yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

چه مواردی در چک لیست خودرو قرار دارد؟

هر انسانی نیاز دارد که سالی یکبار به منظور روحیه گرفتن، به مسافرت برود. اما قبل از اینکه بخواهد اقدامی برای مسافرت داشته باشد، باید "چک لیست خودرو" را برای سفر مدنظر قرار دهد. خودرو با اینکه توانسته است رضایت را برای انسان ها به ارمغان بیاورد و به کار ها سرعت بیشتری بخشد، از سمتی نیاز به رسیدگی دارد که بتواند جان انسان ها را حفظ سازد. اهمیت توجه به سلامت خودرو قبل از سفر یکی از مهم ترین کار هایی است که یک راننده باید به آن توجه داشته باشد. 

اهمیت چک لیست خودرو قبل از سفر

خودرو دارای قطعات مصرفی است که در صورت عدم توجه به آن می تواند سفر را به کام شما تلخ سازد. در سفر باید سلامت و امنیت جانی مسافران به طور کامل تضمین شود. در صورتی این اتفاق می افتد که راننده ماشین خود را به یک مکانیک خبره نشان داده باشد. مکانیک هم باید از قطعات اورجینال برای خودرو استفاده کند. بسیاری از جاذبه های دیدنی که در کشور وجود دارد شامل جنگل های طولانی و یا جاده های پرپیچ و خم، جاده های خاکی، کویر و ... می باشد.

مسلما راننده تا کیلومتر ها نمی تواند مکانیکی را در جاده پیدا کند. به همین دلیل قبل از سفر باید تمامی ویژگی های خودرو را بازرسی کرده باشد. در صورتی که تایم سفر شما در حد 5 ساعت هم باشد، باز هم باید خودرو خود را چک کنید. قطعات داخلی خودرو، چرخ ها، قطعات مصرفی، معاینه فنی و... می تواند به شما کمک کند تا به سلامت به مقصد خود برسید و برگردید.

مواردی که باعث می شود به چک لیست خودرو بپردازیم چیست؟

سفر های داخل کشوری ما دارای ویژگی های مختلفی است. از آن جایی که کسی بخواهد به مسافرت بپردازد، باید از یک شرایط آب و هوایی به یک شرایط آب و هوایی دیگر برود. بنابراین این موضوع بر روند کارکرد خودرو تاثیرگذار است. بنابراین راننده باید چک لیست خودرو را بداند. نوع شتاب و کیفیت جاده می تواند بر رانندگی و کیفیت قطعات تاثیرجدی بگذارد. بنابراین قطعاتی باید استفاده شود که تضمین دهد، تاب تحمل انواع جاده ها با ویژگی های مختلف را دارد یا خیر.

معمولاً افرادی که خودرو خود را به مکانیکی نشان می دهد، با او درباره تحمل ویژگی های قطعات خودرو برای رفتن به مسافرت مشورت می کنند. ایشان هم با توجه به کیفیتی که قطعات دارد دیدگاه خود را اظهار می دارد. امکان دارد در صورتی که خودرو بخواهد به مدت طولانی بدون مشکل کار کند، باید قطعات خوبی را برای استفاده داشته باشد. استفاده از قطعات اورجینال می تواند تضمین کننده استفاده از خودرو به مدت ماه ها و سال ها باشد. بنابراین چک لیست خودرو می تواند کمک کند تا بتوانیم راحت تر سفر خود را پشت سر بگذاریم.

لاستیک ها اولین چک لیست خودرو

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین بخش های خودرو که در کیفیت رانندگی تاثیر می گذارد، تایر ها می باشد. در صورتی که لاستیک ها را به تازگی عوض کرده باشید باید باد آن را تنظیم کنید. پارگی و یا مشکلات این چنینی در صورت مشاهده در لاستیک ها باید حل شود. توجه به عمق عاج چرخ ها کمک می کند تا متوجه زمان تعویض آن ها بشوید.

در صورتی که لاستیک ها دارای عمری 2 ساله هستند، به کلی باید تعویض شوند. شاید در ابتدا بسیار گران به نظر برسند و هزینه ی سنگینی را برای شما به ارمغان بیاورند، در عوض سلامت شما و ماشین را در سفر تضمین می سازند.  بنابراین توجه به ویژگی تایر ها جز اولین چک لیست خودرو (Car Maintenance and Service Checklist) می باشد.

چک کردن روغن و آب رادیاتور چند قطعه دیگر

روغن و آب رادیاتور یکی از مهم ترین بخش هایی است که در چک لیست خودرو قرار دارد. در واقع اگر به آن ها توجه نشود خودرو نمی تواند نفس بکشد. استفاده از روغن با کیفیت و استفاده از مقدار آب معین یک ضرورت است که در صورت سفر رفتن باید به آن توجه کنید. اهمیت بررسی فیلتر هوا، سیستم ترمز، تسمه خودرو، باتری، دینام، چراغ ها، برف پاک کن، سیستم های سرمایشی و گرمایشی از دیگر قطعاتی است که باید به آن توجه شود.

کلام پایانی

چک لیست خودرو شامل موارد متعددی است که برای سفر باید به آن توجه شود. اهمیت بالا بردن کیفیت خودرو در سفر کمک می کند که بتوانیم در کنار خانواده یک مسافرت خوب داشته باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد