yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

بررسی هایی که قبل از سفر باید بر روی ماشین انجام دهید

هر فصل زیبایی خاص خودش را برای مسافرت دارد، مکان‌های دور و نزدیک، روستاها و شهرها و یا مکان‌های طبیعی می‌توانند انتخاب خوبی برای مسافرت باشند. بررسی ماشین قبل از سفر (car chech up before road trip) یکی از مهم‌ترین نکاتی است که بسیاری از رانندگان باید به آن توجه کنند، قبل از سفر رفتن بخش‌هایی از ماشین که با عنوان قطعات مصرفی یاد می‌شوند باید بررسی و در صورت کارکرد بالا، تعویض شوند، این کار به آن منظور انجام می‌گیرد که در صورت مسافرت رفتن اشخاص، بتوان ایمنی خوبی را برای سفر آن‌ها در نظر گرفت. مسافرت می‌تواند 1روزه تا 1 ماهه باشد، مسیرهای مسافرت، می‌تواند جاده‌های طولانی و باریک، خاکی، کویر و یا جنگلی باشد، امکان دارد به یک روستای دوردست برسید و تا شهر هزاران ساعت فاصله داشته باشید، امکان دارد با ماشین به شهری برسید که در عین کوچک بودن هیچ امکاناتی ندارد؛ بنابراین در چنین مسیرهایی امکان دارد اتفاق‌هایی برای ماشین شما بی افتد، قبل از سفر رفتن باید ماشین را چک کنید، در این پروسه چک کردن قطعاتی وجود دارد که در ادامه نمونه هایی از آن ها را برشماردیم.

چکاپ خودرو قبل از سفر

 

برای بررسی ماشین قبل از سفر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر ماشین جدید بود و یا قطعات مصرفی را جدیداً عوض کرده اید، بهتر است برای اطمینان بهتر کمی مجهزتر سفر کنید، در یک جعبه، لوازم ضروری ماشین را جای بدید و همراه خود به سفر ببرید، این جعبه ابزار حتی اگر در سفر مشکل شما را حل نکند، شاید به یک نفر دیگر کمک کند. گیر کردن خودرو در جاده‌های خاکی و یا متروک بسیار بدیهی است، شاید روزی اتفاق بی افتد، برای جلوگیری از این حادثه تلخ اگر کمی فنی کار باشیم و ابزاری برای تعمیر ماشین داشته باشیم، می‌توانیم خودمان را نجات دهیم، در غیر این صورت شاید مجبور شویم با یک یدک کش تماس بگیریم.

بررسی خودرو قبل از سفر باعث می‌شود کار به موارد بالا نکشد، اما بهتر است که تجهیزاتی؛ چون زاپاس، ابزارهای اضطراری، مانند چراغ قوه، پیچ‌ گوشتی، انبر دست، پیچ و مهره، جک، آچار چرخ، زنجیر چرخ، جعبه کمک های اولیه و یک کپسول کوچک آتش نشانی در ماشین داشت، شاید با خود بگویید این ابزار جای بسیاری را اشغال می‌کند، اما باید بدانید حفظ جان شما بسیار دارای اهمیت است و باید به فکر آن باشید. بررسی ماشین قبل از سفر ایمنی شما را بالا می‌برد و خیال شما را راحت می‌سازد.

 

به کدام بخش‌های ماشین قبل از سفر بیشتر توجه کنیم؟

همان‌طور که گفته شد، بخش‌های بسیاری در ماشین وجود دارد که جزو قطعات مصرفی است؛ بنابراین باید قبل از سفر باید چک شوند.

·      

تایرها

لاستیک خودرو مانند کفش است، کفشی که ما می‌پوشیم، در واقع این حقیقت از هیچ‌کس پنهان نیست که کفش استاندارد یکی از مهم‌ترین لوازمی است که افراد باید خریداری کنند، زیرا پا قلب دوم انسان است، در ماشین همین موضوع صدق می‌کند. تایرها مانند قلب دوم خودرو هستند، باید به فکر آن‌ها بود. لاستیک‌هایی که صاف شده باشند و عاجی نداشته باشند، برای مسافرت مناسب نیستند، لاستیک باید حداقل 1 الی 2 سانت عاج داشته باشد، می‌توان آن را بررسی کرد و در صورتی که لاستیک‌های شما خورده شده باشند، می‌توانید به تاریخ انقضای آن توجه کنید، بنابراین یکی از نکات مهم برای بررسی خودرو قبل از سفر، توجه به تایر ها است.

·      

سیستم خنک کننده

آب رادیاتور و شلنگ اتصال از جمله مهم‌ترین سیستم‌های خنک‌ کننده هستند، به همین دلیل باید از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید، تعمیرات آن را حتماً به یک فرد کاربلد بسپارید.

·      

روغن

روغن موتور و روغن ترمز یکی از مهم‌ترین قطعات مصرفی هستند، باید آن‌ها را تعویض کنید. داشتن روغن برای مسافرت بسیار ضروری است.

·      

ترمزها

گاهی اوقات ترمز قفل می‌کند و می‌تواند دلیل آن دیسک صفحه باشد، به همین دلیل قبل از سفر ترمز را چک کنید.

·      

باتری

یکی از قطعات مصرفی ماشین است که بعد از مدتی باید عوض شود، حتماً از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 

کلام پایانی

راننده خوب آن کسی است که در مسافت‌های کوچک به فکر ماشین و جان خود باشد، لایی کشیدن در اتوبان و سبقت گرفتن نمی‌تواند دلیل خوبی بر رانندگی فرد باشد، به همین منظور بررسی ماشین قبل از سفر یکی از ضروری‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد، ماشین دارای قطعات مصرفی است که بعد از گذشت زمانی، دورة آن تمام می‌شود، به همین دلیل باید قطعات جدید را جایگزین آن کرد.