yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

اطلاعاتی در مورد خودرو شاهین

همه چیز درباره ی ماشین شاهین

شرکت سایپا 22 شهریور 99 عکس هایی را پخش کرد که گفته می شود مربوط به مدل جدید "شاهین" است. از جزئیات عکس های منتشر شده می توان با دقت دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سیستم مولتی مدیا با مانیتور و سیستم تهویه دیجیتال را روی داشبورد را به وضوح دید و تغییرات چشمگیر آن نسبت به مدل های قبلی را متوجه شد.

برای "بررسی شاهین" و به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو با ما همراه باشید.

می توانید تیپ مورد نظر خود را سفارش دهید

طبق گفته های مدیرعامل سایپا در مراسم قرعه کشی پیش فروش سایپا، مشتریان می توانند ماشین مورد نظر خود را در هر مدلی که می خواهند سفارش دهند. در واقع خودروی "سایپا شاهین" در دو تیپ مختلف ارائه خواهد شد که شاهین s ارزان تر از شاهین G است. در ابتدا مدل آن برای پیش فروش مشخص نبود اما حالا مشتریان می توانند مدل را در زمان صدور دعوتنامه انتخاب کنند. اولین نمونه ها در زمستان به بازار می آیند.

 ویژگی های شاهین S و G

ویژگی های شاهین S شامل سانروف، سیستم مولتی مدیا و مانیتور، دوریبین، تهویه اتوماتیک و دکمه های رئی فرمان را ندارد اما مدل G  همه ی این آپشن ها را بطور کامل در اختیار افراد قرار می دهد.

جایگزینی خودرو های خارجی

شاهین یکی از خودروهایی است که در رویکرد تازه طراحی و انبوه سازی می شود. در واقع در دوران جدید شرکت های خودروسازی سعی در تولید خودروهایی با آپشن های تازه دارند که می خواهند جای ماشین های خارجی و گران قیمت را بگیرند تا هم از نظر قیمت و هم تولید ملی قدم های به صرفه ای برداشته شود. در ابتدا این پروژه کنسل شده بود و به جای شاهین ماشین های تیبا 2 پلاس و کوبیک خودرو اواخر 98 به بازار معرفی شدند. حالا این خودروی جدید توسط این شرکت در دو تیپ مختلف عرضه می شود.

انتخاب اسم خودرو

اول قرار بود نام این خودرو شاهین (shahin) باشد و با این عوان معرفی شود، با این حال بعضی از پژوهشگران اعلام کردند بهتر است به جای آن نام بهتری گذاشته شود. دکتر کیامرزی، پژوهشگر پرندگان شکاری، و برخی فعالان و حامیان محیط زیست نام شاهین، پرنده ی در حال انقراض  ایرانی، را به شرکت سایپا دادند و همین امر باعث شد در تاریخ 7 اسفند 98 نام خودروی جدید سایپا از "رهام" به شاهین تغییر پیدا کند.

این مدل اولین نمونه با پلتفرم جدید سایپا است که در مراحل مختلف طراحی آن به شاهین توجه شده است. در طراحی ها از شاهین الهام گرفته شده است و از نظر ظاهری نیز می توان آن را به عنوان بهترین کار سایپا تا به حالا دانست. از ضعف های آن می توان به جلو پنجره که در ساینا، کوییک و نمونه های قبلی به شکل دیگری دیده می شد، اشاره کرد.

مشخصات فنی خودرو شاهین

قرار بود در ساخت این خودرو از موتور ملی استفاده شود که فعلا چنین تصمیمی عملی نشده است و ممکن است بعدا انجام شود.

با توجه به اعلام سایپا در سال 98 از پیشرانه M15-T توربوشارژ در شاهین استفاده می شود. البته قرار بود سایپا از موتور BM16 استفاده کند که با توجه به اعلام های بعدی از این تصمیم برگشت و تصمیم گرفت فعلا آن را کنار بگذارد.

مدل اولیه ی آن دنده ای است و پس از مدتی در سال 1400 نمونه ی اتوماتیک آن نیز وارد بازار خواهد شد. مدل اتوماتیک آن مجهز به  گیربکس کره‌ای HPT می باشد. این گیربکس همان نمونه ای است که در ساینا و کوبیک هم استفاده می شد. حداکثر سرعت خودرو شاهین با گیربکس دنده ای و اتومات، حدود 185 تا 190 کیلومتر بر ساعت تخمین زده می شود.

تفاوت تیپ های شاهین

مشخصات خودرو ها اولین بار در تابستان 97 توسط سایپا اعلام شد. این شرکت اعلام کرد خودروی رهام، نمونه ی جدید اتوموبیل سایپا، را در دو تیپ و نمونه ی اتوماتیک آن را در 4 مدل وارد بازار خواهد کرد. با این حال طبق آنچه گفته شد اسم و به دنبال آن مشخصات خودرو تغییراتی داشتند. بطور مثال به جای موتور BM16 تنفس طبیعی، موتور M15-T توربو در سات آن استفاده شد و بسیاری از آپشن ها نیز از لیست خط خوردند. در واقع در یک مدل آپشن ها هستند و در مدل پایین تر که قیمت ارزان تری هم دارد، آپشن هایی که قبلا هم به آن ها اشاره شد، وجود ندارند.

وضعیت ایمنی خودرو شاهین

در پلتفرم تازه ی sp که حضور این برند را در روسیه و اروپای شرقی مطرح تر می کند، تست هایی در موسسه ایمنی  euroNCAP که یک موسسه ی بسیار معتبر است انجام داده و رتبه ی 3 را دریافت نموده است.

قیمت سایپا شاهین چقدر است؟

تا به حال قیمت دقیقی از این شرکت برای این خودرو ها مشخص نشده است اما قطعا نمونه های فول آپشن و اتوماتیک به ترتیب با قیمتی متفاوت و بالاتر وارد بازار خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد