yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

مقایسه مدل های هایما S7 و آشنایی با آن ها

آشنایی با هایما اس 7

یکی از زیباترین خودروهای ارائه شده در دهه های اخیر، "هایما اس 7" است که با قابلیت های ویژه ای در دسترس مردم قرار می گیرد. از آن جا که بسیاری از مردم امروز از این وسیله نقلیه استفاده می کنند، تولید لوازم یدکی مخصوص آن نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این اتومبیل ساخت و تولید کشور چین است و برخی از قطعات آن نیز از این کشور ارائه می شود. در هر یک از مدل های هایما اس 7 تغییرات به خصوصی مشاهده می شود که قابلیت های این وسیله نقلیه را از هم متمایز می کند. تغییرات اندکی که در بخش بندی های این وسیله نقلیه ایجاد شده اند، سبب به وجود آمدن چند مدل خودروی هایما در بازارهای فروش وسایل نقلیه شده است. در ادامه به بررسی مدل های هایما اس 7 می پردازیم.  همراه ما باشید:

انواع مدل های هایما اس 7

"هایما S7" در چند مدل محبوب ارائه می شود که هر یک از آن ها از قابلیت های ویژه ای برخوردار هستند. بهترین مدل های این وسیله نقلیه را در زیر مشاهده می کنید:

هایما s7  توربوی شارژی

هایما اس 7 دنده ای

هایما اس 7 اتوماتیک

هایما اس 7 پلاس

هر یک از این خودروها ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که آن ها را از مدل های مشابه متمایز می کنند. استفاده از این وسیله نقلیه در بازارهای خرید و فروش خودروی کشور ما سابقه ای طولانی دارد و این مسئله توجه همه مشتریان را به خود جلب می کند. به همین خاطر مقایسه برخی از مدل های این وسیله نقلیه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

هایما اس 7 شارژی

این وسیله نقلیه از ظاهری شیک و منحصر به فرد برخوردار است و بسیاری از طرفداران آن از نسل جوان هستند. موتورهای دو لیتری تنفس طبیعی، از مهمترین قابلیت های این وسیله نقلیه به شمار می روند. طراحی آن با ظاهر و ابعادی بزرگ ارائه می شود. به همین خاطر برخی از افراد ظاهر این وسیله نقلیه را نمی پسندند.

هایما اس 7 دنده ای

این سری خودروهای هایما S7 از قابلیت های ویژه ای برخوردار است. تولید آن در کمپانی فاو انجام شده است. در بخش های فنی این وسیله نقلیه از فناوری های ساخت خودروهای لوکس مزدا و میتسوبیشی استفاده شده است. به همین خاطر نیز در میان وسایل نقلیه لوکس و کاربردی دسته بندی می شود.

هایما اس پلاس

هایما اس 7 پلاس نیز از نوآوری های این کمپانی است که با قابلیت های بیشتری نسبت به مدل های گذشته ارائه می شود. ظاهر آن مشابه با مدل های قبلی این اتومبیل طراحی شده است. اما در بخش های فنی آن برخی تفاوت های بزرگ مشاهده می شود. تنها تفاوت ظاهری آن، رینگ ها و آینه های جانبی این وسیله نقلیه هستند که ظاهر آن را متمایز می کنند. در ساخت آن از 4 ایربگ استفاده شده است.

هایما اس 7 اتوماتیک

هایما اس 7  اتومات نیز در میان بهترین مدل های این وسیله نقلیه دسته بندی می شود که قابلیت های ویژه ای دارد. ظاهر آن بیشتر شبیه سری توربو این وسیله نقلیه است و برخی از بخش های بدنه آن بر این اساس طراحی شده اند. در نمای جلوی آن تفاوت هایی با خودروی هایما اس 7 توربو شارژی وجود دارد. ولی در نمای بخش عقبی این وسیله نقلیه هیچ تفاوتی مشاهده نمی شود.

مقایسه مدل های مختلف هایما اس 7

هر یک از سری محصولات هایما از ویژگی ها و قابلیت های جدیدی برخوردار هستند. در ساخت و ارائه آن ها از امکانات وسیعی استفاده شده است و در بخش هایی از بدنه آن ها نیز در هر سری تغییراتی ایجاد می شود. شاید بتوان مهمترین تغییرات مربوط به این خودروها را در رابطه با بدنه آن ها بیان کرد. بدنه هر یک از این وسایل نقلیه با طراحی به خصوصی ارائه می شود. البته شباهت هایی بین برخی از مدل های آن نیز وجود دارند.

همچنین در بخش های فنی سری خودروهای هایما اس 7 (Haima S7) نیز تفاوت هایی وجود دارد که هر یک از آن ها را از هم متمایز می کند. تعداد کیسه های هوا در هر یک از این وسایل نقلیه متفاوت است و هر یک از این نظر ساختار منحصر به فردی دارند. مسئله بعدی در خصوص قیمت این وسایل نقلیه مطرح می شود که هر یک با هزینه جداگانه ای به فروش می رسند.

نکات لازم برای خرید لوازم یدکی هایما اس 7

هایما اس 7 به تعداد قابل توجهی در سر تا سر کشور ما خرید و فروش می شود. این مسئله نیاز به قطعات جانبی آن را در میان مشتریان افزایش می دهد. از این رو چند نکته ساده در راستای خرید بهتر این وسایل نقلیه ارائه می دهیم که به شما کمک می کنند، تصمیم بهتری برای خرید این خودروها اتخاذ کنید.

برای خرید این قطعات و لوازم یدکی باید به تطابق آن ها با مدل خودروی خود دقت داشته باشید. همان طور که مشاهده کردید که این وسیله نقلیه در مدل های متنوعی ارائه می شود و هر یک از آن ها از ویژگی های به خصوصی برخوردار هستند.

در بخش بعدی باید به استانداردهای ساخت لوازم یدکی مورد نظر دقت داشته باشید.

برای اطمینان بیشتر خرید این وسایل یدکی را از فروشگاه های معتبر انجام دهید.

کلام پایانی

در این مطالب برخی از اتومبیل های سری هایما اس 7 که در کشور ما نیز به تولید می رسند، را به شما معرفی کردیم. قطعا با شناخت آن ها، انتخاب بهتری در میان این سری محصولات خواهید داشت. همچنین خرید لوازم یدکی این محصولات نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای تامین سلامت این خودرو در طولانی مدت ضرورت دارد. به همین خاطر بسیاری از افراد به صورت دوره ای بخش های فنی و بدنه این خودروها را چک می کنند و در صورت نیاز از لوازم یدکی مخصوص آن ها استفاده می نمایند. به این ترتیب اهمیت ارائه وسایل یدکی باکیفیت نیز مشخص می شود. هر یک از این سیستم های پیشرفته با بهترین قابلیت ها به مشتریان ارائه می شوند.

چه مواردی در چک لیست خودرو قرار دارد؟

هر انسانی نیاز دارد که سالی یکبار به منظور روحیه گرفتن، به مسافرت برود. اما قبل از اینکه بخواهد اقدامی برای مسافرت داشته باشد، باید "چک لیست خودرو" را برای سفر مدنظر قرار دهد. خودرو با اینکه توانسته است رضایت را برای انسان ها به ارمغان بیاورد و به کار ها سرعت بیشتری بخشد، از سمتی نیاز به رسیدگی دارد که بتواند جان انسان ها را حفظ سازد. اهمیت توجه به سلامت خودرو قبل از سفر یکی از مهم ترین کار هایی است که یک راننده باید به آن توجه داشته باشد. 

اهمیت چک لیست خودرو قبل از سفر

خودرو دارای قطعات مصرفی است که در صورت عدم توجه به آن می تواند سفر را به کام شما تلخ سازد. در سفر باید سلامت و امنیت جانی مسافران به طور کامل تضمین شود. در صورتی این اتفاق می افتد که راننده ماشین خود را به یک مکانیک خبره نشان داده باشد. مکانیک هم باید از قطعات اورجینال برای خودرو استفاده کند. بسیاری از جاذبه های دیدنی که در کشور وجود دارد شامل جنگل های طولانی و یا جاده های پرپیچ و خم، جاده های خاکی، کویر و ... می باشد.

مسلما راننده تا کیلومتر ها نمی تواند مکانیکی را در جاده پیدا کند. به همین دلیل قبل از سفر باید تمامی ویژگی های خودرو را بازرسی کرده باشد. در صورتی که تایم سفر شما در حد 5 ساعت هم باشد، باز هم باید خودرو خود را چک کنید. قطعات داخلی خودرو، چرخ ها، قطعات مصرفی، معاینه فنی و... می تواند به شما کمک کند تا به سلامت به مقصد خود برسید و برگردید.

مواردی که باعث می شود به چک لیست خودرو بپردازیم چیست؟

سفر های داخل کشوری ما دارای ویژگی های مختلفی است. از آن جایی که کسی بخواهد به مسافرت بپردازد، باید از یک شرایط آب و هوایی به یک شرایط آب و هوایی دیگر برود. بنابراین این موضوع بر روند کارکرد خودرو تاثیرگذار است. بنابراین راننده باید چک لیست خودرو را بداند. نوع شتاب و کیفیت جاده می تواند بر رانندگی و کیفیت قطعات تاثیرجدی بگذارد. بنابراین قطعاتی باید استفاده شود که تضمین دهد، تاب تحمل انواع جاده ها با ویژگی های مختلف را دارد یا خیر.

معمولاً افرادی که خودرو خود را به مکانیکی نشان می دهد، با او درباره تحمل ویژگی های قطعات خودرو برای رفتن به مسافرت مشورت می کنند. ایشان هم با توجه به کیفیتی که قطعات دارد دیدگاه خود را اظهار می دارد. امکان دارد در صورتی که خودرو بخواهد به مدت طولانی بدون مشکل کار کند، باید قطعات خوبی را برای استفاده داشته باشد. استفاده از قطعات اورجینال می تواند تضمین کننده استفاده از خودرو به مدت ماه ها و سال ها باشد. بنابراین چک لیست خودرو می تواند کمک کند تا بتوانیم راحت تر سفر خود را پشت سر بگذاریم.

لاستیک ها اولین چک لیست خودرو

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین بخش های خودرو که در کیفیت رانندگی تاثیر می گذارد، تایر ها می باشد. در صورتی که لاستیک ها را به تازگی عوض کرده باشید باید باد آن را تنظیم کنید. پارگی و یا مشکلات این چنینی در صورت مشاهده در لاستیک ها باید حل شود. توجه به عمق عاج چرخ ها کمک می کند تا متوجه زمان تعویض آن ها بشوید.

در صورتی که لاستیک ها دارای عمری 2 ساله هستند، به کلی باید تعویض شوند. شاید در ابتدا بسیار گران به نظر برسند و هزینه ی سنگینی را برای شما به ارمغان بیاورند، در عوض سلامت شما و ماشین را در سفر تضمین می سازند.  بنابراین توجه به ویژگی تایر ها جز اولین چک لیست خودرو (Car Maintenance and Service Checklist) می باشد.

چک کردن روغن و آب رادیاتور چند قطعه دیگر

روغن و آب رادیاتور یکی از مهم ترین بخش هایی است که در چک لیست خودرو قرار دارد. در واقع اگر به آن ها توجه نشود خودرو نمی تواند نفس بکشد. استفاده از روغن با کیفیت و استفاده از مقدار آب معین یک ضرورت است که در صورت سفر رفتن باید به آن توجه کنید. اهمیت بررسی فیلتر هوا، سیستم ترمز، تسمه خودرو، باتری، دینام، چراغ ها، برف پاک کن، سیستم های سرمایشی و گرمایشی از دیگر قطعاتی است که باید به آن توجه شود.

کلام پایانی

چک لیست خودرو شامل موارد متعددی است که برای سفر باید به آن توجه شود. اهمیت بالا بردن کیفیت خودرو در سفر کمک می کند که بتوانیم در کنار خانواده یک مسافرت خوب داشته باشیم.

علت و روش پیشگیری از روغن سوزی ماشین

سه سیال اساسی و حیاتی خودرو سوخت، آب و روغن است. قطعاً روغن موتور مناسب مانند دو عامل دیگر با انجام وظایف خود منجر به بهبود کار موتور می شود. گاهی ممکن است "روغن سوزی ماشین" موجب شود تا عملکرد موتور مختل شود. در این صورت ابتدا لازم است که علائم سوختن روغن را متوجه شویم. سپس در ادامه نکاتی را در خصوص پیشگیری از روغن سوزی بدانیم.برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد علت روغن سوزی ماشین با ما تا انتها همراه باشید.

علت روغن سوزی ماشین چیست؟

توجه کنید که روغن سوزی ماشین (Oil Burning) در واقع یعنی این که، روغن وارد قسمت احتراق و فضای بالای پیستون می شود. از این رو در زمان احتراق خودرو، همراه با مخلوط هوا و سوخت حین جرقه زدن شمع می سوزد. به این اتفاق در اصطلاح می گوییم که (روغن‌سوزی) در موتور خودرو اتفاق افتاده است. در واقع روغن سوزی به حالتی گفته می‌شود که موتور خودرو همراه با سوخت، مقداری از روغن موجود در موتور را می سوزاند.

از این رو در ادامه این حالت سبب می شود تا به طور مستمر از میزان روغن موجود در موتور کم شود. دقت داشته باشید که اگر خودروی شما به گونه ای روغن بسوزاند که در فاصله ی تعویض روغن، سطح آن پایین بیاید، غیر طبیعی است. حتما در صورت مشاهده چنین موضوعی، به سرعت آن را بررسی کنید. روغن سوزی ماشین در موتور اتومبیل علاوه بر افزایش در مصرف سوخت، باعث افزایش آلاینده های زیست محیطی می شود. همچنین این موضوع عملکرد صحیح موتور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دلایل روغن سوزی ماشین

مسائل و موضوعات مختلفی موجب روغن سوزی ماشین می شوند. این دلایل به شرح زیر هستند.

شکستن رینگ پیستون

ساییدگی جداره پیستون

خرابی یاتاقان ها

خرابی کاسه نمد

خرابی لاستیک گیت

خرابی شاتون ها

اصطکاک شدید گیت سوپاپ

خرابی شیر PVC

سوختن روغن گیربکس توسط موتور

سوختن روغن هیدرولیک توسط موتور

از کجا بفهمیم ماشین دچار روغن سوزی شده است؟

"علائم روغن سوزی ماشین" بسیار زیاد است. ازاین رو در ادامه نگاهی کلی بر این علائم خواهیم داشت.

دود نکردن خودرو

گاهی ممکن است دود نکردن خودرو موجب شود تا متوجه روغن سوزی خودرو شوید. از این رو حتما در این صورت، نشانگر روغن (Gage) موتور را چک نمایید. در صورتی که نشانگر سطح پایین را نشان می داد، احتمال سوختن روغن در موتور وجود دارد. میتوانید برای اطمینان بیشتر خودروی خود را در محل تمیزی پارک نمایید. سپس در مرحله بعد پس از گذشت ۸ ساعت خودرو را جابجا نمایید. اگر در زیر خودرو لکه های روغن وجود نداشت، احتمال روغن سوزی بسیار زیاد می باشد. در صورتی که لکه های روغن وجود داشت، موتور خودروی شما دارای نشتی یا سوراخ است. با مشاهده این مشکل باید در اسرع وقت  خودرو را تعمیرکنید.

شایان به ذکر است که راه های دیگری نیز برای تشخیص روغن سوزی وجود دارد. از این رو در ادامه به معرفی این مشکلات می پردازیم.

چرب بودن سر شمع های خودرو

بوی سوختن روغن در محفظه موتور و کاپوت ماشین

چرب بودن و روغنی بودن بخش داخلی لوله اگزوز خودرو

استفاده از ابزار دقیق برای تشخیص روغن سوزی مثل کمپرس سنج . برای اینکار، خودرو را روشن نموده و دود خروجی از اگزوز را چک کنید.احتمالا  از اگزوز دودهای سیاه، آبی و سفید خارج می شود. در این صورت حتما خودرو در مرحله روغن سوزی قرار گرفته است.

پیشگیری کردن از روغن سوزی ماشین

با پیشگیری کردن از روغن سوزی خودرو میتواند از هدررفت زمان و هزینه های گزاف تعمیرات خودرو خلاص شوید. روش‌های بسیاری وجود دارد تا به شما کمک کند از روغن سوزی خودرو خود جلوگیری کنید.

حتماً همیشه حواس تان به سطح روغن موتور باشد. در صورتی که حجم روغن موتور کاهش یافت، حتماً آن را پر کنید.

توجه داشته باشید که کیفیت روغن موتور باید بالا باشد. در این صورت خودرو دیر تر دچار روغن سوزی می شود.

به هیچ وجه موتوراتوموبیل را با موادی مانند گازوئیل شست‌ وشو ندهید.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی روغن سوزی ماشین پرداختیم. همچنین نکاتی را در خصوص اینکه چگونه متوجه روغن سوزی خودرو شویم، ارائه دادیم. عوامل بسیار زیادی میتوانند موجب روغن سوزی موتور شوند. از این رو حتماً در صورتی که متوجه روغن سوزی شدید، به تعمیرکار مراجعه کنید. چرا که این عامل میتواند آسیب جدی به قطعات موتور وارد کند. همچنین عملکرد صحیح خودرو را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.