yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

بررسی کاتالیزور 206 و علائم خرابی آن

امروزه میلیون ها خودرو در سطح شهرهای جهان در حال رفت و آمد هستند و هر کدام از آنها خود منبع آلودگی است. یکی از قطعات خودرو که یکی از استانداردهای مهم آلایندگی به شمار می رود کاتالیزور نام دارد. کاتالیزور در خودرو ترکیبات خطرناک مانند مونوکسید کربن را در اگزوز خنثی می کند، بنابراین سالم بودن آن برای خودرو خیلی مهم است. در اینجا قصد داریم کاتالیزور و کارکرد آن در خودرو 206 را بازگو کنیم. بنابراین در ابتدا لازم است بدانیم "علائم خرابی کاتالیزور 206 چیست؟" و تمامی این علائم را بررسی کنیم. برای مطلع شدن از قیمت کاتالیزور 206 به فروشگاه اینترنتی یدک یار سر بزنید.

علائم خرابی کاتالیزور ۲۰۶ چیست؟

کاتالیزور (converter Catalytic) "پژو 206" قطعه ای در خودرو است که گازهای سمی را خنثی می کند که این کار باعث افزایش مسافت پیموده شده و کارایی گاز می شود. رانندگی با مبدل کاتالیزوری خراب در خودرو 206 هم به محیط زیست آسیب وارد می کند هم باعث خرابی قطعات دیگر اگزوز شما می شود. علائم خرابی کاتالیزور 206 را می توان چنین خلاصه کرد:

یکی از علائم خرابی کاتالیزور 206 می تواند روشن بودن چک چراغ باشد که با چک کردن مشخص می شود.

یکی دیگر از علائم خرابی کاتالیزور کاهش عملکرد اگزوز در خودروی شما است.

افزایش مصرف بنزین و گاز از علائم خرابی کاتالیزور 206 است. بنابراین اگر مصرف بنزین خودروی شما بالا رفته است کاتالیزور ماشین شما خراب است.

یکی دیگر از علائم خرابی کاتالیزور افزایش سطح انتشار کربن اگزوز که باعث رد شدن شما در تست آلایندگی می شود.

افزایش صدای تق تق هنگام استارت زدن خودرو که با مرور زمان صدا بدتر می شود. دلیل این صدا شکسته شدن اعضای کوچک لانه زنبوری مبدل کاتالیزور است.

روشن نشدن یا بد استارت خوردن ماشین موقع استارت زدن ممکن است به دلیل خرابی کاتالیزور باشد.

کاتالیزور 206 چیست ؟

کاتالیزور یا مبدل کاتالیستی در همه خودروهای مدرن امروزی نصب شده اند. این قطعه یکی از قطعات وابسته به سیستم اگزوز و منیفولد خروجی موتور 206 است. این قطعه مهم به کنترل آلایندگی خودروی 206 ارتباط دارد و وظیفه آن کاهش ذرات معلق و آلاینده های تولید شده توسط خودروها است. کار مهم دیگر کاتالیزور تبدیل گازهای سمی و خطرناک به گازهای بی خطر است که به چرخه زیست محیطی کمک بزرگی می کند.

گازهای حاصل از احتراق درون موتور بطرف اگزوز حرکت می کنند تا از لوله خروج خارج شوند اما قبل از خروج وارد کاتالیست می شوند و طی سه فرایند احیا، اکسید و سیستم کنترل به گازهای CO2 و H2O تبدیل می شوند. به دلیل اینکه این قطعه در خودرو خیلی مهم و حساس است میبایست به علائم خرابی کاتالیزور 206 توجه کافی داشته باشیم.

خرید کاتالیزور 206


"کاتالیزور 206" یکی از قطعات زیست محیطی آن است که در محل خروجی اگزوز و منیفولد جایگذاری شده است. این قطعه حساس است ودر صورت خرابی نیاز به تعویض دارد بنابراین هنگام خرید آن باید نکات مهمی را رعایت کنیم. کاتالیزور 206 قطعه ای است که برخلاف دیگر قطعات مصرفی تفاوتی در تیپ های مختلف 206 ندارد و هنگام خرید برای تیپ های 1 تا 5 و هاچبک و صندوقدار فرقی نمی کند. هنگام خرید می بایست به برند اصلی آن دقت کنیم. برند اصلی کاتالیزور 206، ایساکو و دلکو هستند که موقع تشخیص علائم خرابی کاتالیزور 206 می بایست از این دو بند اصلی خریداری کرد.

قطعات اصلی کاتالیزور 206

کاتالیزور خودروی 206 از سه قطعه اصلی تشکیل شده است که درست کار کردن هر کدام از این اجزا در علائم خرابی کاتالیزور 206 مهم است. این اجزا عبارتند از:

ماده کاتالیست 206

ماده کاتالیست از جنس فلزات گران بهایی مانند طلا، پلاتین، پلادیوم، کادمیوم و آلیاژهای آنها است که باعث افزایش قیمت این قطعه شده اند. پلادیوم و رادیوم نسبتا ارزانتر هستند بنابراین بیشتر ماده کاتالیزور را از این دو فلز می سازند که قیمت آن مقرون به صرفه تر باشد.

هسته کاتالیست 206

هسته کاتالیزور یا بستر بخشی در میانه قطعه است که جنس آن سرامیک مونولیت است و دارای بستری با نقش های لانه زنبوری است.

لایه اکسیدی 206

از لایه اکسیدی ب عنوان نگهدارنده ماده کاتالیزور استفاده می کنند و باعث افزایش سطح مخصوص کاتالیست می شود. جنس آن از اکسی آلومینیوم، دی اکسید تیتانیوم و دی اکسید سلیکون است.

کلام پایانی

با توجه به اینکه کاتالیزور هیچ خودرویی بدون دلیل خراب نمی شود، در این مقاله علائم خرابی کاتالیزور 206 را به طور مفصل توضیح دادیم. ما در مقاله علائم خرابی کاتالیزور ۲۰۶ چیست؟ به شما کم کردیم تا بتوانید در صورت مشاهده یکی از علائم ذکر شده به موقع آن را تعویض کنید و کمتر باعث آلودگی محیط زیست و آسیب به جان خود و دیگران شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد