yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

مزدا 3، خودروی محبوب ژاپنی در ایران

شناخت مزدا 3

"مزدا 3" (Mazda 3) از جمله خودروهای ژاپنی است که توانسته راه خود را به بازار ایران باز کند، کمپانی مزدا ابتدا این خودرو را در سال 1920 طراحی و تولید کرد و این تولید را تا سال 1931 ادامه داد، بعدها به دلیل مشهور شدن این ماشین، شرکت بهمن از سال 1386 تا 1389 اقدام به وارد کردن و مونتاژ این ماشین کرد و پس از وارد کردن نسل اول آن، ترغیب شد که نسل دوم آن را هم وارد کشور کند که این کار را هم انجام داد و باعث محبوبیت بسیار این ماشین در ایران شد که از جمله دلایل این محبوبیت می توان به ارگونومی خوب ماشین، اسپرت بودن آن، سواری خوب و فرمان پذیری مناسب آن اشاره کرد، در ادامه شناخت بیشتر مزدا 3 را با هم دنبال خواهیم کرد.

مزدا 3

عملکرد فنی مزدا 3

"سیستم فنی مزدا 3" از موتوری با 4 سیلندر با حجم 2000 سی سی تشکیل شده که توان تولید قدرت 148 اسب بخار و گشتاور 187 نیوتن متر را دارد، گیربکس به کار رفته در این ماشین از نوع 5 سرعته اتوماتیک است که می تواند شتاب 9.2 ثانیه را ثبت کند و همچنین دارای سوخت ترکیبی 7.6 لیتر و استاندارد آلایندگی یورو 4 است که سال ها بعد با بازنگری های انجام شده، شرکت مزدا توانست استاندارد آن را به یورو 5 افزایش دهد. در مورد سیستم تعلیق این خودرو هم می توان گفت که در جلوی ماشین از سیستم مک فرسون با میل تعادل و در عقب خودرو هم از مولتی لینگ با میل تعادل استفاده شده که تعلیق نسبتا خوبی به این ماشین داده اند.

طراحی مزدا 3

"ظاهر مزدا 3" درواقع مانند یک سدان جمع و جور شهری است که کمی شکل و شمایل اسپرت و چراغ های زاویه دار کشیده در جلو وعقب ماشین و همچنین قوس نسبتا زیبای روی سقف تا کاپوت،  چهره جذابی به این ماشین داده است، در "داخل مزدا 3" هم راحتی صندلی ها، جای پای مناسب برای سرنشینان و کنسول نسبتا پیشرفته تا حدی توانسته رضایت نسبی مشتریان را بدست آورد اما مشکل صندوق عقب کوچک این ماشین از جمله مواردی است که باید آن را هم مدنظر داشت.

امکانات رفاهی مزدا 3

"آپشن های مزدا 3" از جمله قابلیت های خوب این ماشین است که می توانیم از آنها به آیینه وسط الکترومیک، رینگ های اسپرت، تنظیم برقی صندلی، کروز کنترل، تنظیم 4 جهته صندلی برای راننده، سانروف برقی، ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی با 6 بلندگو، چرخش همزمان چراغ های جلو، فرمان AFS، پشت سری هوشمند، حسگر باران، شیفتر پشت فرمان و آیینه های جانبی برقی اشاره کرد، در بحث "ایمنی مزدا 3" هم این خودرو از امنیت خوبی برخوردار است و شامل مواردی همچون 6 کیسه هوا (جلو، جانبی، پرده ای)، ترمز های دیسکی با سیستم کمکی ABS و EBD، قفل دوبله، کمربند پیش کشنده، کنترل پایداری در حرکت (DSC) و سیستم ضد سرقت می باشد.

این ماشین با این اطلاعات فنی و رفاهی توانسته است خیلی خوب خود را در بازار ایران محبوب کند و به نوعی خودرویی جوان پسند هم محسوب می شود و دارای قیمت مناسبی هم می باشد که هر کسی با یک وضعیت مالی متوسط هم  توان خرید آن را دارد، اما در سال های اخیر به علت قرار گرفتن ایران در فهرست تحریم کشور های خارجی از جمله ژاپن، دیگر امکان تعامل با آن کشور برای ساخت مزدا وجود ندارد و در نتیجه طولی نکشید که تولید آن در ایران متوقف شد اما با این وجود باز هم لوازم و قطعات این خودرو در ایران پیدا می شود و آن چنان مشکل سختی برای دارندگان این ماشین ایجاد نمی کند.

انواع آب مورد نیاز رادیاتور ماشین خود را بشناسید

موضوع مقاله در مورد "انواع آب رادیاتور" (Coolant Changes Color) است، موضوعی که با توجه به ظاهر ساده، اهمیت بالایی در خنک سازی سیستم موتور خودرو دارد و بررسی آن برای سلامت خودرو ضروری است و بی توجه ای به آن عواقب سختی برای خودرو به ارمغان می آورد.

انواع آب رادیاتور

وقتی از "خرید آب رادیاتور" حرف می زنیم بعضی از افراد ما را تمسخر می کنند که مگه آب رادیاتور هم خریدن دارد، خیلی ساده از همان آب شهری برای رادیاتور استفاده می کنیم ولی این کار، عمل به شدت نادرستی است و این افراد به دلیل ناآگاهی در مورد انواع آب رادیاتور از این سخنان استفاده می کنند، آنها باید بدانند که آب شهری به دلیل داشتن املاح بسیار در ترکیب خود وقتی در رادیاتور استفاده شوند در طی بخار شدن این آب در کار خنک سازی موتور، رسوبات این آب در مجراهای رادیاتور باقی می مانند و به مرور زمان روی هم انباشته شده و در نتیجه باعث مسدود شدن لوله ها می شوند پس خوب است آب لوله کشی را کنار بگذاریم و یک آب خوب برای رادیاتور انتخاب کنیم که در این مورد نظر بیشتر کارشناسان برای تولید و بهرمندی از یک آب خوب، استفاده از ترکیب آب مقطر یا آب خالص با مایع ضد یخ و ضد جوش است، این نوع به دلیل عدم وجود املاح در آب مقطر، در لوله ها رسوب گذاری نمی کند و همچنین به دلیل ترکیبات موجود در خود به افزایش دمای جوش و کاهش دمای انجماد کمک شایانی می کند، همچنین این آب به دلیل داشتن ضد یخ از قابلیت ضد زنگ بودن هم برخوردار است، ولی باز هم با وجود این تعاریف هنوز کسانی هستند که آب لوله کشی را آب بهتری برای این کار می دانند، اما یک سری افراد هم آب کولر گازی را آب مناسبی برای این کار برمیشمارند، آنها معتقدند که این آب به دلیل نزدیک بودن ترکیباتش به آب مقطر بهترین گزینه برای استفاده است اما این نکته هم وجود دارد که آب کولر گازی سمی است و اگر مدتی آن را در داخل یک لیوان بدون حرکت بگذارید، رسوبات آن را که ته نشین شده به وضوح مشاهده می کنید، اما با این وجود اگر کسی قابلیت خرید آب مخصوص رادیاتور را ندارد می تواند آب لوله کشی را بجوشاند و وقتی آب به طور کامل نرم و بدون املاح شد با استفاده از فرمول ساخت آب مخصوص رادیاتور، آب مناسب رادیاتور خود را بسازد.

انواع رنگ آب رادیاتور:

در مورد "انواع رنگ آب رادیاتور" هم باید بگوییم که آب های مختلفی با رنگ های مختلفی وجود دارند که از جمله آنها می توان به آب سبز رنگ و همچنین قرمز و نارنجی اشاره کرد، از مزیت های این آب های رنگی می توان به خاصیت های متفاوت آنها در نقطه جوش و انجماد، روان بودن و..... اشاره کرد. آب رادیاتور کلا از آب مقطر و ضد یخ تشکیل شده ولی برای پی بردن به جزِئیات ترکیبات این آب ها باید بگوییم که مثلا آب رادیاتور سبز علاوه بر اتیلن گلیکول، سیلیکات و مقداری اسید کربوکسیلیک هم دارد به همین ترتیب بقیه رنگ ها هم ترکیب متفاوتی دارند، شما عزیزان می توانید برای بررسی جامع تر علت عوض شدن رنگ آب رادیاتور به مجله فروشگاه اینترنتی یدک یار هم مراجعه کنید.