yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

اطلاعاتی در مورد کمپرسور کولر

درباره کمپرسور کولر

یک "کمپرسور" کاملاً کارا برای سیستم کمپرسور کولر برای ارائه حداکثر عملکرد لازم است. در اکثر اتومبیل ها، کمپرسورهای AC توسط کمربند لوازم جانبی موتور کار می کنند. اگر کمربند فرسوده شده و بلغزد، کمپرسور (compressor) با تمام قدرت کار نمی کند. کمپرسورها همچنین می توانند مبرد نشت کنند، در نتیجه هوای سرد کمتری به داخل کشور می رود. قطعات داخلی نیز می توانند از کار بیفتند و منجر به عدم هوای سرد شود. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "کمپرسور چیست؟" با ما همراه باشید.

اهمیت کمپرسور کولر چیست؟

ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد "انواع کمپرسور" قرار داده ایم پس تا انتها با ما همراه باشید. همه مشکلات کمپرسور کولر به این دلیل نیست که سیستم مبرد کم است. برخی از آنها به دلیل مشکلات مربوط به قطعات سیستم مانند کمپرسور ایجاد می شوند. کمپرسور کولر خودرو به طور معمول یکی از با دوام ترین سیستم های خودرو است. اگرچه این سیستم معمولاً هر روز استفاده می شود، اما یک سیستم کمپرسور کولر مدرن در هنگام نیاز به هوای خنک ادامه می دهد. و قلب سیستم کمپرسور کولر، کمپرسور کولر، طولانی مدت و قابل قبول است. شما با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در مورد کمپرسور کولر چیست؟ بدست می آورید.

اما وقتی کمپرسور کولر شما خراب شود، می تواند یک تجربه دردناک باشد. بیایید این واقعیت را بپذیریم، ما هر وقت بخواهیم به هوای سرد مکانیکی عادت کرده ایم. احتمال از دست دادن آن، شروع به تعریق، و مجبور شدن به پایین پایین پنجره ها تقریباً وخیم است که نمی توان فکر کرد. به همین دلیل، همیشه باید مراقب علائم بد بودن کمپرسور کمپرسور کولر خودرو باشید.

خبر خوب در مورد این خبر بد این است که شما تقریباً همیشه سرنخ هایی از خراب شدن کمپرسور کولر دریافت می کنید. در حالی که بعضی اوقات AC به سادگی از کار می افتد، اما غالباً این خرابی کم کم ایجاد می شود و با نشانه هایی از رفتن به سمت جنوب همراه است.

کمپرسور کولر اتوماتیک چگونه کار می کند؟

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "کمپرسور کولر چکار میکند؟" با ما همراه باشید. شما ممکن است به کمپرسور کمپرسور کولر به عنوان قلب سیستم کمپرسور کولر اتومبیل خود نگاه کنید. در واقع، کمپرسور AC برای سیستم همان عملکردی را که قلب شما در بدن شما انجام می دهد انجام می دهد - گردش مایعات گرانبها، مبرد را از طریق سیستم تهویه هوا فراهم می کند.

کمپرسور همچنین مبرد را از حالت گازی به حالت سیال فشرده می کند و آن را به کندانسور ارسال می کند که به عنوان مبدل حرارتی عمل می کند و گرمای مبرد را از بین می برد. مبرد از آنجا به یک دریچه انبساط یا لوله روزنه می رود، در آنجا به حالت گازی خود برمی گردد.

یک باتری رطوبت را از مبرد پاک می کند، و سپس آن را به اواپراتور داخل کابین وسیله نقلیه خود، معمولاً در زیر داش، منتقل می کنید. در آنجا مبرد سرد هوای عبوری و از اواپراتور را که شبیه رادیاتور کوچکی است، خنک می کند. سپس هوای خنک و خشک تر دریچه ها را از طریق فن به داخل فضای داخلی اتومبیل شما منتقل می کند.

کمپرسورها فشار زیادی را تحمل می کنند. از آنجا که سیستم های کمپرسور کولر اتومبیل به طور مداوم روشن و خاموش می شوند، این نوسان برق فشار زیادی را به کمپرسور وارد می کند.

طی چند سال مشخص، این فشار باعث خراب شدن کمپرسور و درنهایت عملکرد آن می شود. به همین دلیل افرادی که به طور منظم از کولرهای گازی خود استفاده می کنند زودتر از دیرتر با مشکلاتی روبرو می شوند.

صداهای عجیب

اگر کولر خود را روشن کنید و صداهای عجیب و غریب زیادی تولید شود، کمپرسور AC شما احتمالاً خراب می شود. کمپرسور برای چرخش به یاتاقان مهر و موم شده و تعداد زیادی از اجزای دیگر متکی است. اگر بلبرینگ ها یا قطعات داخلی خراب یا فرسوده شوند، عملکرد صحیح کمپرسور را دشوارتر می کند صداهای عجیب و غریب فقط شروع مشکل خواهد بود. به همین دلیل است که شما باید این علامت را به عنوان یک شاخص اولیه برای جایگزینی کمپرسور AC خود در نظر بگیرید.

هوای گرم از دریچه ها

اگر کولر گازی خود را روشن کنید و حتی پس از چند دقیقه هوای گرم شما از منافذ خارج می شود، این یک نشانه واضح است که کمپرسور AC شما خراب است. اگر مبرد به دلیل کمپرسور نامناسب نتواند از طریق سیستم کمپرسور کولر گردش کند، بنابراین نمی تواند هوای خنک مورد نظر شما را ایجاد کند. در نتیجه به جای آن هوای گرم خواهید داشت. این ممکن است یک روند تدریجی باشد که در آن ابتدا احساس می کنید هوای خنک کمی گرم می شود. بعد از مدتی هوا به جایی می رسد که کاملاً گرم است و هیچ خنکی ندارد.

نشت مایعات

کمپرسور AC دارای یاتاقان های داخلی مخصوص خود است که از نشت مایعات در هنگام فشار دادن مبرد جلوگیری می کند. اما اگر این بلبرینگ ها فرسوده یا آسیب دیده باشند، به راحتی مایعات از طریق آنها نشت می کند. شما باید بلبرینگ ها را تعویض کنید تا آنها را تعمیر کنید.

کلاچ کمپرسور AC گیر کرده

کمپرسور AC کلاچ مخصوص خود را دارد که توسط یک قرقره به موتور متصل می شود. این به کمپرسور اجازه می دهد تا فقط در صورت نیاز از قدرت موتور استفاده کند.اگر کلاچ گیر کند یا کاملاً گیر بیاورد، دیگر نمی تواند نیرو را از موتور به کمپرسور منتقل کند. در بیشتر موارد، اگر کلاچ اینگونه گیر کرده باشد، دیگر قادر به تعمیر نخواهید بود. تنها گزینه شما جایگزینی کل چیز خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد