yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

از کجا لوازم سمند خریداری بکنیم؟

خودروی سمند (samand)  به عنوان اولین خودروی ملی توسط ایران خودرو وارد بازار شد و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. سمند به معنای اسب زرد است و از دلایل محبوبیت می توان به کیفیت بسیار خوب و قیمت مناسب اشاره کرد. این خودرو در مدل های مختلفی از جمله سمند سورن، تک سوزEF7 و گاز سوز آن، سمند توربو، سمندLX و سمند SE ارائه شد. قطعات خودرو ممکن است خراب شوند و یا با گذشت زمان نیاز به تعویض داشته باشید. در این بین یکی از مهم ترین سوالات این است که در این بازار گسترده کدام برند و قطعه مناسب ماشین ما هستند و باید به چه نکاتی دقت کنیم؟ در این مقاله سعی داریم به این سوال پاسخ دهیم و هرچه لازم است بدانید را در اختیارتان خواهیم گذاشت. برای جمع آوری اطلاعاتی در مورد "لوازم یدکی سمند" و "قطعات سمند" و "راهنمای خرید لوازم یدکی سمند" با ما همراه باشید.

خودروی خود را بشناسید

شناخت مدل خودرو به شما کمک می کند تا تفاوت های آن را با مدل های دیگر سمند و خودرو های دیگر بدانید و بتوانید قطعه ی مناسب را انتخاب کنید. در ادامه تفاوت ها و امکانات مدل های مختلف را در اختیارتان می گذاریم تا بتوانید خرید لوازم یدکی سمند را به بهترین شکل انجام دهید.

طراحی بدنه سمند

تمامی مدل های سمند روی گلتفرم پژو 405 طراحی شده اند که در طول زمان طراحان ایران خودرو، طراحی ظاهری و برخی تجهیزات را در مدل های جدید تر تغییر داده اند تا مدرن به نظر برسد و سطح کیفی آن ارتقا یابد. جالب است بدانید که طرح بدنه و شاسی این خودرو در شرکت فرست اتوموتیو شکل گرفت و موتور آن در یکی از شرکت های فرانسوی پژو انجام شد.

قالب های این خودرو در طراحی اولیه با کمک شرکت میاز و ژاپن انجام شد و وسایل و قطعات نیز توسط کره تهیه شند. این خودرو با استاندارد های جهانی تولید و در بازار عرضه شد. سیستم آیرودینامیکی آن با خودرو های اروپایی قابل مقایسه است و بسیار راحت و استاندارد است.

مدل های مختلف سمند

سمند LX  

این خودرو با موتور XU7JPL3 جهار سیلندر با حجم ۱۷۶۱ cc  و کلاس  1800  ارائه شد. موتور LX  5 سوپاپ بودن و  نسبت تراکم آن  1 به 9.3 می باشد. این خودرو با  قدرت موتور  ۱۰۰bhp در ۶۰۰۰  وگشتاور۱۵۳Nm در ۳۰۰۰rpm سرعت خوبی دارد. نوع سوخت مند ال ایکس بنزین بدون سرب اکتان ۹۵است و سیستم جرقه زنی اش دوبل و با  آلایندگی Euro II است.

ظرفیت باک سمند ۷۰ لیتر است و فشار پمپ بنزین سیستم سوخت رسانی: ۸ بار با فشار ۳ بار در ریل سوخت انژکتور می باشد.

حداکثر سرعت این خودر ۱۸۵ Km/h  و شتاب صفر تا  صد آن  ۱۱.۹ s تخمین زده می شود

سمند SE

نوع موتور سمند  XU7JPL3، حجم آن 1.8 سی سی وحداکثر توان موتورش 1000 اسب بخار در 6000 دور در هر دقیقه است. سوخت سازگار سمند اس ای بنزین بدون سرب اکتان 95 بوده و مصرف سوخت خارج شهر آن 6.8 و مصرف سوخت ترکیبی 8.7لیتر است. این خودرو با وزن خالص  1120 ، ترمز ABS ضد قفل و فرمان  هیدرولیک در بازار ارائه می شود.

سمند سورن

نام موتور به کار رفت در سمند سورن EF7 است که با حجم 1650 سی سی و توان 113 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه، کیفیت بسیار بالایی دارد. نوع سوخت این خودرو با موتور 16 سوپاپه، بنزین بدون سرب اکتان 95 است. مصرف سوخت خارج شهر آن 5.8 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی سمند 8.1 لیتر اعلام شده است.

سمند سورن توربو

در این ماشین از موتوری استفاده شده است که به  EF7TC مشهور است و حجم این موتور 1650 سی سی بوده و با حداکثر توان 150 اسب بخار در 6000 دور در هر دقیقه ارائه می شود. این موتور 16 سوپاپ است و سازگاری خوبی با این مدل دارد. مصرف سوخت خارج شهری آن 5.62 لیتر بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.33 لیتر است.  وزن خالص سمند سورن توربو 1261 است و دو کیسه ی هوا دارد.

لوازم یدکی سمند را از کجا بخریم؟

این سوال قطعا برایتان پیش خواهد آمد، در واقع برند های مختلفی قطعات یدکی خودرو های مختلف را ارائه می کنند و این قطعات توسط شرکت ها و سایت ها به فروش می رسند. از آنجایی که جنس فیک و تقلبی زیاد شده است پیشنهاد می کنیم برای "خرید لوازم یدکی سمند" و هر خودرویی به مجموعه ی قابل اعتماد و معتبری مراجعه کنید. یدک یار با تمام برند های معتبر کار می کند و محصولات لوازم یدکی برند های مختلف برای انواع خودرو را ارائه می کند. این مجموعه با پشتیبانی تلفنی و داشتن نماد اعتماد و مجوز از مراجع معتبر، بهترین خدمات را به شما ارائه می دهد. قیمت مناسب و ارائه ی محصول اصل، تضمین اصالت کالا و امکان مرجوعی قطعه در صورت اصل نبودن، برای جلب اعتماد مشتریان عزیز در نظر گرفته شده است.

از کجا لوازم یدکی رانا خریداری کنیم؟

خرید لوازم یدکی خودرو رانا

بعد از آنکه خودرو های قدیمی مانند پیکان از خط تولید خارج شدند، رانا یکی از خودرو هایی بود که توسط شرکت ایران خودرو به عنوان یکی از خودرو های تولیدی داخل وارد بازار شد و اکثرا کسانی به پژو 206 و این سبک ماشین ها علاقه داشتند، به خرید آن اقدام کردند. این ماشین پر طرفدار ظاهر جمع و جوری دارد و قطعات به کار رفته در آن از کیفیت خوبی برخوردار هستند. با گذر زمان و بر اثر استفاده از خودرو، برخی "قطعات رانا" مستهلک می شوند و لازم است آن ها را تعویض نمایید. با این حال ممکن است زمانی که بحث از تعویض قطعه ی خودرو می شود از خود بپرسید از کجا "لوازم یدکی رانا" بخریم؟ و یا دغدغه ی یافتن محصولات اصل را داشته باشید. در این مقاله به این سوالات و هر آنچه لازم است هنگام "خرید لوازم یدکی رانا" بدانید را برایتان بازگو می کنیم. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "قیمت لوازم یدکی رانا" با این مقاله همراه باشید.

مدل خودروی خود را بدانید

رانا (runna) در دو تیپ مختلف وارد بازار شده است که هریک ویژگی هایی دارند و ممکن است قطعات و کارکرد تجهیزات نیز کمی متفاوت باشد. این تفاوت هرچقدر هم اندک باشد اگر به آن دقت نکنید می تواند به مشکلی بزرگ تبدیل شود. در ادامه به معرفی مدل ها ی رانا و ویژگی ها و تفاوت هایشان می پردازیم.

ابتدا خودرو رانا LX وارد بازار شد که با م.ت.ر TU5 1.6 لیتری و امکانات بسیاری به مشتریان عرضه می شد. این خودرو فیس لیفت خودروهایی مانند پژو 405 بودن که با پلتفورم 206 طراحی شده بود.

ویژگی های فنی رانا EL

موتور: TU5

حجم موتور :1587 سی سی

تعداد سوپاپ: 16

حداکثر توان موتور خودرو: 105 اسب بخار در 800 دور در دقیقه

سوخت سازگار: بنزین بدون سرب اکتان 95

مصرف سوخت ترکیبی: 6.9 لیتر

مصرف سوخت خارج شهری: 5.7 لیتر

وزن خالص خودرو: 1109

کیسه هوا: 2 عدد

گنجایش باک: 50 لیتر

ترمز خودرو: ضد قفل ABS

فرمان هیدرولیک

تفاوت این دو در امکاناتی است که به خودرو رانا LX اضافه شده است. امکاناتی مانند توانایی کنترل ارتفاع نور چراغ های جلو از داخل خودرو، طراحی داشبورد جدید و با کیفیت، بالابر برقی برای شیشه های کابین عقب، مه شکن چراغ های جلوی خودرو، سنسور دنده عقب که رانندگی را برایتان امن تر می کند، و هشدار دهنده هایی که تنظیم ماشین را راحت نر می نمایند.

خودرو رانا LE

این خودرو روی پلتفرم X12 که مانند 206 است ساخته شد و امتیاز آن برای ایران خودرو ثبت گردیده است. جعبه دنده، موتور و تعلیق این خودرو با 206 صندوق دار مشترک است و از سال 89 وارد بازار داخلی شده است.

رانا پلاس یا LX

این مدل ارتقا یافته و جدید رانا ال ای می باشد که در سال 98 معرفی  و بهار 99 برای پیش فروش قرار گرفت. ظاهر چراغ ها، تغییر رنگ زه ها و برخی جزئیات، داشبورد جدید، اضافه شدن کنسول بین صندلی ها،  کلید های برقی بالابر در شیشه های عقب، رودری جدید، دسته ی دنده و صفحه کیلومتر بهبود یافته و جهبه دنده 6 دستی داخلی از امکانات اضافه شده به این خودرو می باشند.

لوازم یدکی رانا را از کجا بخریم؟

حالا پس از دانستن مراحل و تفاوت های این دو مدل ممکن است به سوال اول خود درباره ی خرید لوازم یدکی رانا برگردید. خرید از محل معتبر و مطمعن باعث می شود هم خیالتان رات باشد و هم بعدا متحمل هزینه های کلان، جهت صدمه های ناشی از جنس تقلبی نشوید. مجموعه یدک یار تمامی امکانات مورد نیاز را برای رفاه حال مشتریان گرامی فراهم کرده است. این گروه تمامی نماد های اعتماد را داراست و با گارانتی و ضمانت اصالت ثطعات و لمکان مرجوعی محصول در صورت اصل نبودن، می تواند خیال شما را راحت کند. همچنین می توانید از سرویس پشتیبانی تلفنی ما استفاده کنید. شایان ذکر است که محصولات با ارسال به سراسر کشور نیاز شما را از هرگونه مراجعه برطرف کرده ایم و می توانید به راحتی محصول و قطعه ی مورد نظر خود را سفارش دهید.

مطالبی در مورد رانا

بررسی خودرو رانا

برای "بررسی رانا" مطالعه "مشخصات رانا" این مقاله را مطالعه بفرمایید.

خودرو "رانا" یکی از محصولات بسیار پر طرفدار شرکت ایران خودرو است که تمامس مراحل طراحی تا تولید و عرضه ی آن در ایران انجام شده است و از نظر ظاهری شباهت بسیاری با پژو 206 دارد و می توان آن را به عنوان یکی از کپی برداری های موفق در خودروسازی دانست. ایران خودرو در نقطه ای شروع به تولید خودرو هایی با الهام گرفتن از نمونه های خارجی کرد و این نمونه از مدل های بسیار پر طرفدار این عملیات می باشد.

این خودرو قرار بود سال 89 وارد بازار شود، اما با وجود تحریم ها و وضعیت نا بسامان ارض در کشور، با مشکلاتی مواجه شد و تولید و عرضه اش با تاخیر همراه بود، علی رغم انتقاد هایی که به آن وارد است، امکانات و "آپشن رانا" که در ادامه به معرفی کامل آن ها خواهیم پرداخت.


مشخصات فنی خودرو رانا

نام محصول: رانا

کشور سازنده : ایران

سال طراحی: 1391

نوع موتور خودرو: 4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور: 1600 سی سی

تنفس موتور: تنفس طبیعی

سیستم انتقال قدرت: دیفرانسیل جلویی خودرو

حااکثر نیرو: 108 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور رانا : 142 نیوتن متر در هر 4000 دور در دقیقه

شتاب 0 تا 100: 12 ثانیه

حداکثر سرعت : 189 کیلومتر بر ساعت

وزن خودرو رانا: 1109 کیلو گرم

طول خودرو: 4292 میلی متر

عرض خودرو 1655 میلی متر

ارتفاع خودرو: 1456 میلی متر

مزایا  و معایب رانا

 در اینجا به بررسی ویژگی های دیگر به طور خلاصه می پردازیم و مزایا و معایب این خودرو را بررسی می کنیم.

طراحی لوکس خودرو رانا

طراحی بیرونی و داخلی این خودرو بسیار لوکس و کاربردی است و طراحان آن تلاش خود را کرده اند تا نمایی زیبا ارائه کنند. کابین ها و بدنه همگی شبیه به قالب پژو 206 هستند و یکی از ایرادات مشترکی که به این دو خودرو گرفته کی شود، کم بودن جا در کابین عقبی می باشد. به طور کلی از نظر ظاهری می توان آن را به عنوان یک خودروی مدرن و شیک در نظر گرفت. می توانید با اضافه کردن آپشن هایی مانند شیشه های دودی جذابیت آن را بیشتر کنید.  

موتورخودرو رانا

موتوری که برای این خودرو مورد استفاده قرار می گیرد، TU5  نام دارد که 16 ولتی بوده و 1600 سی سی قدرت دارد که همین باعث می شود شتاب خودرو بالا برود. بدنه ی سبک و چرخ های دیسکی باعث می شوند شتاب آن افزایش پیدا کند و رانندگی برای شما بسیارراحت تر شود. با امکانات این خودرو می توانید ساعت ها بدون خستگی از رانندگی در جاده ها لذت ببرید.

از ویژگی های دیگر این موتور سازگاری آن است که علاوه بر کیفیت خوب در این خودرو به خوبی کار می کند و می تواند توقع شما را بر طرف کند. همچنین اگر خراب شود برای تعمیز و تعویضش به مشکل بر نخواهید خورد و می توانید قطعات را به راحتی پیدا کنید.

تفاوت آن با خودرو های رقیب

دو مه شکن ذوذنقه شکل روی این خودرو نصب شده اند که زیبایی و کارایی آن را تقویت می کنند و خودرو را بسیار زیبا تر نشان می دهند. همچنین طراحی سپر و بدنه ی رانا (runna) به گونه ای صورت گرفته است که حجم زیادی نمی گیرد و کاربرد معقولی دارد. رانا چراغ سوم ترمز خطی نیز دارد و طراحی خوب باعث شده است شیب صندوق با ستون C سازگاری داشته باشد.

ترمز خودرو رانا

ترمز رانا محکم و با کیفیت است و با توجه به دیسکی بودن چهار چرخ و محهز بودن این خودرو به ABS می توان گفت امنیت و کیفیت ترمز در این خوردو بسیار بالا می باشد.

شتاب خودرو رانا

طراحی سبک بدنه و مدرن این خودرو در کنار چرخ های دیسکی می تواند شتاب آن را افزایش دهد بطوریکه شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 12 ثانیه برآورد می شود.

مصرف سوخت خودرو رانا

مصرف سوخت رانا با حجم باک 50 لیتر

مصرف  سوخت ترکیبی:  6.9 لیتر

مصرف سوخت درون شهری: 9 لیتر

مصرف سوخت برون شهری: 5و7 لیتر  

قیمت خودرو رانا

خودروی رانا در ایران تولید می شود و به همین دلیل قیمت به صرفه تری از پژو 206 دارد که در این صورت پیشنهاد می شود چنانچه طرفدار چنین خودروهایی هستید، رانا با ساخت با کیفیت و شیک می تواند گزینه ی خوبی برایتان باشد. همچنین می توانید قطعات آن را به راحتی پیدا کنید و با هزینه ای کمتر نسبت به تعمیر و یا تعویضشان اقدام کنید.


اطلاعاتی در مورد خودرو شاهین

همه چیز درباره ی ماشین شاهین

شرکت سایپا 22 شهریور 99 عکس هایی را پخش کرد که گفته می شود مربوط به مدل جدید "شاهین" است. از جزئیات عکس های منتشر شده می توان با دقت دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سیستم مولتی مدیا با مانیتور و سیستم تهویه دیجیتال را روی داشبورد را به وضوح دید و تغییرات چشمگیر آن نسبت به مدل های قبلی را متوجه شد.

برای "بررسی شاهین" و به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو با ما همراه باشید.

می توانید تیپ مورد نظر خود را سفارش دهید

طبق گفته های مدیرعامل سایپا در مراسم قرعه کشی پیش فروش سایپا، مشتریان می توانند ماشین مورد نظر خود را در هر مدلی که می خواهند سفارش دهند. در واقع خودروی "سایپا شاهین" در دو تیپ مختلف ارائه خواهد شد که شاهین s ارزان تر از شاهین G است. در ابتدا مدل آن برای پیش فروش مشخص نبود اما حالا مشتریان می توانند مدل را در زمان صدور دعوتنامه انتخاب کنند. اولین نمونه ها در زمستان به بازار می آیند.

 ویژگی های شاهین S و G

ویژگی های شاهین S شامل سانروف، سیستم مولتی مدیا و مانیتور، دوریبین، تهویه اتوماتیک و دکمه های رئی فرمان را ندارد اما مدل G  همه ی این آپشن ها را بطور کامل در اختیار افراد قرار می دهد.

جایگزینی خودرو های خارجی

شاهین یکی از خودروهایی است که در رویکرد تازه طراحی و انبوه سازی می شود. در واقع در دوران جدید شرکت های خودروسازی سعی در تولید خودروهایی با آپشن های تازه دارند که می خواهند جای ماشین های خارجی و گران قیمت را بگیرند تا هم از نظر قیمت و هم تولید ملی قدم های به صرفه ای برداشته شود. در ابتدا این پروژه کنسل شده بود و به جای شاهین ماشین های تیبا 2 پلاس و کوبیک خودرو اواخر 98 به بازار معرفی شدند. حالا این خودروی جدید توسط این شرکت در دو تیپ مختلف عرضه می شود.

انتخاب اسم خودرو

اول قرار بود نام این خودرو شاهین (shahin) باشد و با این عوان معرفی شود، با این حال بعضی از پژوهشگران اعلام کردند بهتر است به جای آن نام بهتری گذاشته شود. دکتر کیامرزی، پژوهشگر پرندگان شکاری، و برخی فعالان و حامیان محیط زیست نام شاهین، پرنده ی در حال انقراض  ایرانی، را به شرکت سایپا دادند و همین امر باعث شد در تاریخ 7 اسفند 98 نام خودروی جدید سایپا از "رهام" به شاهین تغییر پیدا کند.

این مدل اولین نمونه با پلتفرم جدید سایپا است که در مراحل مختلف طراحی آن به شاهین توجه شده است. در طراحی ها از شاهین الهام گرفته شده است و از نظر ظاهری نیز می توان آن را به عنوان بهترین کار سایپا تا به حالا دانست. از ضعف های آن می توان به جلو پنجره که در ساینا، کوییک و نمونه های قبلی به شکل دیگری دیده می شد، اشاره کرد.

مشخصات فنی خودرو شاهین

قرار بود در ساخت این خودرو از موتور ملی استفاده شود که فعلا چنین تصمیمی عملی نشده است و ممکن است بعدا انجام شود.

با توجه به اعلام سایپا در سال 98 از پیشرانه M15-T توربوشارژ در شاهین استفاده می شود. البته قرار بود سایپا از موتور BM16 استفاده کند که با توجه به اعلام های بعدی از این تصمیم برگشت و تصمیم گرفت فعلا آن را کنار بگذارد.

مدل اولیه ی آن دنده ای است و پس از مدتی در سال 1400 نمونه ی اتوماتیک آن نیز وارد بازار خواهد شد. مدل اتوماتیک آن مجهز به  گیربکس کره‌ای HPT می باشد. این گیربکس همان نمونه ای است که در ساینا و کوبیک هم استفاده می شد. حداکثر سرعت خودرو شاهین با گیربکس دنده ای و اتومات، حدود 185 تا 190 کیلومتر بر ساعت تخمین زده می شود.

تفاوت تیپ های شاهین

مشخصات خودرو ها اولین بار در تابستان 97 توسط سایپا اعلام شد. این شرکت اعلام کرد خودروی رهام، نمونه ی جدید اتوموبیل سایپا، را در دو تیپ و نمونه ی اتوماتیک آن را در 4 مدل وارد بازار خواهد کرد. با این حال طبق آنچه گفته شد اسم و به دنبال آن مشخصات خودرو تغییراتی داشتند. بطور مثال به جای موتور BM16 تنفس طبیعی، موتور M15-T توربو در سات آن استفاده شد و بسیاری از آپشن ها نیز از لیست خط خوردند. در واقع در یک مدل آپشن ها هستند و در مدل پایین تر که قیمت ارزان تری هم دارد، آپشن هایی که قبلا هم به آن ها اشاره شد، وجود ندارند.

وضعیت ایمنی خودرو شاهین

در پلتفرم تازه ی sp که حضور این برند را در روسیه و اروپای شرقی مطرح تر می کند، تست هایی در موسسه ایمنی  euroNCAP که یک موسسه ی بسیار معتبر است انجام داده و رتبه ی 3 را دریافت نموده است.

قیمت سایپا شاهین چقدر است؟

تا به حال قیمت دقیقی از این شرکت برای این خودرو ها مشخص نشده است اما قطعا نمونه های فول آپشن و اتوماتیک به ترتیب با قیمتی متفاوت و بالاتر وارد بازار خواهند شد.