yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

علت گاز خوردن خودرو در حالت خلاص چیست؟

"گاز خوردن خودرو در حالت خلاص" می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که هر کدام از آن ها ممکن است در شرایط خاصی خود را نشان دهد. به طور کلی می‌ توان گفت گاز هرز خوردن ماشین به این معنی است که بدون اینکه بر روی پدال گاز فشار وارد کنید، خودرو گاز می خورد. این اشکال ممکن است در کارکرد استپر موتور، مپ سنسور و پدال گاز باشد.

اگر بدون دخالت شما و فشردن پدال گاز ماشین در حالت خلاص گاز می خورد در اولین فرصت باید آن را به تعمیرگاه های معتبر و مجاز نشان دهید تا مانع از خرابی موتور و پیش آمدن خسارات مالی جبران ناپذیر برای شما شود. در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی درباره گاز هرز خوردن ماشین در حالت حرکت در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

دلایل گاز خوردن خودرو در حالت خلاص

ممکن است شما نیز گاز خوردن ماشین در هنگام استارت زدن، خلاص یا در حال حرکت را مشاهده کرده باشید. دلایل متفاوتی می تواند باعث بروز این مشکل در خودرو ها شود. تشخیص گاز خوردن خودرو کار سختی نیست. حتی اگر راننده تازه کاری نیز باشید می توانید گاز خوردن خودرو در حالت خلاص را تشخیص دهید. در اینجا به برخی علت های گاز خوردن ماشین اشاره می کنیم.

خرابی سنسور دور موتور و استپر

یکی از سنسور هایی که برای کشف علت گاز خوردن خودرو باید بررسی کنید، دور موتور است. این سنسور تمامی حرکات دور موتور را به صورت لحظه به لحظه به کامپیوتر مرکزی ارسال می کند. در این حالت در صورت وجود نقص در آن ممکن است عواملی مانند گاز خوردن خودرو در حالت خلاص، عدم کارکرد صحیح خودرو و روشن نشدن ماشین با استارت زدن را مشاهده کنید.

بسیاری از افراد سلامت سنسور دور موتور را بی اهمیت می دانند و سلامت آن را در هنگام خرید ماشین های دست دوم بررسی نمی کنند. علاوه بر این سنسور، استپر نیز یک قطعه مهم است که توانایی کنترل کردن میزان گاز خوردن ماشین را دارد. فرسودگی و ایراد داشتن استپر موتور نیز منجر به گاز خوردن خودرو در حالت خلاص می شود.

کثیف بودن دلکو و انژکتور

هنگامی که گاز خوردن بدون لمس پدال گاز را در خودروی خود را مشاهده می کنید، باید همانند یک ردیاب علت آن را پیدا کنید. توصیه می‌ شود قبل از هر اقدامی دلکو یا قطعه انژکتور در خودرو های مدرن را چک کنید. اگر این قطعه خراب بوده یا کثیف باشد می تواند قدرت ماشین را کاهش داده و مانع از ترکیب صحیح میزان سوخت و هوا در خودرو شود. در نتیجه گاز خوردن خودرو در حالت خلاص و لرزش غیر عادی را احساس می‌ کنید. بهتر است برای جلوگیری از این حالت انژکتور را به طور مرتب و دوره ای تمیز کنید.

خیس شدن قطعات خودرو

در فصول سرد سال هنگامی که ماشین را خارج از پارکینگ پارک می کنید، در زیر دلکو عمل میان رخ می دهد. رطوبت ایجاد شده بر اثر میعان باعث می شود که موتور از کار افتاده و ماشین در سرعت های پایین و در حالت خلاص گاز بخورد. بهتر است برای جلوگیری از این اتفاقات ماشین خود را در گاراژ یا پارکینگ پارک کرده و یا در محیط های آزاد از پوشش های حرارتی مناسبی استفاده کنید.

خرابی یا کثیف بودن فیلتر هوای خودرو

همان طور که گفته شد یکی از دلایل رایج گاز خوردن خودرو در حالت خلاص ترکیب هوا و سوخت می باشد. لازم به ذکر است فیلتر هوای خودرو اولین خط دفاعی در برابر ذرات خارجی و آلودگی ها به خودرو است. اگر این فیلتر کثیف باشد ذرات به خودرو وارد شده و عملکرد آن را مختل می کنند. بهتر است در بازه های کوتاه مدت وضعیت فیلتر هوای ماشین را بررسی کنید. در نظر داشته باشید که فیلتر تمیز می تواند باعث افزایش بیشتر طول عمر موتور خودروی شما شود.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره گاز خوردن خودرو در حالت خلاص را در اختیار شما قرار دهیم. وقتی با "گاز هرز خوردن خودرو در حالت خلاص"، حرکت و یا استارت زدن رو به رو می شوید، بهتر است در اولین فرصت خودروی خود را به تعمیرگاه های مجاز انتقال دهید تا از خسارت های مالی بیشتر جلوگیری شود. از دلایل گاز خوردن ماشین در حالت خلاص می توان به ایراد در انژکتور، استپر موتور، مشکل در سیم پدال، دریچه گاز و ... اشاره کرد. از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم.