yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

اطلاعاتی درمورد برند دینا پارت

دینا پارت ساخت کجاست؟

ما در این مقاله به بررسی برند دینا پارت می پردازیم. برند دینا پارت ( Dina part) یکی از شرکت های موفق در زمینه ی عرضه ی لوازم یدکی و قعطات خودرو است که فعالیت خود را در سال 1371 شروع کرد  و توانست در این زمینه بسیار موفق ظاهر شود. برای بدست آوردن اطلاعات "درباره دینا پارت" و "قطعات دینا پارت" با ما همراه باشید.  این برند در ایران شروع به فعالیت کرد و با تولید قطعات خودروی پیکان و بعد قطعات دیگر، توانست در بین شرکت های مطرح جایگاه خوبی کسب کند، به طوری که امروزه قطعاتی با برند تخصصی این شرکت، در بازار های داخلی و خارجی به فروش می رسند.

روند رشد دینا پارت

برند "دینا پارت" پس از آنکه فعالیت خود را در سال 71 شروع کرد، توانست با ارائه ی محصولات باکیفیتی که کارایی خوبی داشتند، در ابتدا بای پیکان و بعد خودروهای دیگر، در بازار بسیار مورد استقبال قرار بگیرد. ما با "بررسی برند دینا پارت" در این مقاله به شما اطلاعاتی در مورد این برند میدهیم.  این برند طی گذشت مدتی در سال 1381 به صورت رسمی، تولید بخشی از قطعات مورد نیاز شرکت های مهمی چون ایران خودرو و سایپا را به دست گیرد. پس از این بود که با اعتبار و پیشینه ی خوب و قابل قبولی که از خود ارائه داده بود، به شکل رسمی این برند ثبت شد و توانست پله های طرقی را با سرعت بیشتری طی کند. چیزی نگذشت که محصولات رسمی این برند، وارد بازار جهانی نیز شدند.

کالاهای عرضه شده توسط دینا پارت

دینا پارت لوازم بسیاری را با بسته بندی اختصاصی خود عرضه می کند، اما این محصولات به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند:

دسته ی اول:

برخی محصولات ارائه شده توسط این برند، توسط خود دینا پارت و در این شرکت تولید و ساخته می شوند، اما این محصولات تنها 20 درصد از کالای ارائه شده توسط این شرکت محبوب ار شامل می شود.

دسته ی دوم:

این بخش که عمده ی کار این شرکت را در بر دارد، در واقع تایید، بسته بندی و ارائه و پخش محصولات لوازم یدکی خودرو است که با آرم این شرکت بسته بندی می شود، اما ساخت برند هایی است که با دینا پارت همکاری می کنند.

دینا پارت، توزیع کننده ی لوازم یدکی

این برند موفق، از سال 1381 به صورت رسمی فعالیت های گسترده ی خود را آغاز کرد و امروزه علاوه بر ساخت قطعات، به عنوان یک مرکز توزیع قطعات و لوازم یدکی خودرو های مختلف نیز شناخته می شود. این شرکت همچنین اولین مجموعه ای است که موفق به دریافت نشان کیفیت ایزو 9001 شده است و می تواند در سطح بین المللی نیز، به فعالیت بپردازد.
دینا پارت در زمینه ی واردات و صادرات

 لازم به ذکر است که این برند فعالیت های خود را در زمینه ی صادرات نیز گسترش داده است و برخی قطعات آن در بازار جهانی نیز به فروش می رسند.

در زمینه ی واردات نیز شامل رشد چشمگیر فعالیت این مجموعه هستیم. این برند توانست با اعتماد سازی و کارکرد بهینه، لوازم یدکی برخی شرکت های مطرح خارجی را، به صورت انحصاری وارد کشور کند. این قطعات تنها با این برند در بازار ایران موجود هستند و اگر آن ها را با لیبل های دیگر ببینید، نشان از عدم اعتبار و اصالت خواند داشت. کار کردن این برند با کمپانی های کشور هایی چون آلمان، باعث اعتماد سازی بیشتری شد و اعتبار آن را از آنچه بود بیشتر کرد. اگرچه بسیاری از همکاری ها به علت تحریم ها لغو شدند، اما کماکان این برند کیفیت خود را در سطح خوبی نگه داشته است.

اپلیکیشن دینا پارت

جالب است بدانید که این برند با افزایش فعالیت هایش و نیاز روز افزون به ارتباطات اینترتی و غیر حضوری، اپلیکیشنی را طراحی کرد، که از طریق آن خدمات بسیاری را به مشتریانش ارائه می دهد. این کار سهولت دسترسی و اطلاع یابی را بالا برد و توانست این برند را بیش از پیش مطرح کند. این اپلیکشین در نرم افزار هایی که اندروید هستند قابل اجرا می باشد. همچنین محصولات این برند توسط سایت رسمی آن و همچنین نمایندگی های رسمی که شعبه های مختلفی دارد، به فروش می رسند.

کاربرد گیربکس چیست؟

گیربکس چه کار می کند؟

یک از ساده ترین سوالات در مورد گیربکس، گیربکس چیست؟ است که ما در این مقاله به بررسی این قطعه پرداخته ایم. وقتی نوبت به چرخ دنده ها می رسد، همه چیز به سرعت گیج کننده می شود. اصطلاحات زیادی وجود دارد که سازندگان چرخ دنده و همچنین مهندسان و طراحان از آنها برای صحبت در مورد چیزی که اساساً یک چیز مشابه است استفاده می کنند. اصطلاح گیربکس (Gearbox)  یکی از این اصطلاحاتی است که اغلب اوقات استفاده می شود. برای جمع آوری اطلاعات در مورد "گیربکس چیست؟" و "گیربکس چکار میکند؟" با ما همراه باشید.

یک ماشین بدون "گیربکس" به سختی کار می کند، همچنین پر سر و صدا و ناراحت کننده خواهد بود. در این صورت فشار زیادی روی موتور و قسمتهای رانندگی وسیله نقلیه موتوری وارد می شود. داشتن ماشین با گیربکس راه حل بسیار بهتری است. برای شروع یک رانندگی راحت و داشتن قدرت برای عبور کندتر از ترافیک متحرک و بالا رفتن از تپه ها، باید یک جعبه دنده با انواع قطعات جزئی دنده در برخی از نقاط بین موتور و چرخ های رانندگی وسیله نقلیه موتوری نصب شود. گیربکس با مکانیزمیی که دارد کمک می کند  گشتاور موتور چند برابر شود.

یک گیربکس نیرو تولید شده از موتور را می گیرد و از یک سری چرخ دنده استفاده می کند تا به یک ماشین قدرت بیشتر و سرعت کمتری، یا قدرت کمتر و سرعت بیشتری بدهد.  اصطلاح دیگر گیربکس به منظور انتقال قدرت است.

گیربکس ها از یک سرعته به سه سرعته، چهار سرعته و اخیراً پنج جعبه دنده ارتقا یافته اند. در حال حاضر، جعبه دنده ها با شش دنده جلو نیز تولید می شوند. با این حال لکسوس برخی از مدل های خود را با جعبه دنده هشت سرعته را هم تولید می کند.

گیربکس یا جعبه دنده دستی

جعبه دنده ای که توسط راننده به صورت دستی از طریق چرخ دنده وارد می شود.

کارایی گیربکس

چرخ دنده های داخل جعبه دنده می تواند انواع مختلفی از چرخ دنده های مورب و چرخ دنده های مارپیچ مورب گرفته تا چرخ دنده ها و سایر موارد مانند چرخ دنده های سیاره ای باشد. چرخ دنده ها بر روی شافت هایی نصب می شوند که توسط یاتاقان های عنصر نورد پشتیبانی می شوند و می چرخند. گیربکس یک روش مکانیکی برای انتقال انرژی از یک دستگاه به دستگاه دیگر است و برای افزایش گشتاور در عین کاهش سرعت استفاده می شود.

گیربکس ها در بسیاری از کانسپت ها از جمله ماشین آلات، تجهیزات صنعتی، نوار نقاله و در واقع هر برنامه انتقال قدرت حرکت چرخشی که نیاز به تغییر در گشتاور و سرعت مورد نیاز دارد، استفاده می شوند.

بنابراین واضح است - جعبه دنده همیشه یک کامپوننت مکانیکی کاملاً یکپارچه است که متشکل از یک سری چرخ دنده های جفت گیری است که در یک محفظه با شافت و بلبرینگ وجود دارد (برای پشتیبانی و رفع بارها) و در بسیاری از موارد یک فلنج برای نصب موتور است. بیشتر صنعت حرکت هیچ تفاوتی بین اصطلاحات گیربکس و گیربکس ایجاد نمی کند. اما در چند زمینه، اصطلاح جعبه دنده به طور خاص به چرخ دنده محفظه ای گفته می شود که در بالا توضیح داده شد در حالی که اصطلاح کلی تر چرخ دنده به مجموعه هایی گفته می شود که در غیر این صورت چرخ دنده باز هستند و در برخی از قاب های ماشین موجود نصب می شوند.

نوع دنده

نوع دنده در درجه اول میزان "کارایی گیربکس" خاص را تعیین می کند. عدم کارایی در هر مرحله می تواند به موارد زیر مربوط باشد:

چرخ دنده های چرخشی - 0.5 to تا 3

چرخ دنده های مارپیچ - 0.5٪ تا 3٪

چرخ دنده های اریب - 0.5 to تا 3

چرخ دنده هایپوئید - 2 تا 10 درصد

چرخ دنده های سیاره - 2٪ تا 10٪

چرخ دنده های مارپیچ متقاطع - 5 تا 50 درصد

چرخ دنده های کرم استوانه ای - 10٪ تا 50٪

چرخ دنده های اسپیروئید - 3 تا 50 درصد

گیربکس های کرم به دلیل داشتن امکان نسبت بالا در فاکتور فرم کوچک، اما همچنین دارای کارایی نسبتاً کم، مشهور هستند.

با واحدهای چند مرحله ای، ناکارآمدی در هر مرحله افزایش می یابد.

بلبرینگ و مهر و موم

با توجه به نوع گیربکس عامل اصلی تعیین کننده کارایی، یاتاقان ها و مهر و موم ها انواع فراوانی ندارند و معمولاً برای هر نوع گیربکس قابل تغییر نیستند.

ملاحظات طراحی

نکته اصلی که باید هنگام بررسی طراحی برنامه گیربکس به آن فکر کنید، از دست دادن کلی انرژی ناشی از عدم کارایی نتیجه ی طراحی است. گیربکس های مارپیچی سیاره ای، خطی و مورب از بیشترین بازده ها برخوردار هستند، در حالی که گیربکس های کرم معمولاً کمترین بازدهی را دارند.

از کجا لوازم یدکی 207 خریداری کنیم؟

پژو 207 (peugeot 207) بسیار مورد استقبال قرار گرفت و به دلیل آنکه پیش از این مدل قدیمی تر این خودرو یعنی 206 در ایران توانسته بود خود را به خوبی اثبات کند، بنابراین زمانیکه این مدل که نمونه ی پیشرفته تر این خودرو از برند فرانسوی بود، توجه بسیار را جلب کرد. ویژگی هایی نظیر شتاب بالا، مصرف سوخت کمتر، امکانات صوتی و برخی از آپشن های بیشتر که آن را نسبت به 206 در رده ی بالاتری قرار می داد، باعث شد علاقمندان زیادی به آن گرایش پیدا کنند. متاسفانه پس از مدتی با شروع تحریم ها، ورود این خودرو به کشور قطع شد و پس از برداشته شدن این تحریم ها، خط تولید 207 در ایران به راه افتاد و این خودرو توسط شرکت ایران خودرو نیز تولید شد. اگرچه این خودرو از قطعات مرغوبی ساخته می شود، اما قطعات تمام خودرو ها پس از مدتی از کار می افتند و نیاز است آن ها را تعویض نمایید. خریدن لوازم  یدکی خودرو به مهارت و حوصله نیاز دارد. ما اطلاعاتی را در اختیار شما می گذاریم که با استفاده از آن ها می توانید به راحتی مرکزی معتبر برای خرید لوازم یدکی خودرویتان پیدا کنید. برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد "قیمت لوازم یدکی 207" و "قطعات 207" با ما در این مقاله همراه باشید.

مدل خودروی خود را بشناسید

ابتدا باید نوع و مدل خودروی خود را بشناسید. این به شما کمک می کند تا بتوانید در پیدا کردن قطعه ی مورد نظر نهایت دقت را به خرج دهید. در واقع تنوع مارک ها و مدل های لوازم یدکی بسیار زیاد است و زمانی که به خوبی خودروو مدل آن را بشناسید بسیار راحت تر می توانید خرید کنید.

شرکت های مختلف را بررسی نمایید

امروزه تمامی دیتا ها روی اینترنت ذخیره می شوند و زحمت زیادی ندارد که نام شرکت های تاپ را سرچ کنید و اطلاعات "لوازم یدکی 207" را بررسی کنید تا هنگام "خرید لوازم یدکی 207" خود، بهترین انتخاب را داشته باشید. در عوض این وقت از ضرر مالی جلوگیری می کنید و از طرفی با جنس نامرغوب خریدن امکان صدمه دیدن قطعات دیگر که سالم هستند هم زیاد است. در این بین ملاک هایی هست که باید در خرید لوازم یدکی خودروی خود در نظر بگیرد که در ادامه به بیان مهم ترین معیار ها اشاره خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

امکان تعویض یا مرجوع کالا

بسیاری از مراکز ارائه ی لوازم یدکی خدمات و تسعیلاتی را ارائه می دهند تا اطمینان مشتری بیشتر شود. یکی از مهم ترین پارامتر ها، ارائه ی امکان مرجوع  کالا و یا تعویض آن است. با این خدمات شما می توانید در صورت اصل نبودن و یا معیوب بودن قطعه آن را برگردانید. همچنین ضمانت محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در این صورت خرید لوازم یدکی با خیال راحت تری انجام می شود. هنگامی که درباره ی شرکت ها تحقیق می کنید، این موارد را در نظر بگیرید و ببینید آیا چنین امکاناتی را ارائه می دهد یا خیر.

آیا مجموعه ی مورد نظر مجوز دارد؟

امروزه داشتن مجوز به معنای داشتن استداندارد های لازم جهت اعتماد به مراکز است. زمانی که شرکت و یا مجموعه ای مجوز دارد، یعنی تمامی استاندارد های لازم را رعایت می کند و به کارش نظارت می شود ،بنابراین امکان خطا و ارائه جنس بی کیفیت توسط این شرکت ها بسیار کمتر است. با یک سرچ سریع به ساده ترین شکل ممکن می توانید متوجه شوید کدام مجموعه این مجوز ها را دارد. پیشنهاد می کنیم از این مجموعه ها خرید کنید.

پشتیبانی تلفنی

خریدن قطعه ی مورد نظر ممکن است با مشکل مواجه شود و یا گاهی نیاز باشد اطلاعات بیشتری از برند، شرکت و یا قطعه داشته باشید. گاهی ممکن است با یک برند معتبر و قیمت کمتر بتوانید محصول مورد نظر خود را دریافت کنید اما ندانید چه برند هایی لوازم یدکی خودروی شما را تولید می کنند. در این جا شرکت هایی که پشتیبانی تلفنی دارند، می توانند اطلاعات  بسیار خوبی در این باره در اختیارتان قرار دهند. 

لوازم یدکی 207 را از کجا بخریم؟

در ادامه ی راهنمای خرید لوازم یدکی 207،  باید اشاره کنیم مجموعه یدک یار تمامی مجوز های لازم و معتبر در زمینه ی فروش لوازم یدکی را دارد و این محصولات را از برند های معتبر و شرکت های اصلی تولید لوازم یدکی ارائه می کند. ارائه ی خدمات پشتیبانی تلفنی رایگان می تواند خیال شما را در خرید راحت کند. این مجموعه با ارائه ی ضمانت اصالت کالا و امکان ارجاع محصول در صورت اصل نبودن، قیمت به صرفه و ارسال به سراسر کشور، خرید لوازم یدکی خودرو را برایتان آسان می کند.