yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

دیسک و صفحه از نوع دایکن

شناخت دیسک و صفحه دایکن

"دیسک و صفحه دایکن" (Exedy Daikin Clutch) از محبوب ترین برند های دیسک و صفحه در جهان و به خصوص ایران محسوب می شود و دارای مزیّت های فراوانی است که از جمله این مزیّت ها، تمرکز فراوان این برند روی انتقال قدرت خوب، شتاب بیشتر و عمر بالاتر است، دیسک و صفحه دایکن ساخت کشور ژاپن است و بسته بندی های آن با نام (EXEDY) ساخته و وارد بازار می شود، همچنین به خاطر داشته باشید که نام اصلی آن (EXEDY DAIKIN CLOUCH) است از همین رو با برند EXEDY بسته بندی می شوند. با این وجود باز هم در بازار خودروی امروزی، تشخیص قطعات اصل از تقلبی کار سختی است مخصوصا برای دیسک و صفحه کلاچ دایکن، پس خوب است با داشتن اطلاعات کافی در مورد دیسک و صفحه دایکن به دام خرید اجناس تقلبی نیفتید.


ثبت برند EXEDY  بر روی دیسک و صفحه

حتما به خاطر داشته باشید در هنگام خرید به حک شدن برند EXEDY بر روی دیسک و صفحه توجه کنید که معمولا آن را روی بخش لنت مانند و بین فنرها حک می کنند و معمولا به صورت منظم و تو خالی است البته باید بدانید که بعضی از شرکت ها و افراد هم به صورت غیر قانونی این برند را حک می کنند اما شما باید دقت کنید که اگر آن حک به صورت نامظم بود قطعه تقلبی است.

رنگ دیسک و صفحه دایکن

یکی از اِلمان هایی که خیلی در تشخیص قطعه اصل به شما کمک می کند رنگ فلزی است که در وسط قسمت خورشیدی مانند دیسک قرار گرفته که به رنگ سرخ آبی است و در مقایسه با رنگ مشکی مانند دیسک کاملا قابل تشخیص است.

خورشیدی بودن دیسک دایکن

همیشه در هنگام خرید به خورشیدی بودن قسمت میانی دیسک توجه کنید و اگر در بررسیتان برش های نامنظمی دیدید، اطمینان داشته باشید که آن قطعه اصل نیست و از خرید آن خودداری کنید.

بسته بندی های دیسک و صفحه دایکن

بسته بندی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و معمولا بسته بندی های دایکن ترکیبی از رنگ های آبی و نقره ای است و حتما باید نام برند EXEDY روی آن حک شده باشد، همچنین جدا از این موارد شما باید بدانید که دیسک و صفحه کلاچ را در دو بسته جدا قرار می دهند و هرگز آنها را با هم بسته بندی نمی کنند.

همچنین یکی از نکته های مهمی که در هر جا گفته نمی شود و شما خودتان باید با تحقیق به آن دست یابید این است که دربسته بندی های دیسک و صفحه کلاچ هیچ بلبرینگی وجود ندارد و هر فروشگاهی که از آن خرید می کنید بسته به فروشنده آن نوع های مختلفی از بلبرینگ را داخل بسته قرار می دهند، پس انتخاب یک فروشگاه معتبر و مورد اطمینان از جمله مواردی است که برای خرید یک قطعه با کیفیّت هرگز نباید آن را فراموش کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد