yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

عوامل خرابی کولر را بهتر بشناسید

در این مقاله قصد داریم در مورد عوامل خرابی یکی ا ز مهم ترین بخش های خودرو صحبت کنیم که آن بخش هم موردی نیست جز "کولر خودرو"، کولر بیشتراز اینکه جنبه فنی طوری برای خودرو داشته باشد یک قابلیت رفاهی بسیار مهم و ضروری است که هر خودروی به آن نیاز دارد و در روزهای گرم سال به کمک افراد می آید، اما نکته ای که در این بین وجود دارد این است که در هنگام مواجه شدن با "عوامل خرابی کولر خودرو" (car air conditioner failure factors) بتوانید به سادگی برای رفع آن اقدام کنید، بر اساس همین موضوع در ادامه مقاله از مهم ترین دلایلی که باعث بروز مشکل در کولر خودرو می شود را برایتان بازگو خواهیم کرد.

کولر خودرو

کثیف بودن رادیاتور کولر

یکی از قطعات مهمی که در سیستم خنک کاری کولر خودرو تاثیر دارد رادیاتور یا کندانسور کولر است که در جلوی خودرو و در کنار رادیاتور آب جای دارد، این قطعه به دلیل نحوه قرارگیری آن در خودرو به دفعات زیاد با گرد و خاک و حشرات در ارتباط است و در نتیجه آلودگی بیشتری نسبت به سایر قطعات دریافت می کند که در نتیجه آن هم میزان قدرت کولر برای خنک سازی کاهش می یابد که این مورد در سرعت های پایین و ترافیک به وضح بیشتری دیده می شود، پس به یاد داشته باشید که بررسی دوره ای این قطعه را انجام دهید و آن را فراموش نکنید که مؤثرترین روش تمیز کردن آن هم فشار باد قوی است که می تواند خیلی خوب آلودگی ها را از رادیاتور کولر پاک کند.

کثیفی اپراتور کابین

این بخش از قطعه هایی است که در داخل کابین خودرو قرار دارد و به دلیل عبور زیاد هوا از آن لایه هایی از خاک و گرد و غبار در آن ایجاد می شود که تمیز نکردن آن علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع می تواند قدرت سرمایش کولر را هم کاهش دهد.

رانندگی با دور موتور بالا

رانندگی با دور موتور بالا هم از دیگر مواردی است که می توان موجب کاهش قدرت سرمایش کولر شود و دلیل آن هم این است که دور موتور بالا فشار زیادی به خودرو و سایر بخش های آن وارد می کند که "خرابی کولر خودرو" هم از موارد آن است، حتی مورد های پیش می آید که فشردن زیاد پدال گاز، کولر خودرو را به کل قطع می کند.

مشکل در فن کندانسور

فن کندانسور از جمله مواردی است که برای خنک سازی کندانسور خودرو مورد استفاده قرار می گیرد که معمولا هم هر کندانسور با توجه به نوع خودرو دارای تعداد فن مختلفی است ولی باید توجه داشته باشید که خرابی هریک از فن ها و در مواردی معیوبی رله و مقاومت کنترل دور موتور در "خرابی کولر ماشین" تاثیر دارند.

فشنگی گاز

در تمام خودروها بخشی به نام سنسور فشار گاز وجو دارد که در بین تعمیرکاران به فشنگی گاز معروف است و به طور کل یک فشار سنج چند حالته است که به تنظیم میزان فشار گاز داخل سیستم کولر می پردازد و در مواردی که با خرابی مواجه می شود کمپرسور کولر را که به آن ربط دارد را هم از کار می اندازد ودر نتیجه کولر دیگر کار نمی کند تا مشکل رفع شود.

به طور کل در بررسی عوامل و علائم خرابی کولر خودرو این موارد در کنار بسیاری از مورد های دیگر نقش تعیین کننده دارند ودر بسیاری از شرایط می توانند مشکل را برای ما مرتفع سازند.

شناخت عوامل مؤثر بر شتاب خودرو

آشنایی با مفهوم شتاب:

صفر تا صد یا همان "شتاب خودرو" در سال های اخیر از جمله مواردی بوده است که فکر خودرو سازان جهان را به خود معطوف کرده است و ازهمان قرن های گذشته تا اکنون پیوسته به دنبال بهبود شتاب خودروهای خود بودند که امروزه به لطف خودروهای برقی و شتاب گیری لحظه ای آنها این امر بیشتر از هر زمان دیگری به واقعیّت تبدیل شده است اما همچنان این موارد ، نیاز و طمع انسان را برطرف نمی کنند و در هر دوره شتاب بالاتر و بهتری از ماشین های تولیدی می خواهند پس باید انتظار داشته باشیم که این موضوع پیوسته ادامه دارد و در هر دوره دست خوش تغییراتی می شود.

به طور واضح تر شتاب عبارت است از هر گونه تغییر در حرکت یک جسم در یکای زمان ، این عبارت به صورت کلی پروسه شتاب گیری را توضیح می دهد که ما با استناد به همین قانون می توانیم متوجه شویم که تمام نیروها در فرایند شتاب گیری موثر هستند که نمونه هایی از آنها را در این مقاله برایتان بازگو می کنیم.

مؤلفه های تاثیر گذار بر شتاب خودرو:

مواردی همچون آیرودینامیک، وزن، قدرت و سیستم کمکی از "اِلمان های مؤثر بر شتاب خودرو" هستند که  برای هر کدام مفهوم جداگانه ای وجود دارد و ما در ادامه مقاله هر کدام را برای شما توضیح خواهیم داد.

در مورد آیرودینامیک باید خدمتتان عرض کنیم که اصولا مفهوم آیرودینامیک از طراحی خودرو گرفته شده است و به ما می گویید که یک ماشین با هر شکل و شمایلی چگونه می تواند شتاب گیری خود را بهتر کند، که در این باره هم خودروهای مختلف با طراحی های آیرودینامیک مختلف هر کدام برای هدفی ساخته شدند ، و باید به خاطر داشته باشید که بعضی خودروها طوری ساخته می شوند که شتاب بالایی نگیرند چون بهش احتیاج پیدا نمی کنند در مقابل بعضی خودرو ها، مخصوصا خودروهای مسابقه ای به شتاب خاصی نیاز دارند که در بحث طراحی این مسائل را هم در نظر می گیرند.

مورد بعدی که می خواهیم بررسی کنیم بحث وزن و قدرت است البته شاید برایتان سوال شود که چرا این دو مشخصه را با هم بررسی می کنیم و در جواب باید بدانید که این دو مؤلفه به نوعی تاثیر مستقیمی روی هم می گذارند و تناسب قدرت به وزن می تواند کیفیّت شتاب گیری یک خودرو را نشان دهد به عنوان مثال خودروی BMW M5 با وزن 1930 کیلوگرم در مقایسه با BMW M3 با وزن 1200 کیلو گرم نسبت بهتری به ما می دهد و در نتیجه در شتاب گیری بهتر عمل می کند.

تایرها هم در شتاب گیری دخیل هستند و هر چه تایری با کیفیّت بالا و دارای اصطکاک مناسب با سطح های سخت داشته باشیم می توانیم از شتاب و سرعت خوبی بهره ببریم.

در آخر هم باید به سیستم کمکی اشاره کنیم که امروزه توانسته به خوبی در صنعت خودرو سازی جا پیدا کند و اکثرا هم در خودروهای جدید و مدرن به کار می رود و ماشین های قدیمی این قابلیّت را ندارند ، برای مثال هم می توان از سیستم های کمکی به سیستم کنترل شروع (Lunch Control) اشاره کرد که می تواند در هنگام شروع شتاب گیری به خودرو کمک شایانی بکند.

کاهش شتاب خودرو:

"کاهش شتاب خودرو" (why my cars accelerate slower) دقیقا نقطه مقابل بهبود شتاب است و به طور خلاصه عدم کارکرد درست مواردی مانند سیستم های کمکی یا تغییر اِلمان هایی نظیر آیرودینامیک خودرو که برای شتاب گیری خودرو طراحی شدند می تواند تاثیر بسزایی در کاهش شتاب خودرو داشته باشد و باید برای جلوگیری از بروز همچین اتفاقی موارد مؤثر بر شتاب را به صورت دوره ای بررسی و چک کنید همچنین شما می توانید برای شفاف سازی بیشتر مقالات مربوط به کاهش شتاب خودرو سایت های دیگر را هم مورد بررسی قرار بدهید.

ایساکو،بزرگ ترین توزیع کننده لوازم یدکی برند ایران خودرو

"ایساکو" (isaco) از جمله های شرکت های مشهور و قدر تمند داخل کشور است که در حوزه لوازم و قطعات خودرو فعالیت می کند و همچنین از زیرمجموعه های شرکت ایران خودرو محسوب می شود،همچنین بررسی دقیق تر ایساکو نشان می دهد که  99.99 درصد این شرکت متعلق به کمپانی خودروسازی ایران خودرو است و عملا هیچ اختیاری از خود ندارد، ایساکو از سال 1356 تاسیس شد و حدودا از سال 1382 وظیفه فروش و تایید محصولات ایران خودرو را بر عهده گرفت، این شرکت در حال حاضر فعالیت های زیادی در حوزه خودرو انجام می دهد که از جمله آنها می توان به صدور کیفیّت لوازم تولیدی شرکت ایران خودرو، خرید و فروش انواع قطعات و همچنین خرید و فروش خودروهایی نظیر سواری ها، مینی بوس ها، کامیون ها و ...،ارائه خدمات پس از فروش گسترده برای مشتریان، انجام دادن انواع مختلفی از معاملات بازرگانی مربوط به حیطه خودرو و مواردی دیگری که همگی در حوزه خودرو می باشند اشاره کرد.

محصولات شرکت ایساکو:

برای صحبت در مورد "محصولات شرکت ایساکو" باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که این شرکت طی فعالیت های زیادی که در بازار ایران داشته به خوبی شناخته شده است و از محبوبیّت بالایی برخوردار است که همین محبوبیّت بالا کار را برای تولید لوازم در این شرکت سخت کرده و اجازه نمی دهد که قطعه ای با کیفیّت پایین یا حتی متوسط تولید و روانه بازار شود، پس باید خیالتان از بابت کیفیّت این قطعات راحت باشد، در مورد تنوع محصولات آن هم می توان به انواع قطعات موتوری و فنی، لوازم جانبی و بدنه خودرو و همچنین قطعات مصرفی نظیر جک درب، دستگیره ها، پدال ها، چراغ های جلو و عقب و ....اشاره کرد در کل منظور از اقلام مصرفی این است که این قطعات پیوسته خراب شده و نیاز به تعویض مکرر دارند.

دسته بندی محصولات :

در مورد "بسته بندی محصولات ایساکو" باید بگوییم که این کار به صورت مکانیزه و با استفاده از ماشین آلات گوناگون انجام می شود و هر بسته دارای شکل و شمایلی آبی رنگ با نماد ایران خودرو و ایساکو است که باید توجه داشت وجود لیبل ایساکو روی بسته ها ضروری است و اگر نباشد اصالت قطعه تایید نمی شود و امکان دارد تقلبی باشد، برای تشخیص اصالت قطعات، این شرکت تدابیر مختلفی را چیده است که می توان از آنها به وجود هولوگرام اشاره کرد اما شاید سوال شود که هولوگرام چیست، برای پاسخ به این سوال باید خدمتتون عرض کنیم که هولوگرام یک پرچسب نمادین است که به صورت محدود و توسط شرکت های خاص تولید می شود و دارای رمز گذاری هایی است که این رموز به سادگی قابل فهم نیستند و باید با تکنولوژی پیشرفته، آنها را رمز گشایی کرد که در نتیجه، اطلاعات مربوط به قطعه را برای مشتری نمایش می دهد.


از دیگر راه های "تشخیص هویت قطعات ایساکو"، (Quick Response code)QR می باشد که بررسی این کد، اطلاعاتی نظیر آدرس وب، اطلاعات تماس و ... را آشکار می کند، همچنین سریال 18 رقمی از بهترین راه های تشخیص هویت قطعات می باشد.

در کل این شرکت دارای مزیّت های زیادی است و از نظر کیفیّت، تنوع بالا، خدمات پس از فروش گسترده و قیمت مناسب محصولات، دارای تجربه خوبی هست و توان ارائه بهترین خدمات را دارد.