yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

yadakyar

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در این بلاگ قصد دارد تا لوازم یدکی خودروها را مورد بررسی قرار دهد. برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود ، میتوانید به سایت یدک یار مراجعه فرمایید.

اطلاعاتی درمورد رانا

مشخصات خودرو رانا

برای بدست آوردن اطلاعاتی درمورد "مشخصات فنی رانا" با ما همراه باشید. ایران خودرو در حال طراحی و تولید خودرو بوده است. البته، اتومبیل محلی ایران خودرو از مدل خارجی آن الگو گرفته است. اما این خودروها نیز دستخوش تغییراتی شده اند. یکی از خودروهای تولید شده توسط ایران خوردرو (ایران خوردرو) رانا (Runna) است. این خودرو تولید ایران خودرو در ابتدا قرار بود در سال 2010 تولید و به فروش برسد اما به دلایل اعلام نشده تاریخ تولید آن به تعویق افتاد. بسیاری از کارشناسان دلیل این تاخیر در تولید "رانا" و عرضه اولیه آن را تحریم های سال 1990 و افزایش قیمت ارز می دانند.

ما در این مقاله به "بررسی رانا" پرداخته ایم. خودرو رانا پس از ورود به بازار محبوب شد و بازار خودروهای پژو 206 SD نیز به دست گرفت. دریافت وام 25 میلیون خودرو در نوامبر 1994 و دسامبر 1994 که سالی بود که بیشترین فروش خودروهای رانا را داشت. در ادامه مشخصات این خودرو را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

طراحی خودرو

شما با مطالعه این مقاله اطلاعاتی از "آپشن رانا" بدست خواهید آورد. در نگاه اول، این خودرو یک طرح رانا است که با سری پژو 206 تلفیق شده و تفاوت زیادی بین این خودرو وجود ندارد. بدنه اتومبیل رانا نیز مانند پژو 206 از صفحه فولادی با ضخامت 0.7 تا 2.5 میلی متر ساخته شده که سه جعبه است. با وجود تغییرات شیشه جلو، صندوق عقب و سقف شیب دار، در نگاه اول ممکن است آن را با پژو 206 سدان اشتباه بگیرید.

نمایه فنی

این خودروی ایرانی از نام آشنا پروانه TU5 استفاده می کند. موتور با حجم 1587 سی سی دارای حجم 1.6 لیتر است. حداکثر توان موتور 16 سوپاپ 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه است و گرمای زیادی تولید می کند. اگر در طول تابستان یا رانندگی در مسافت های طولانی به دمای موتور توجه نکنید، گرمای زیاد باعث جوشیدن پیشرانه می شود و در بعضی موارد واشر سرسیلندر را می سوزاند.

استاندارد آلایندگی موتور برای این خودرو 4 یورو است. رانا 12 ثانیه طول می کشد تا به صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت برسد، یعنی 2 ثانیه بیشتر از زانتیا و 0.5 ثانیه بیشتر از تندر است.

این خودرو مجهز به جعبه دنده 5 سرعته دستی می تواند حداکثر سرعت 189 کیلومتر در ساعت را داشته باشد. مصرف سوخت رانا در چرخه ترکیبی (متوسط ​​مصرف سوخت) 6.9 لیتر در 100 کیلومتر و در خارج از شهرها (بزرگراه یا حداقل مصرف سوخت) 5.7 لیتر در 100 کیلومتر است. از آنجا که میانگین جابجایی خودرو 50 لیتر است، هر 700 کیلومتر به پمپ بنزین نیاز دارید. البته خوردرو ایرانی مصرف سوخت خودروهای سطح شهر یا حداکثر مصرف رانا را اعلام نکرده است.

رانا 4292 میلی متر طول، 1684 میلی متر عرض و 1453 میلی متر ارتفاع دارد و از 400 لیتر فضای چمدان استفاده می کند.

رانا در گروه خودروهای کوچک شهری (خودروهای C و ) قرار دارد. به گفته کارشناسان، رانا هرگز در بازار موفق نبوده است زیرا گزینه های بهتر و معقول تری در این محدوده قیمت وجود دارد. در این بازه قیمتی، پژو 206 SD و تندر 90 گزینه های بهتری محسوب می شوند (در مقایسه با رانا) رانا بر روی پلت فرم X12 (همان پلت فرم ماشین 206 SD) ساخته شده است. معنی واژه رعنا در فرهنگ لغت دهخدا در حال تغییر است. جالب اینجاست که رانا بعد از تیبا (تولید شده توسط سبا) و سمند (تولید شده توسط ایران خودرو) سومین اتومبیل ملی است. ایرانیان خودرو قول داده در سال 2010 حدود 20،000 تا 30000 واحد رانا را برای به دست آوردن 10 میلیون تومان به بازار کشور ارسال کند.

البته قبل از رونمایی رانا، بارها عملکرد فنی ایران خودرو بر روی محصول تکرار شده است، زیرا این نمونه را در 206 تیپ 5 و پژو 405 دیده ایم، اما اگر بخواهیم در مورد جزئیات فنی دقیق باشیم، باید بگویید موتور 16 است. این دریچه دارای جابجایی 1587 سی سی و نسبت تراکم 10.5 است که توسط شرکت فرانسوی پژو طراحی شده است. در یک خودروی ملی رانا می تواند 105 اسب بخار قدرت در 5800 دور در دقیقه و 142 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه تولید کند. چرخ های جلو اتومبیل در حال حرکت هستند، اما تفاوت TU5 با قبلی در این است که موقعیت منیفولد ورودی و سنسور منیفولد TU5 استفاده شده در رانا و نوع جرقه سیم پیچ تغییر کرده و بهبود یافته است. در مورد سیستم انتقال قدرت، باید گفت که این محصول Niroo Mohrakeh، یک کتابچه راهنمای پنج سرعته با کد (E4) است. به گفته مقامات ایرانی خودرو، این گامی به سوی دانش سیستم عامل خواهد بود. در انتهای این بخش، بهتر از بخش قابل ستایش است که در بخش فنی رانا اضافه شده است به نام سیستم مالتی پلکس یا سیستم عیب یابی هوشمند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد