yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

نحوه تشخیص اصالت قطعات برند ایساکو

امروزه به دلیل تولید و فروش زیاد خودرو قطعات یدکی آن هم در بازار به وفور یافت می شود و افراد می توانند به راحتی قطعه مورد نظر خود را با توجه به نوع خودروی خود پیدا کنند، بهتر هم است بدانید که یکی از معتبر ترین شرکت های ارائه دهنده لوازم یدکی خودروها "ایساکو" (Isaco) می باشد که تنها قطعات یدکی ماشین های تولیدی کمپانی ایران خودرو را ارائه می دهد اما نکته مهمی در این بین وجود دارد و آن هم اصالت قطعات موجود در بازار است که بنا به دلایل مختلف، امروزه خیلی سخت می توان قطعه اصل پیدا کرد و دلیل آن هم وجود افراد سود جویی است که با ترفندهای مختلف اقدام به فروش لوازم تقلبی می کنند و این عمل را هم به گونه ای انجام می دهند که کمتر کسی می تواند فرق بین قطعه اصل و تقلبی را تشخیص دهد، اما نگران نباشید ما در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را به شما بگوییم که با استفاده از آنها می توانید خیلی بهتر به تشخیص قطعات اصل ایساکو بپردازید،پس با ما همراه باشید.


برند ایساکو


بسته بندی محصولات ایساکو

یکی از ابتدایی ترین روش های شناخت قطعه اصل توجه به شکل و شمایل بسته بندی ایساکو است، این موضوع از آن جهت دارای اهمیّت می باشد چون شرکت های معتبر تولید کننده قطعات یدکی معمولا به بسته بندی لوازم خود توجه بسیاری می کنند و سعی می کنند آنها را به گونه ای بسته بندی کنند تا افراد با استفاده از مشخصه هایی نظیر رنگ، شکل هندسی و... جعبه، بتوانند راحت تر بسته بندی اصل را از تقلبی تشخیص دهند، همچنین خوب است بدانید که بر روی خود قطعات هم کد محصول به همراه نام شرکت تولید کننده آن حک می شود که این مورد هم دوباره کار را برای افرادی که اقدام به فروش لوازم تقلبی می کنند بسیار سخت کرده است.

هولوگرام قطعات ایساکو

یکی از روش هایی که امروزه شرکت های بزرگ خودروسازی در پیش گرفته اند ثبت هولوگرام رسمی شرکت است که با روش های پیچیده و سختی طراحی و تولید می شوند و هر کسی نمی تواند از آنها کپی برداری کند.

نشان استاندارد محصولات ایساکو

امروزه دیگر کمتر قطعه ای پیدا می شود که فاقد نشان استاندارد باشد و این مورد یکی از با اهمیت ترین مشخصه ها برای تشخیص اصالت قطعه است، همچنین باید بدانید که سازمان ملی استاندارد ایران، قطعات خودرو را بر اساس درجه اهمیت آنها به دو دسته ایمنی و فوق ایمنی تقسیم می کند که این مورد شما را در انتخاب بهتر قطعه موردنظرتان بهتر راهنمایی می کند.

بارکد قطعات ایساکو

نصب بارکد بر روی بسته بندی محصول از دیگر روش های تشخیص اصل بودن قطعه است به این گونه که شما با اسکن بارکد حک شده روی بسته بندی محصول به تمام اطلاعات هویتی قطعه دست پیدا می کنید و اگر در بررسی های خود متوجه شدید که اطلاعات کالا با اطلاعات روی بسته بندی تفاوت دارد بدانید که آن محصول تقلبی است.

دلایل مهمی که باعث استارت نخوردن خودرو می شود

"چرا خودروی من استارت نمی خورد؟" (Why My Car Doesn't Start)استارت نخوردن خودرو را تا به حال بسیاری از شما شنیده و یا به آن روبه رو شده اید بر اساس همین موضوع دانستن دلایل این مورد بر شما واجب می شود تا اگر در مواقع مختلف با این موضوع مجددا مواجه شدید بتوانید آن را برطرف کنید پس در ادادمه این مقاله با ما همراه باشید تا با یکدیگر به بررسی  دلایل استارت نخوردن خودرو بپردازیم و همچنین در ادامه راه های تشخیص این موضوع را هم برایتان شرح دهیم.

دلایل استارت نخوردن خودرو

عمده دلایل استارت نخوردن خودرو

فرسوده و معیوب شدن باتری خودرو

معیوب شدن و خرابی باتری از عمده ترین دلایل استارت نخوردن ماشین به حساب می آید، به یاد داشته باشید که باتری همیشه از قطعات با اهمیت و مصرفی کلیه خودروها به شمار می رود و با به پایان رسیدن تاریخ مصرف آن، باید به فکر تعویضش باشیم در غیر این صورت می‌تواند مشکلات مختلفی را برای وسیله نقلیه ایجاد سازد که استارت نخوردن خودرو هم از همین دسته مشکلات می باشد، خوب است بدانید که طول عمر یک باتری حدود دو سال برآورد شده است و شما می توانید برای اطمینان حاصل کردن از صحت و خرابی آن از چراغ چک خودرو کمک بگیرید، در صورت مطمئن شدن از فرسودگی و خرابی باتری، تعویض آن را هرگز پشت گوش نیندازید.

از بین رفتن اتصالات باتری

از مهم ترین دلایل دیگر استارت نخوردن خودرو، پوسیدگی، پارگی یا خوردگی اتصالات باتری می باشد، دقت داشته باشید که با گذشت زمان و کارکرد زیاد باتری، اتصالات آن جرم گرفته و به تدریج دچار خوردگی می شوند که همین موضوع در ادامه موجب قطع ارتباط باتری با سایر اجزای وسیله نقلیه و در نتیجه استارت نخوردن ماشین می گردد.

وجود خرابی در سیستم احتراق خودرو

در بعضی مواقع علت استارت نخوردن ماشین به خرابی سیستم احتراق ماشین برمی گردد، حتما می دانید که روشن شدن موتور خودرو در اثر انجام احتراق در موتور محقق می شود که شمع ها با جرقه زدن این عمل را انجام می دهند، حال وجود هر گونه خرابی و نقص در شمع ها منجر به عدم احتراق و در نتیجه روشن نشدن خودرو می شود.

بروز نقص در سیستم امنیتی خودرو

از دلایل استارت نخوردن خودرو می توان به نقص در سیستم امنیتی خودرو اشاره کرد، امروزه به منظور افزایش امنیت خودروها در آنها از سیستم های امنیتی پیشرفته ای استفاده می شود که با یک مدار اتصال سوئیچ به استارت خودرو متصل است، درنتیجه بدیهی است که با پیدایش هر گونه نقص فنی در این سیستم ها آنها از کار بیفتن و مانع از استارت خوردن خودرو شوند.

کثیفی و فرسودگی فیلتر سوخت

کثیفی فیلتر سوخت هم از دیگر مواردی است که تاثیر زیادی در استارت نخوردن خودرو دارد، این قطعه در اصل وظیفه سوخت رسانی به محفظه احتراق خودرو را دارد به این گونه که سوخت ابتدا باید از این صافی بگذرد و بعد وارد فضای احتراق شود، کثیف شدن فیلتر سوخت مسدود شدن مسیر عبور بنزین را در پی دارد و در صورت نرسیدن بنزین کافی به موتور به احتمال زیاد ماشین استارت نخواهد خورد که راهکار اساسی برای این موضوع تعویض فیلتر سوخت می باشد، به خاطر داشته باشید به طور معمول، به ازای هر 15000 الی 20000 کیلومتر باید فیلتر سوخت خودرو تعویض گردد.

تشخیص دلایل استارت نخوردن خودرو

  • با زدن استارت صدای تق تق از خودرو شنیده شود
  • بعد از باز کردن سوئیچ هیچ علامتی بر روی کیلومتر شمار دیده نشود
  • خودرو با تاخیر استارت می خورد
  • خودرو پس از روشن شدن به صورت ناگهانی خاموش شود

در اخر همیشه به یاد داشته باشید که محافظت از استارت خودرو یکی از مهم ترین مواردی است که باید مدنظر داشته باشید و هیچ وقت آن را فراموش نکنید چون در صورت نادیده گرفتن آن باعث بروز آسیب های جدی تر به خودروی خود می شوید.