yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

مطالبی در مورد مزدا 3 جدید

مزدا 3 جدید

مزدا 3 نیو (mazda3 new) یکی از خودرو های پر طرف دار است که شما با مطالعه این مقاله اطلاعاتی راجع به آن بدست خواهید آورد. "مزدا 3 نیو یکی از شناخته شده ترین و پرفروش ترین محصولات مزدا در جهان می باشد. به همین دلیل این نسل سوم مانند نسل دوم خود نه تنها باید مسیر نسل قبلی را ادامه دهد بلکه باید خودرویی با کیفیت بالاتر از نسل قبلی باشد. در ایران با توجه به سابقه خوب مزدا 323 و بعد نسل اول مزدا 3، نسل دوم مزدا 3 نیز با نام جدید مزدا موفقیت بزرگی کسب کرد و بسیار مورد اسنقبال قرار گرفت. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "مشخصات مزدا 3 نیو" با ما همراه باشید.

 مزدا 3 نیو در سال 2010 توسط گروه بهمن در 2 نوع سدان و هاچ بک و در 1 و 3 نوع به بازار ارائه شد. در سال 2012 تولید انواع مزدا 1 و 3 و همچنین سالن هاچ بک متوقف شد و فیس لیفت نوع 3 اندکی پس از عرضه در بازار جهانی در ایران معرفی شد. این خودرو تا اواخر سال 1398 در خط تولید گروه بهمن بود و به صورت مونتاژ شده عرضه می شد اما هنوز خبری از نسل سوم آن برای بازار داخلی نیست، در حالی که بیش از 5 سال است که در بازارهای جهانی عرضه می شود. مزدا 3 به عنوان خودرویی با کیفیت، سریع و قابل کنترل با ویژگی های کافی و ایمنی بالا طرفداران زیادی دارد و خودروی مهمی در بازار خودروهای کلاس C-Segment است. ما در این مقاله به "بررسی مزدا 3 نیو" پرداخته ایم.

این خودرو توسط شرکت مزدا و در ژاپن تولید شد اما مدل های بعدی آن با همکاری ایران و ژاپن تولید شد. نمایندگی فروش آن در ایران گروه خودروسازی بهمن بود. این خودرو یک سدان است. مزدا 3 جدید در ابعادی با مشخصات طول، عرض، و ارتفاع به ترتیب 4580،1755 و 1470 ارائه می شود. وزن کلی آن نیز 1340 کیلوگرم می باشد.

تعداد سرنشینان این خودرو 5 نفر است. حجم موتور آن 1999CC  بوده و نوع موتورش بنزین سوز طراحی می شود. موتور آن 4 سیلندره است و 16 سوپاپ دارد. آرایش و شکل قرار گرفتن سیلندر ها به صئرت خطی است و محل قرار گیری موتور خودرو در جلوی بدنه ی آن می باشد. با مطالعه این مقاله شما اطلاعایت در مورد "آپشن های مزدا3 نیو" بدست خواهید آورد.

پس از عرضه نتقریبا موفقیت آمیز 323 در ایران، گروه خودروسازی بهمن تصمیم بر این گرفت که جانشین جدیدی برای 323، نسل اول محبوب مزدا 3، به بازار خودروی کشور در نظر بگیرد.

با توجه به نتایج خوبی که شرکت های ژاپنی در ایران کرفته بودند و استقبالی که ایرانیان از محصولات و خودرو های ژاپنی به دلیل کیفیت و کارایی بالا داشتند،  به ویژه مزدا در ذهن ایرانیان و موفقیت مزدا 323 در کشورمان، مشتریان از این محصول مزدا در سطح بسیار خوبی استقبال کرده و مزدا 3 را به یکی از پایگاه های پایدار مراکز خرید خودرو در کشور تبدیل کرده اند. اولین نسل مزدا 3 که در ژاپن با نام الکسا مشهور است، در سال 2003 به عنوان مدل 2004 به صنعت خودروی جهانی معرفی شد. این خودرو همانطور که قبلاً ذکر شد جایگزین مدل 323 یا خانواده مزدا شد.

در واقع نسل اول مزدا 3 در دو سبک بدنه هاچ بک پنج در و سدان چهار در فست بک تولید شد اما در کشور ما فقط نسخه ای از سدان نسل اول روانه ی بازار شد. تقریبا  پنج سال بعد از عرضه نسل اول مزدا 3، نسل دوم این خودرو در اواخر سال 2008 به عنوان مدل 2009 رونمایی شد و مورد استقبال خوبی نیز قرار گرفت. این خودرو ها تمام آنچه یک راننده ی حرفه ای میخواست را در اختیار او می گذاشتند. چه از نظر ظاهری و چه کیفیت خودرو در سطح خوب و قابل قبولی طراحی شده بودند.  طراحی مزدا 3 نسل دوم در یک زمان بسیار جذاب و بدیع به نظر می رسید.

جذابیت این نوع زبان طراحی به حدی بود که ایان کالوم، مدیر طراحی جگوار، گفت: مزدا 3 نهایت شجاعت سازنده را برای ایجاد خودرویی در این سطح نشان می دهد.

شرکت خودروسازی بهمن اندکی پس از معرفی نسل دوم مزدا 3 اقدام قابل توجهی انجام داد و این خودروی جدید با نام Mazda 3 New را به خط تولید خود افزود و به زندگی نسبتاً کوتاه اما پربار نسل اول مزدا 3 در ایران پایان داد.

از آن زمان، به استثنای تعلیق روند تولید مزدا 3 به دلیل تحریم های صنعت خودروی ایران، تولید نسل دوم مزدا 3 تا امروز ادامه دارد و با وجود عرضه نسل سوم مزدا 3 مزدا در سال 2013، هنوز اخبار موجود است. البته خبری از ارائه نسل جدید این دستگاه در ایران نیست.

اطلاعاتی در مورد دیفرانسیل

درباره دیفرانسیل

مانند اکثر اجزای یک وسیله نقلیه، هر یک وظیفه خاصی دارند که به حرکت خودرو کمک می کند. ممکن است شما در مورد "دیفرانسیل" وسیله نقلیه شنیده باشید اما آن چیست و چه کاری انجام می دهد؟

دیفرانسیل چیست؟

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "انواع دیفرانسیل" با ما همراه باشید. به عنوان بخشی از مجموعه محور جلو و  یا عقب، دیفرانسیل نقش اساسی در نحوه چرخش اتومبیل شما دارد. دیفرانسیل برای رانندگی یک جفت چرخ در حالی که به آنها امکان چرخش با سرعت های مختلف را می دهد، طراحی شده است. این عملکرد RPM های متناسب را بین چرخ های چپ و راست فراهم می کند. اگر تایر داخلی در دور خود 15 دور دور از سرعت مستقیم بچرخد، تایر بیرونی 15 دور بیشتر از مستقیم چرخش دارد.

به عنوان مثال، وقتی وسیله نقلیه شما از گوشه ای دور می شود، چرخ در خارج باید سریعتر از چرخ در داخل حرکت کند. دیفرانسیل (Differential) به اندازه مساوی گشتاور را به هر دو چرخ تقسیم می کند. این اجازه می دهد تا چرخ ها در برابر مقاومت واکنش نشان دهند، یا باعث ایجاد کشش شوند تا چرخ مقاومت بیشتری داشته باشد تا چرخش کمتری داشته باشد. چرخ با مقاومت کمتر سریعتر می چرخد. ما در این مقاله پرسش "دیفرانسیل چیست؟" را مورد بررسی قرار داده ایم.

برخی از وسایل نقلیه، مانند کارتهای سواری، به دیفرانسیل مجهز نیستند. در این حالت، هر دو چرخ محرک مجبور به چرخش با یک سرعت می شوند، معمولاً روی یک محور مشترک که توسط یک دستگاه محرک زنجیره ای ساده رانده می شود. وسایل نقلیه محرک جلو به گونه ای متفاوت طراحی می شوند که مونتاژ محور و دیفرانسیل در مونتاژ محور انتقال یا مخابراتی قرار دارد. شما با خواندن این مقاله به پاسخ سوال "دیفرانسیل چکار میکند؟" خواهید رسید.

3 نوع دیفرانسیل

Open Differential قدیمی ترین و رایج ترین طراحی است که برای انواع مختلف مدل ها و وسایل نقلیه مناسب است. این دیفرانسیل ساده ترین، قابل اطمینان ترین و پرکاربردترین نوع است. دنده پینیون مجهز به موتور، که در انتهای شافت محرک قرار دارد، با دنده حلقه درگیر می شود، سپس از طریق مجموعه دیگری از چرخ دنده، نیرو را به هر دو محور منتقل می کند. تنها نقص در طراحی آن این است که وقتی یک چرخ شروع به لغزش می کند، در اصل تمام قدرت با کمترین کشش به چرخ ارسال می شود و این تنظیم را برای صخره نوردی یا مسابقات پرسرعت مناسب نمی کند.

لغزش محدود مانند Open Differential است اما از سیستم کلاچ یکپارچه بهره می برد. مکانیسم کلاچ وقتی چرخ از بین می رود، دو طرف چپ و راست محور را بهم قفل می کند. این سیستم ترجیحی برای وسایل نقلیه با کارایی بالا مانند اتومبیلهای ردیاب کشنده و کسانی که بارهای سنگین را یدک می کشند.

Torque-Vectoring جدیدترین و بزرگترین فناوری در دیفرانسیل است. بردار گشتاور شامل مجموعه ای پیچیده از حسگرها و وسایل الکترونیکی برای بدست آوردن داده ها از سیستم فرمان، موقعیت دریچه گاز، سطح جاده و موارد دیگر است که طبق توزیع داده ها، توانایی توزیع نیرو را بر روی هر چرخ فراهم می کند. این گزینه حداکثر کشش هنگام پیچیدن را فراهم می کند و عملکرد را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

مراقبت از دیفرانسیل

تعمیر و نگهداری منظم در هر وسیله نقلیه از ضروریات تعویض روغن، کمربندها، شیلنگ ها و مایعات دیگر است. مایع دیفرانسیل نیز از این قاعده مستثنی نیست. از روغن دیفرانسیل برای روانکاری انتقال دستی و دیفرانسیل استفاده می شود. این شبیه اهمیت روغن موتور برای موتور است. نقش مهمی در محافظت از دیفرانسیل و انتقال دارد و به آنها امکان می دهد تا ایمن و روان عمل کنند.

مایع دیفرانسیل مصرف شده پس از مدتی کثیف و آلوده می شود. ادامه رانندگی با مایعات آلوده خطرناک است زیرا می تواند باعث ساییدگی غیرضروری اجزا شود و منجر به آسیب دائمی شود. خدمات نیازهای دیفرانسیل شما را امضا می کند:

سر و صدا فقط هنگام کاهش سرعت.

زوزه یا ناله در هنگام شتاب گرفتن با سرعت کم یا زیاد.

چرخش یا چرخش با سرعت بیش از 20 MPH اما هنگام چرخش تغییر می کند.

صدای جمع شدن منظم هر چند پا یا هنگام شروع حرکت.

ارتعاش ثابت که با سرعت خودرو افزایش می یابد.

در نظر داشته باشید که مایعات دیفرانسیل شما به روغن دنده نیز معروف است، یا روغن در گیربکس های اتوماتیک هر 30،000 مایل تغییر می کند تا توسط یک تکنسین آموزش دیده از 60،000 مایل فراتر نرود. روغن تمیز و تازه امکان محافظت بهتر از دیفرانسیل را فراهم می کند که منجر به سواری ایمن تری می شود. همانند سایر اجزای خودرو، قطعات روغن کاری شده با عملکرد بهینه برابر هستند.

اطلاعاتی درمورد جعبه فیوز

درباره جعبه فیوز

هنگامی که یک راننده وسیله نقلیه خود را به مرکز خدمات یا گاراژ می آورد، یک تکنسین خودرو باید آن را بازرسی کند تا منبع مسئله ای را که راننده تجربه می کند تعیین کند. ما در این مقاله به بررسی "جعبه فیوز" پرداخته ایم.

آموزشگاه های آموزش تکنسین خودرو می توانند مهارت های مورد نیاز برای انجام تعمیرات و اصلاحات متعدد خودرو را به شما آموزش دهند. با این حال، بسیاری از مشکلاتی که به اعتقاد رانندگان در حال وقوع است، ممکن است فقط به دلیل سوختن فیوز در جعبه فیوز (fuse box) خودرو باشد.

کاربرد جعبه فیوز خودرو

"جعبه فیوز چیست؟" یکی از سوال های متداول در مورد این قطعه است که در این مقاله به پاسخ آن خواهید رسید. طراحی فیوز اتومبیل به منظور محدود کردن میزان آمپراژ کشیده شده از طریق یک مدار خاص است. وقتی مدار الکتریکی مشکلی مانند اتصال کوتاه به زمین باعث گرم شدن بیش از حد مدار و آتش سوزی آن شود، فیوز این تهدید را برطرف می کند. "جعبه فیوز چکار میکند؟" یکی دیگر از سوال هایی است که ما در این مقاله به شما پاسخ داده ایم. این فیوزها به گفته بسیاری در داخل صفحه یا جعبه فیوز جمع شده اند و می توانند با رله های کنترل سیستم همراه باشند. همچنین، پانل های فیوز هوشمند جای خود را به الکترونیک پیشرفته اتومبیل ها و کامیون های امروزی داده اند. این موارد را می توان TIPM (ماژول کاملاً یکپارچه قدرت) یا IPM (ماژول قدرت مستقل) و غیره نامید. تمام فیوزها با درجه آمپری تعیین می شوند که در کنار فیوز برچسب گذاری شده است، بسته به میزان بار مدار، از 7.5 آمپر تا 100 آمپر مشخص می شود. همچنین برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "انواع جعبه فیوز" با ما همراه باشید.

جعبه فیوز در کجا قرار می گیرد؟

هر سازنده ایده های خاص خود را در مورد چگونگی چیدمان صفحه فیوز دارد اما در بیشتر موارد دو صفحه وجود دارد، صفحه اصلی زیر کاپوت اتومبیل قرار می گیرد در حالی که پنل ثانویه درون محفظه سرنشین قرار می گیرد. برخی از اتومبیل ها دارای یک صفحه اضافی در عقب خودرو نیز هستند. در اینجا یک صفحه فیوز معمولی واقع شده است که در زیر کاپوت طراحی شده است و با روکش برای جلوگیری از رطوبت، در اتومبیل های جدیدتر به آن PDC یا (مرکز توزیع برق) گفته می شود

در داخل PDC بسیاری از فیوزهای سنگین و سبک وجود دارد که از مدارهای مختلفی که به یک آمپر خاص نیاز دارند محافظت می کند. تمام فیوزها با عنصری طراحی شده اند که اگر آمپراژ مدار از درجه فیوز که اتصال را قطع می کند و مدار را محافظت می کند، ذوب شود. فیوز به طور معمول با درجه آمپری که برای محافظت طراحی شده است تعریف می شود، مانند این فیوز 30 آمپر. برق صفحه فیوز از طریق کابل باتری مثبت که به سمت مثبت باتری متصل است تأمین می شود. برای حذف فیوز برای بازرسی از ابزاری استفاده می شود که معمولاً در داخل PDC عرضه می شود. یک فیوز می تواند با استفاده از چراغ تست نیز آزمایش شود. در زیر یک فیوز از کار افتاده است که با عنصر سوخته در داخل فیوز نشان داده می شود.

با توجه به ماهیت عملکرد هر وسیله نقلیه، احتمال خرابی تقلید می شود. امروزه اتومبیل های الکتریکی به جریان اصلی راه پیدا کرده اند و استفاده از فیوزها و رله ها هرگز بیشتر نبوده است. ارتعاشات ناشی از جاده و موتور می تواند از طریق عایق محافظ سیم کشی ایجاد شود و باعث فیوز شدن فیوز شود همانطور که موتور الکتریکی، سوئیچ یا کنترل کننده می تواند همین مسئله را ایجاد کند.

چگونه فیوز گیر می کند: گرما، جریان ندارد

فیوز مستقیماً توسط جریان برق قطع نمی شود. بلکه جریان گرما ایجاد می کند و گرما فیوز را متوقف می کند. این یک تمایز نسبتاً مهم است زیرا بدان معنی است که عملکرد فیوز تحت تأثیر دمای محیط و ویژگی های زمانی جریان است.

درجه مشخص شده فیوز فقط مربوط به دمای محیط خاص است (معمولاً یا شاید همیشه 25 درجه سانتیگراد)، بنابراین اگر دستگاهی را طراحی می کنید که در خارج از منزل کار کند، باید انتخاب فیوز خود را تنظیم کنید.، قطب جنوب یا دره مرگ. نمودار زیر نشان می دهد که چگونه دمای محیط بر میزان جریان واقعی - نسبت به درجه حرارت اسمی 25 درجه سانتیگراد - از سه نوع فیوز تأثیر می گذارد.