yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

اطلاعاتی درمورد جعبه فیوز

درباره جعبه فیوز

هنگامی که یک راننده وسیله نقلیه خود را به مرکز خدمات یا گاراژ می آورد، یک تکنسین خودرو باید آن را بازرسی کند تا منبع مسئله ای را که راننده تجربه می کند تعیین کند. ما در این مقاله به بررسی "جعبه فیوز" پرداخته ایم.

آموزشگاه های آموزش تکنسین خودرو می توانند مهارت های مورد نیاز برای انجام تعمیرات و اصلاحات متعدد خودرو را به شما آموزش دهند. با این حال، بسیاری از مشکلاتی که به اعتقاد رانندگان در حال وقوع است، ممکن است فقط به دلیل سوختن فیوز در جعبه فیوز (fuse box) خودرو باشد.

کاربرد جعبه فیوز خودرو

"جعبه فیوز چیست؟" یکی از سوال های متداول در مورد این قطعه است که در این مقاله به پاسخ آن خواهید رسید. طراحی فیوز اتومبیل به منظور محدود کردن میزان آمپراژ کشیده شده از طریق یک مدار خاص است. وقتی مدار الکتریکی مشکلی مانند اتصال کوتاه به زمین باعث گرم شدن بیش از حد مدار و آتش سوزی آن شود، فیوز این تهدید را برطرف می کند. "جعبه فیوز چکار میکند؟" یکی دیگر از سوال هایی است که ما در این مقاله به شما پاسخ داده ایم. این فیوزها به گفته بسیاری در داخل صفحه یا جعبه فیوز جمع شده اند و می توانند با رله های کنترل سیستم همراه باشند. همچنین، پانل های فیوز هوشمند جای خود را به الکترونیک پیشرفته اتومبیل ها و کامیون های امروزی داده اند. این موارد را می توان TIPM (ماژول کاملاً یکپارچه قدرت) یا IPM (ماژول قدرت مستقل) و غیره نامید. تمام فیوزها با درجه آمپری تعیین می شوند که در کنار فیوز برچسب گذاری شده است، بسته به میزان بار مدار، از 7.5 آمپر تا 100 آمپر مشخص می شود. همچنین برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "انواع جعبه فیوز" با ما همراه باشید.

جعبه فیوز در کجا قرار می گیرد؟

هر سازنده ایده های خاص خود را در مورد چگونگی چیدمان صفحه فیوز دارد اما در بیشتر موارد دو صفحه وجود دارد، صفحه اصلی زیر کاپوت اتومبیل قرار می گیرد در حالی که پنل ثانویه درون محفظه سرنشین قرار می گیرد. برخی از اتومبیل ها دارای یک صفحه اضافی در عقب خودرو نیز هستند. در اینجا یک صفحه فیوز معمولی واقع شده است که در زیر کاپوت طراحی شده است و با روکش برای جلوگیری از رطوبت، در اتومبیل های جدیدتر به آن PDC یا (مرکز توزیع برق) گفته می شود

در داخل PDC بسیاری از فیوزهای سنگین و سبک وجود دارد که از مدارهای مختلفی که به یک آمپر خاص نیاز دارند محافظت می کند. تمام فیوزها با عنصری طراحی شده اند که اگر آمپراژ مدار از درجه فیوز که اتصال را قطع می کند و مدار را محافظت می کند، ذوب شود. فیوز به طور معمول با درجه آمپری که برای محافظت طراحی شده است تعریف می شود، مانند این فیوز 30 آمپر. برق صفحه فیوز از طریق کابل باتری مثبت که به سمت مثبت باتری متصل است تأمین می شود. برای حذف فیوز برای بازرسی از ابزاری استفاده می شود که معمولاً در داخل PDC عرضه می شود. یک فیوز می تواند با استفاده از چراغ تست نیز آزمایش شود. در زیر یک فیوز از کار افتاده است که با عنصر سوخته در داخل فیوز نشان داده می شود.

با توجه به ماهیت عملکرد هر وسیله نقلیه، احتمال خرابی تقلید می شود. امروزه اتومبیل های الکتریکی به جریان اصلی راه پیدا کرده اند و استفاده از فیوزها و رله ها هرگز بیشتر نبوده است. ارتعاشات ناشی از جاده و موتور می تواند از طریق عایق محافظ سیم کشی ایجاد شود و باعث فیوز شدن فیوز شود همانطور که موتور الکتریکی، سوئیچ یا کنترل کننده می تواند همین مسئله را ایجاد کند.

چگونه فیوز گیر می کند: گرما، جریان ندارد

فیوز مستقیماً توسط جریان برق قطع نمی شود. بلکه جریان گرما ایجاد می کند و گرما فیوز را متوقف می کند. این یک تمایز نسبتاً مهم است زیرا بدان معنی است که عملکرد فیوز تحت تأثیر دمای محیط و ویژگی های زمانی جریان است.

درجه مشخص شده فیوز فقط مربوط به دمای محیط خاص است (معمولاً یا شاید همیشه 25 درجه سانتیگراد)، بنابراین اگر دستگاهی را طراحی می کنید که در خارج از منزل کار کند، باید انتخاب فیوز خود را تنظیم کنید.، قطب جنوب یا دره مرگ. نمودار زیر نشان می دهد که چگونه دمای محیط بر میزان جریان واقعی - نسبت به درجه حرارت اسمی 25 درجه سانتیگراد - از سه نوع فیوز تأثیر می گذارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد