yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

عوامل خرابی کولر را بهتر بشناسید

در این مقاله قصد داریم در مورد عوامل خرابی یکی ا ز مهم ترین بخش های خودرو صحبت کنیم که آن بخش هم موردی نیست جز "کولر خودرو"، کولر بیشتراز اینکه جنبه فنی طوری برای خودرو داشته باشد یک قابلیت رفاهی بسیار مهم و ضروری است که هر خودروی به آن نیاز دارد و در روزهای گرم سال به کمک افراد می آید، اما نکته ای که در این بین وجود دارد این است که در هنگام مواجه شدن با "عوامل خرابی کولر خودرو" (car air conditioner failure factors) بتوانید به سادگی برای رفع آن اقدام کنید، بر اساس همین موضوع در ادامه مقاله از مهم ترین دلایلی که باعث بروز مشکل در کولر خودرو می شود را برایتان بازگو خواهیم کرد.

کولر خودرو

کثیف بودن رادیاتور کولر

یکی از قطعات مهمی که در سیستم خنک کاری کولر خودرو تاثیر دارد رادیاتور یا کندانسور کولر است که در جلوی خودرو و در کنار رادیاتور آب جای دارد، این قطعه به دلیل نحوه قرارگیری آن در خودرو به دفعات زیاد با گرد و خاک و حشرات در ارتباط است و در نتیجه آلودگی بیشتری نسبت به سایر قطعات دریافت می کند که در نتیجه آن هم میزان قدرت کولر برای خنک سازی کاهش می یابد که این مورد در سرعت های پایین و ترافیک به وضح بیشتری دیده می شود، پس به یاد داشته باشید که بررسی دوره ای این قطعه را انجام دهید و آن را فراموش نکنید که مؤثرترین روش تمیز کردن آن هم فشار باد قوی است که می تواند خیلی خوب آلودگی ها را از رادیاتور کولر پاک کند.

کثیفی اپراتور کابین

این بخش از قطعه هایی است که در داخل کابین خودرو قرار دارد و به دلیل عبور زیاد هوا از آن لایه هایی از خاک و گرد و غبار در آن ایجاد می شود که تمیز نکردن آن علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع می تواند قدرت سرمایش کولر را هم کاهش دهد.

رانندگی با دور موتور بالا

رانندگی با دور موتور بالا هم از دیگر مواردی است که می توان موجب کاهش قدرت سرمایش کولر شود و دلیل آن هم این است که دور موتور بالا فشار زیادی به خودرو و سایر بخش های آن وارد می کند که "خرابی کولر خودرو" هم از موارد آن است، حتی مورد های پیش می آید که فشردن زیاد پدال گاز، کولر خودرو را به کل قطع می کند.

مشکل در فن کندانسور

فن کندانسور از جمله مواردی است که برای خنک سازی کندانسور خودرو مورد استفاده قرار می گیرد که معمولا هم هر کندانسور با توجه به نوع خودرو دارای تعداد فن مختلفی است ولی باید توجه داشته باشید که خرابی هریک از فن ها و در مواردی معیوبی رله و مقاومت کنترل دور موتور در "خرابی کولر ماشین" تاثیر دارند.

فشنگی گاز

در تمام خودروها بخشی به نام سنسور فشار گاز وجو دارد که در بین تعمیرکاران به فشنگی گاز معروف است و به طور کل یک فشار سنج چند حالته است که به تنظیم میزان فشار گاز داخل سیستم کولر می پردازد و در مواردی که با خرابی مواجه می شود کمپرسور کولر را که به آن ربط دارد را هم از کار می اندازد ودر نتیجه کولر دیگر کار نمی کند تا مشکل رفع شود.

به طور کل در بررسی عوامل و علائم خرابی کولر خودرو این موارد در کنار بسیاری از مورد های دیگر نقش تعیین کننده دارند ودر بسیاری از شرایط می توانند مشکل را برای ما مرتفع سازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد