yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

407،محصول فراموش شده شرکت پژو

معرفی کلی پژو 407:

"پژو 407" یک خودروی خانوادگی بزرگ می­باشد که بین سال‌های 2004 تا 2010 توسط تولید کننده فرانسوی  پژو با دو مدل گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک تولید می‌شد، پژو 407 از جمله خودرو­های خوب و با پتانسیل بالا برای تبدیل شدن به خودرویی موفق و پرفروش در کشور بود اما با مدیریت غلط مسؤلین مواجه شد و در رقابت با دیگر محصولات شکست خورد، در ادامه با بررسی پژو 407 بیشتر با این خودروی با کیفیت آشنا می شوید.

مشخصات فنی خودرو پژو 407:

پژو 407 (Peugeot 407)با چراغ‌های کشیده جلو و حذف جلو پنجره، ظاهر بسیار مدرن ‌تری نسبت به ماشین­های قبلی شرکت پژو پیدا کرده بود و در زمان خودش طرح زیبا و خاصی داشت، لوگو درشت پژو، ورودی هوای بزرگ سپر، فرم برجسته کاپوت و حتی محل قرارگیری آینه‌های جانبی، چهره اسپرت و جوان پسندانه ‌ای به این ماشین بخشیده‌اند.

داخل کابین پژو 407 فضایی راحت و صمیمی دارد هر چند ممکن است برای زمان حال کمی قدیمی به نظر برسد اما با در نظر گرفتن سال ساخت خودرو، به راحتی نمره قبولی را دریافت خواهد کرد، صندوق عقب این خودرو نیز فضای بزرگ و قابل قبولی دارد که آن را برای مسافرت­های خانوادگی مناسب می­گرداند.

گیربکس دنده‌ای 407 سرعتی معادل 213 کیلومتر در ساعت داشته که در عرض 10/9 ثانیه به شتاب صفر تا صد می‌رسد، اما گیربکس اتوماتیک دارای سرعتی برابر 207 کیلومتر در ساعت است و می‌تواند در عرض 10 ثانیه به شتاب صد کیلومتر برسد، هر دو نوع استاندارد یورو 4دارند و مصرف سوخت ترکیبی اتوماتیک در هر صد کیلومتر 12 لیتر و معمولی 11لیتر است.

درون کاپوت ماشین پژو 407 یک پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی با 143 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن ‌متر گشتاور جا خوش کرده و در مقابل بسیاری از رقبای قیمتی، حرف چندانی برای گفتن ندارد، البته با نگاهی به اعداد شتاب صفر تا صد کیلومتر رسمی مدل دنده‌ای و اتوماتیک درمیابیم که راندمان کلی ماشین ناامید کننده نیست و پژو توانسته با وجود وزن حدودا زیاد و با تکیه به گشتاور مناسب، به شتاب قابل قبولی دست پیدا کند، همه این موارد با هم بررسی جامعی از "مشخصات فنی پژو 407" به ما می دهند و می توانند در مواقع مختلف برای ما مفید واقع شوند.

امکانات رفاهی و ایمنی پژو 407:

در مورد "بررسی آپشن های 407" بهتر است بدانید که این محصول پژو در زمان خودش یکی از فول آپشن ترین گزینه‌های موجود در بازار داخلی به حساب می‌آمد و با داشتن گزینه‌های جذابی مثل چراغ‌های اتوماتیک، برف پاک کن هوشمند، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سنسورهای پارک جلو و عقب، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله به همراه دریچه جداگانه برای صندلی عقب و ... رفاه حال راننده و سرنشینان را تضمین می‌نمود.  

در "ایمنی پژو 407" هم تجهیزاتی مانند ترمزهای مجهز به ABS  وEBD ، سیستم ترمز کمکی EBA ، سامانه کنترل کشش و پایداری هوشمند، 6 عدد کیسه هوا و ... دیده می‌شوند که حتی در قیاس با برخی تولیدات روز داخلی مثل سراتو سایپا که فاقد ESP  می­باشد مناسب به نظر می‌رسند، ضمناً این ماشین موفق شده در سال 2004، هر 5 ستاره موسسه Euro-NCAP را بدست آوردف ستاره‌هایی که شاید نسبت به استانداردهای سخت‌ گیرانه امروزی اعتبار کمتری داشته باشند اما با این حال می­توانند به ما اطمینان کافی جهت ایمن بودن 407 را بدهند.

مدل­های وارداتی پژو 407:

دو مدل از پژو 407 در ایران توسط شرکت ایران خودرو  وارد و روانه بازار شده­ اند،ولی سایر خودرو ها "مدل‌های وارداتی پژو 407" محسوب می شوند و توسط اشخاص یا شرکت‌های دیگری وارد کشور شده‌اند که تعدادشان کم است، طبق یک آمار غیررسمی 1500 دستگاه توسط ایران خودرو و 200 دستگاه دیگر توسط سایر واردکنندگان، وارد کشور شده‌ است.

مدلی که توسط شرکت ایران خودرو  وارد شده است دارای موتور EW10A با حجم 1995 سی سی و تعداد 4 سیلندر با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک می­باشد، نوع اتوماتیک آن که توسط ایران خودرو وارد شده‌ است به فول آپشن شرکتی معروف است، برخلاف تصور عموم مردم، ایران خودرو هیچ مدلی از این خودرو را نساخته و مونتاژ نکرده‌ است.

خودرو 407 قرار بود جایگزین پژو 405 ایران خودرو باشد ولی بدلیل سیاست های ایران خودرو 405 بر کنار نشد و تولید 407 هم چندین سال بعد متوقف شد، به هر ترتیب خودرویی که می‌توانست به یکی از محبوب ‌ترین و رایج ‌ترین خودروهای ساخت و مونتاژ داخل ایران تبدیل شود، جای خود را به خودروهای دیگر داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد