است؟ یک راه این است که به راحتی به موتور خود گوش دهید. ممکن است اتومبیل شما بخواهد به شما بگوید که با مشکلی روبرو شده است، پس برای مدتی مکث کنید و سعی کنید بفهمید چه چیزی به شما می گوید. در واقع، شما به معنای واقعی کلمه باید مکث کنید، زیرا معمولاً فقط در دور موتور می توانید مشکل را بشنوید. آنچه که خواهید شنید به طور متفاوتی به عنوان صدای هیس، سوت، مکیدن، قوز کردن و یا حتی لوس شدن توصیف شده است. همچنین ممکن است ماشین در حالت بیکاری احساس ناهمواری کند و حتی موتور در سرعت های پایین کاملاً متوقف شود. یا وقتی جرقه زنی ماشین را خاموش می کنید، ممکن است مدتی بیش از آنچه که باید ادامه داشته باشد. همه اینها می تواند نشانه نشتی منیفولد ورودی باشد. برخی از کارشناسان حتی پیشنهاد می کنند مقدار کمی مایع استارت را روی مهر و موم های منیفولد ورودی بپاشید در حالی که موتور در دور کار است. اگر موتور به هر طریقی به این مسئله واکنش نشان دهد - به عنوان مثال، با سرعت زیاد سریع - در این صورت مایعات از طریق نشتی در حال سر خوردن است. همه این علائم هشدار دهنده این است که شما باید برای بررسی قطعی نشت از مکانیک اتومبیل محلی خود بازدید کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد