yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

نشانه خرابی ضد یخ چیست و زمان تعویض آن کی است؟

"ضد یخ" یکی از مهم ترین بخش های خودرو است که در صورت خراب شدن می تواند اثرات نامطلوبی بر روی خودرو بگذارد. استفاده از ضد یخ در روز های گرم و یا سرد سال به منظور جلوگیری از جوش آوردن یا یخ زدگی استفاده می شود. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد همه چیز درباره ضد یخ با ما تا انتها همراه باشید.

چه زمانی باید ضد یخ را تعویض کرد؟

همانطور که می دانید تعویض ضد یخ هم زمان مخصوص خودش را دارد. برای اینکار باید هم در زمستان و هم در تابستان نسبت به این مسئله آگاه باشید. زمانی که موتور خودرو کار می کند داغ می شود. برای جلوگیری از آن در روز های سرد و یا گرم سال از ضد یخ استفاده می شود. استفاده از آن برای جلوگیری از داغ شدن خودرو است و می تواند قطعات متحرکی که در تماس با آن است را روان کند. به همین منظور باید از پمپ آب یا واشر سرسیلندر و پیستون محافظت به عمل بیاورد. قبل از بررسی نشانه خرابی ضد یخ باید بدانید که چگونه باید آن را در چه زمانی تعویض کنید.

نشانه خرابی ضد یخ در خودرو به چه صورت است؟

برای بسیاری از افراد سوال پیش می آید که آیا ماده خنک کننده و یا ضد یخ (Antifreeze) در بطری خراب می شود؟ مسلما برای استفاده از آن نیاز است که یک عمر مفیدی را برای آن در نظر گرفته شود. عمر مفید هر بطری ماده خنک کننده بین 1 تا 5 سال می باشد. با توجه به تاریخ انقضایی که دارد سعی کنید از آن استفاده کنید. در صورتی که از آن به درستی استفاده شود می تواند ماندگاری بالایی داشته باشد.

همچنین استفاده از آن در خودرو هم باعث خرابی نمی شود. بعد از 30 هزار مایل که خودرو پیش می رود، ضد یخ باید تعویض شود. مایع قدیمی که در آن وجود داشته است با قطعه فلزی سیستم خنک کننده آلوده می شود و می تواند اسید را در رادیاتور جمع کند. زمانی که مایع خنک کننده خراب شود، باعث پایین آمدن نقطه جوش می شود. بنابراین نمی توان بر خنک کردن وسیله نقلیه تاثیرگذار باشد.

در صورتی که نقطه جوش پایین باشد، مایع خنک کننده می جوشد و خرابی هایی را به بار می آورد. بنابراین به گرم تر شدن ماشین کمک می کند. بهتر است که مایع خنک کننده در دوره مناسبی بررسی و تعویض شود تا کار به "بررسی نشانه خرابی ضد یخ" نرسد.

چرا عدم بررسی نشانه خرابی ضد یخ باعث داغ شدن خودرو می شود؟

زمانی که جریان هوا در موتور خودرو مشکل پیدا کند، باعث عدم پذیرش هوای خنک در خودرو می شود. بنابراین دمای مایع را کاهش می دهد. حتما در نظر داشته باشید که فیلتر های خودرو را بررسی کنید. در صورتی که نشانه خرابی ضد یخ را بررسی کنید در آخر امکان دارد به پمپ آب برسید.

ویژگی استفاده از ضد یخ برای خودرو چیست؟

یکی از مهم ترین کار هایی که رانندگان باید برای ماشین خود انجام دهند، ریختن ضد یخ درون ماشین است. ضد یخ بر عملکرد خودرو تاثیرگذار است.  همانطور که می دانید موتور با سوزاندن انرژی باعث حرکت خودرو می شود. در صورتی که دمای خودرو بیشتر شود، اجزای فلزی که در خودرو قرار دارند ذوب می کنند. بنابراین بعد از گذشت زمانی بخش زیادی از موتور تحت شعاع قرار گرفته می شود. برای اینکه از این بخش جلوگیری شود، بهتر است که حتما از مایع خنک کننده استفاده شود.

این مایه خنک کننده باعث دفع گرما می شود. استفاده از آن برای دوام موتور خودرو یک ضرورت محسوب می شود. به صورتی که می تواند سیستم رادیاتور را هم که در بخش جلوی خودرو قرار گرفته است را خنک سازد. همانطور که می دانید ماشین وقتی به جلو حرکت می کند، شیار رادیاتور که دارای مایع خنک کننده است، جریان پیدا می کند و می تواند باعث خنک شدن خودرو شود.

کلام پایانی

بخش زیادی از انرژی که خودرو مصرف می کند به گرما تولید می شود. بخش زیادی از این گرما از اگزوز خارج می شود و بخشی دیگر در موتور می ماند. موتور برای اینکه این گرما را نداشته باشد باید خنک شود تا گرما را دفع کند. بنابراین ضد یخ در خودرو یک ضرورت است که حتما باید نشانه خرابی ضد یخ را بررسی کنید.